PDA

View Full Version : NIEUW!!!! TC Electronics G-system



vinni
6 april 2005, 22:22
Ehh.....Tc kon natuurlijk niet achterblijven...

Daar gaat je vakantiegeld! :-D

http://www.tcelectronic.com/Files/Products/G-System/index.html


Vinni

vester86
6 april 2005, 22:31
gave shit.... zal wel flink wa poet kosten

BramVersteeg
6 april 2005, 22:45
Ziet er wel goed uit. Ik ben benieuwd of het ook gaat klinken? Weet je iets over de prijs en wanneer ie in de winkel te krijgen is?

vinni
6 april 2005, 22:49
Adviesprijs Eur 1395.
Te koop in Juni.


deze info komt van HRI....dus niet van TC zelf.
Don't hang me if.....


Vinni


Oh ja....
Je weet dat je de module eronderuit kunt halen en in je 19"rack kan hangen....WOW!

DREAMMACHINE
6 april 2005, 22:52
zeer nice, en zitten wel wat aardige features op zoals 9volt voeding voor extra pedalen en het feit dat de gehele module ook in je rack gestopt kan worden..... :o

BramVersteeg
6 april 2005, 23:04
Hmm, daar is over negadacht dus. Klinkt wel goed al die features. Eens gaan testen (niet dat ik denk om m te kopen) als ie uit is dan.

vinni
7 april 2005, 00:09
Eens gaan testen (niet dat ik denk om m te kopen) als ie uit is dan.

Uhuh.... :cool:



'Tuurlijk Bram....alleen testen.......

Vinni

ruezzz
7 april 2005, 10:16
Lijkt me een te gek ding.
Er zit eigenlijk alles in waar ik momenteel naar zoek...
Alleen echt goedkoop is het eigenlijk ook weer niet...

Zou je de FX sectie kunnen vergelijken met de G-Force of de G-Major?

En de pedalen in de loops - kun je kiezen of ze in serie voor je amp staan of parallel in de fx-loop van de amp? Hoe moet ik me dat voorstellen?

Raffel
7 april 2005, 10:48
dus eigenlijk een degelijke floorboard met rack/floor-fx, 4 loops, midi control, aansluiting voor expressie pedalen en usb aansluiting voor presets editen op de pc. Als de kwaliteit van de geluid goed is, gaat mijn G-force er dus echt uit :)

Josdevos
7 april 2005, 13:11
+ 2 stereo switches...

morris
7 april 2005, 13:33
mmm lijkt me helemaal niks...
2 x ad/da... geen mixer...

Veredelde pod zou ik zo zeggen!

:cool:

Jullie begrijpen, ik speel even advocaat van de duivel!

Morris

ruezzz
7 april 2005, 14:05
Hoe moet ik dat 2x ad/da zien - wordt het signaal 2x omgewisseld voor het naar de amp gaat?

Jimi Hendrix
7 april 2005, 14:08
Hoe moet ik dat 2x ad/da zien - wordt het signaal 2x omgewisseld voor het naar de amp gaat?

yep,
1x voor de pre effects (compressor etc),
daarna komt de lus voor de preamp, dan weer een conversie voor delay, chorus etc.

Jimi Hendrix
7 april 2005, 14:09
Overigens heb je natuurlijk goede en mindere ad/da converters,
ben benieuwd over de kwaliteit ervan.

kokeleko
7 april 2005, 17:14
Als de handleiding maar duidelijk is. :wink:

ruezzz
7 april 2005, 19:41
FF wat info die ik bij TC had opgevraagd: best snel beantwoord!

1 -The effect blocks of the G-System can be compared to G-Force. (but G-Major also share many G-Force algos)

However there are several improvment in the G-System :

HW; 2x 150MHz DSP’s + New Generation ADA
SW: 96kHz pre-fx’s, same algorithms, more effects (25+)

2- You have 5 loops available in the unit. You can do what you want with them. It depends how you are going to wire them.
I do not have a unit yet so I can not test, but you can decide to connect your amps FXloop in loop 3 and use loop 1+2 for serial effects pre-preamp and loop 4+5 for parallel . Note that the whole G-System DSp2 FX section will also be in parallel.

Thedevilinside
7 april 2005, 20:22
Damn en hij/zij ziet er nog is errug goed uit ook.

srv-man
7 april 2005, 20:50
Als de handleiding maar duidelijk is. :wink:

:-D en dat voor iemand die als guru voor de bediening van de Lex G2 doorgaat.......waar heb jij nu een handleiding voor nodig!

srv-man
7 april 2005, 20:53
mmm lijkt me helemaal niks...
2 x ad/da... geen mixer...

Veredelde pod zou ik zo zeggen!

:cool:

Jullie begrijpen, ik speel even advocaat van de duivel!

Morris

:-D Ja, leg nu je vrouw maar eens uit waarom jij nu zo'n joekel van een rack nodig hebt, het kan toch ook allemaal met zo'n klein doosje....

Chiel
7 april 2005, 21:37
Cool!!! Betekend dit dat de G-Force's binnenkort voor rond de 500 euro marktplaats opgaan :D . Positieve ontwikkeling :P .

AART
7 april 2005, 22:00
Cool!!! Betekend dit dat de G-Force's binnenkort voor rond de 500 euro marktplaats opgaan :D . Positieve ontwikkeling :P .

en de g-majors staan straks voor 200 op marktplaats, nog beter 8-)

Pegasus
7 april 2005, 22:12
Cool!!! Betekend dit dat de G-Force's binnenkort voor rond de 500 euro marktplaats opgaan :D . Positieve ontwikkeling :P .

en de g-majors staan straks voor 200 op marktplaats, nog beter 8-)

Komt me wel erg goed uit. Mijn huidige G-major heeft het begeven. Kan ik weer makkelijk aan een nieuwe komen.

morris
7 april 2005, 23:04
mmm lijkt me helemaal niks...
2 x ad/da... geen mixer...

Veredelde pod zou ik zo zeggen!

:cool:

Jullie begrijpen, ik speel even advocaat van de duivel!

Morris

:-D Ja, leg nu je vrouw maar eens uit waarom jij nu zo'n joekel van een rack nodig hebt, het kan toch ook allemaal met zo'n klein doosje....

Nah.. Ik ben hardcore :razz:
Maar, ik ga hem de komende dagen eens flink onder handen nemen als dat mogelijk is in Frankfurt.
Maar ja, new generation AD/DA.. Ik blijf sceptisch, en verdenk dit ding van een hoog consumer gehalte...
Ik zal mijn bevindingen wel posten!

Morris

kokeleko
8 april 2005, 08:15
Als de handleiding maar duidelijk is. :wink:

:-D en dat voor iemand die als guru voor de bediening van de Lex G2 doorgaat.......waar heb jij nu een handleiding voor nodig!

Ik hoef die TC ook niet hoor :D

srv-man
8 april 2005, 12:50
Als de handleiding maar duidelijk is. :wink:

:-D en dat voor iemand die als guru voor de bediening van de Lex G2 doorgaat.......waar heb jij nu een handleiding voor nodig!

Ik hoef die TC ook niet hoor :D

....dat leek me allang duidelijk, we kennen je! :-D

vinni
8 april 2005, 15:28
En ik heb me daar in ene veel apparatuur over!!!!!! :-D :-D

Zo heb ik daar een Axess GRX-4, Voodoo Lab Ground Control,
Voodoo lab Pedalpower II....


Oh ja....en een G-major :D

hmm...tja...Je bent toch weer een paar honderd euri kwijt!
Vraag is natuurlijk of het dat waard is......

Vinni

Chiel
8 april 2005, 16:37
Jou kennende ga je weer een boel mensen blij maken op marktplaats . . .

vinni
8 april 2005, 16:58
:-? :-? :-?


Net zo blij als ik jou ooit gemaakt heb? :-D

Tja...wie weet.....eigenlijk dus wel..... :-D


Mijn Vigier staat al te koop.....maar da's om een andere reden.

Vinni

morris
10 april 2005, 02:32
Hey dudes

Net terug van twee dagen continue 100 db op je oren, maar ik kan zeggen, DON"T get your hopes up!. Het concept is geweldig. Maar ja, ik sprak de gast die de manual zou gaan moeten schrijven, en hij wist niet of de DC outs geïsoleerd waren, of de eerste AD/DA conversie te omzeilen was door meteen in loop 3 in te prikken, en of de loops gebufferd zijn. Ik had nog meer vragen klaar, maar die durfde ik al niet meer te stellen.
Desondanks, het ziet er onwijs goed uit, degelijk, water-(bier)dicht (!), degelijke switches en behoorlijk zwaar. Ik schat zon'n 8 á 9 kilo.
De leds zijn behoorlijk corny, vergelijk het maar met een kerstboom.
Hoe het klinkt? Helaas niet zelf kunnen testen, ze hadden alleen een paar prototypes klaar. Van wat ik gehoord heb van de demo's was het niet indrukwekkend. Wat van die standaard patches mat geluiden die redelijk onbruikbaar zijn. Luister de demoCD van de Gmajor en de GForce, zwak die in kwaliteit wat af, an dat is het dan.
Mijn eerste indruk is dat ze de zaak gewoon niet goed genoeg doorgedacht hebben. Dit is consumer electronics, geen serieuze gear, naar mijn mening. Leuk alternatief voor een POD. Je hebt behoorlijk wat outboard gear nodig om e.e.a. bruikbaar te krijgen, preamp, buffer, iso's en dan schiet dit apparaat eigenlijk zijn doel voorbij.
Het zou heel leuk zijn voor 6 á 700 euro. Als alternatief voor een Pod Live. Maar niet voor 1400.
Ik vind het een beetje opportuun van TC om de indruk te wekken dat we met dit apparaat van al onze switching-, voeding, looping-, en mixing problemen af zijn; en op de koop toe een halve GForce kado krijgen. bullshit. Geef mij dan maar een Major met een simpele switcher en/of mixer.

tot zover, schiet mij maar lek!
Youri wat vond jij?

Morris

LordRiffenstein
10 april 2005, 09:02
Youri wat vond jij?

Morris

Blij dat ik binnenkort een D-2 in combi met een MPX1 heb :razz: Ik vind de looks al niets en ben er niet echt verder op ingegaan. Het heeft potentieel, goed concept maar helaas blijft hij nr mijn mening steken in de concept-fase.

Raffel
11 april 2005, 08:57
ok wanneer komt de Professional Edition? :D

Ze hadden hier echt een flinke slag mee kunnen slaan als het echt zou bieden wat je op het eerste gezicht denkt. Jammer dat ze niet wat meer investeren en dan met een complete oplossing komen voor iedere gitarist.

vinni
11 april 2005, 10:31
Ja,
Heb er nog eens goed over nagedacht.
Denk toch dat ik'm niet neem.

Paar redenen:
Op mijn Ground Control heb ik een groot, helder display.
Op mijn Ground Control kan ik met CC's verschillende apparaten sturen.
De Ground Control is kleinder dan de G-system en minder hoog
De 9V voedings is niet gescheiden en kan alleen 9V afgeven. (en niet eens zoveel vermogen. Mijn Pedal Power is veel beter.
Mijn GRX-4 heeft meer opties dan de loops op de G-system

Ik zou de G-system misschien alleen kopen vanwege de verbeterde geluidskwaliteit. Maar da's afwachten. En wellicht is een tweedehands G-force dan een beter oplossing. Het ultieme is toch wel....een PCM70, 2290 en eenTC1210. Met wat leuke pedalen en een mixer.
Of toch de eclipse!

Moah....geen haast....eerst de 2X12 kastjes, andere wah en preamp.

Vinni