View Full Version : John Frusciante
Negative K3 fan
30 januari 2006, 18:07
Weet je wie Steve Lukather is, en wat hij allemaal gedaan heeft? Aan jouw onbegrip te zien, niet.
Het gaat niet om mijn smaak, het gaat erom dat Lukather gewoon zo ongeveer de meest complete (slag, solo, songwriting, zang, improvisatie, noem maar op. Speelt ook alle stijlen die je kunt bedenken, en heeft met alle grote artiesten samengewerkt en hits gescoord) gitarist is die er op deze aardbol rondloopt. En iemand die zo compleet is als Lukather, vind ik dus een supergitarist. Vergeleken met Lukather is Frusciante nogal beperkt. Vergeleken met Lukather is bijna iedere gitarist nogal beperkt. Dat is dan ook precies wat Lukather tot een supergitarist maakt.
hehe
iemand die zo compleet anders is als lukather, vind ik dus een supergitarist :)
Wicked Willy
30 januari 2006, 19:11
Na 26 pagina's moeten we niet ineens met stront naar elkaar gaan gooien heren.....
Scali
30 januari 2006, 19:48
En denk nou eens niet dat jou smaak de enige is, maar dat mijn Lukather gewoon Frusciante heet. Ik heb genoeg werk van lukather gehoord hoor, om een mening over hem te hebben, ik vind het gewoon niet om aan te horen. Klinisch, net muzak.
Ik heb het helemaal niet over smaak! Dat heb ik al een paar keer geprobeerd uit te leggen. Lukather is ook niet eens m'n favoriete gitarist, het is alleen een goed voorbeeld van wat ik bedoel.
Het is gewoon een FEIT dat Lukather bijzonder veelzijdig is, en altijd technisch goede dingen neerzet. Daar kun je gewoon niet omheen. Of je het mooi vindt of niet, is een ander verhaal, maar daar gaat het helemaal niet over.
Het gaat erover dat Frusciante dus al geen goede, zuivere solo's neer kan zetten, zelfs niet in een studio. Dan is ie dus beperkt. Desondanks kan ie toch wel leuke muziek maken, maar leuke muziek maken en een supergitarist zijn, dat zijn twee totaal verschillende dingen.
Richwoodje
30 januari 2006, 20:04
ik ben trouwens blijkbaar net zo toondoof als Frusciante zelf, want ik hoor ook nauwelijks dat ie vals speelt :chicken:
drap
30 januari 2006, 20:24
Dat denk ik niet, eerlijk gezegd.
Ik heb het nu puur over het gebrekkige solo-spel van Frusciante. Verder vind ik wel dat Frusciante als slaggitarist leuke dingen doet, en op zich ook best een originele sound heeft. Ik vind sommige RHCP-nummers ook best leuk om te luisteren, of om te spelen. Het is zeker geen dertien-in-dozijn gitarist, en hij verdient ook wel erkenning voor wat hij doet. Alleen die solo's vind ik dus nogal zwak, en ik snap dan ook niet dat mensen hem ophemelen alsof het een supergitarist is, want in mijn ogen is iemand als Steve Lukather een supergitarist, en kan iemand als Frusciante niet eens in z'n schaduw staan.
Ik ga nog verder Scali, ik denk dat wat Frusciante aan ideeën voortbrengt wat betreft z'n slagwerk niet alleen uniek is, want hij is echt de enige die op die manier met akkoorden omgaat, het is ook nog es briljant ook, ook op technisch vlak. En ik weet ook wel dat m'n visie enigzins vertroebelt is omdat ik de beste man zo'n beetje adoreer, maar als je je steeds meer gaat verdiepen in z'n spel, kom je vanzelf tot de conclusie dat Frusciante wel hele unieke dingen doet met akkoorden wat je normaliter niet tegenkomt in de rockbizz. En dat hij dwars ingaat op het idee wat nou betere, of standaard solo's moeten zijn, kan ik sowieso enorm waarderen. En je zult mij nooit horen bestrijden dat Lukathers, Vai's, Satriani's etc behendiger en dus beter zijn wat betreft hun solo's. Dat zou wel al te gortig zijn. Maar qua slagwerk denk ik echt dat Frusciante menigeen nog wat kan leren. Ik ben het trouwens nog steeds niet eens met je stelling dat Frusciante uberhaubt niet zuiver kan soleren, getuige de solo in bijv Minor Thing. Of zijn werk voor Mars Volta. Dat hij, en dat zal best door z'n drugs en paranoia verleden te maken hebben, soms wel hele rare dingen doet, okee. Maar juist dat soort dingen geeft het geheel mijns inziens op de 1 of andere manier een mystiek randje aan het geheel.
Scali
30 januari 2006, 20:36
maar als je je steeds meer gaat verdiepen in z'n spel, kom je vanzelf tot de conclusie dat Frusciante wel hele unieke dingen doet met akkoorden wat je normaliter niet tegenkomt in de rockbizz.
Ja, maar er is meer muziek dan alleen rock... sterker nog, rock is over het algemeen niet bijzonder interessant qua harmonische structuur en dergelijke.
Frusciante haalt het meer uit de hoek van de funk en de jazz, en in die muzieksoorten zul je dus ook gitaristen vinden die ongeveer doen wat Frusciante doet.
Maar qua slagwerk denk ik echt dat Frusciante menigeen nog wat kan leren.
Vast wel, maar daarom noem ik dus vooral ook Lukather, en juist niet Satriani of Vai. Lukather is namelijk ook een geweldig slaggitarist, en heeft ook zijn sporen in de jazz verdiend.
Ik ben het trouwens nog steeds niet eens met je stelling dat Frusciante uberhaubt niet zuiver kan soleren, getuige de solo in bijv Minor Thing. Of zijn werk voor Mars Volta.
Ik ga die dingen niet eens luisteren. Al de solo's die ik wel ken van Frusciante, zijn gewoon onzuiver. Zelfs al zijn die solo's toevallig wel zuiver (wat mij sterk lijkt), dan snap ik niet waarom die andere solo's allemaal onzuiver zijn... Is het een toevalstreffer? En dan nog, die solo's zijn absoluut niet indrukwekkend qua snelheid of techniek, waarom zijn ze dan nog steeds niet zuiver? Lukather is altijd zuiver, en zeker niet omdat ie voorzichtig speelt, het is gewoon een vakman.
drap
30 januari 2006, 21:21
Ja, maar er is meer muziek dan alleen rock... sterker nog, rock is over het algemeen niet bijzonder interessant qua harmonische structuur en dergelijke.
Frusciante haalt het meer uit de hoek van de funk en de jazz, en in die muzieksoorten zul je dus ook gitaristen vinden die ongeveer doen wat Frusciante doet.
Het stadium van de funk is Frusciante reeds gepasseerd, getuige het laatste album van de Peppers. Natuurlijk zul je altijd z'n funk achtergrong horen, maar dadn meer in z'n slag als in z'n nummers opzich. Dat wat je zegt wat betreft jazz is zo, maar ik hou nu eenmaal meer van rock en niet dat recht toe recht an gedoe hoor, meer specifieke rock. Andy Summers bijv vond ik in z'n Police tijd ook geweldig. Erg veel jazzakkoorden.
Vast wel, maar daarom noem ik dus vooral ook Lukather, en juist niet Satriani of Vai. Lukather is namelijk ook een geweldig slaggitarist, en heeft ook zijn sporen in de jazz verdiend.
Ik bestrijd ook niet een gitarist als Lukather, zij 't dat ik Toto gruwel vind :D
Ik ga die dingen niet eens luisteren. Al de solo's die ik wel ken van Frusciante, zijn gewoon onzuiver. Zelfs al zijn die solo's toevallig wel zuiver (wat mij sterk lijkt), dan snap ik niet waarom die andere solo's allemaal onzuiver zijn... Is het een toevalstreffer? En dan nog, die solo's zijn absoluut niet indrukwekkend qua snelheid of techniek, waarom zijn ze dan nog steeds niet zuiver? Lukather is altijd zuiver, en zeker niet omdat ie voorzichtig speelt, het is gewoon een vakman.
Al de solo's? Dat kunnen er onmogelijk veel zijn. Waarschijnlijk alleen de hitjes? Want daarin zitten niet z'n beste solo's. Maar waarom moeten solo's ook perse indrukwekkend zijn qua snelheid of techniek. Hierin verschillen we dus duidelijk in mening en dus in smaak, wat niet erg is. Als iedereen hetzelfde koos werd het zeker saai. Iets per definitie niet beluisteren geeft je mening geen kracht bij naar mijn idee. Het zal ook zeker je horizon verbreden om ook andere artiesten uitvoerig te beluisteren, hoewel natuurlijk iedereen wel bevooroordeeld is, ook ik, das menselijk denk ik
Richwoodje
30 januari 2006, 21:21
Lukather is altijd zuiver, en zeker niet omdat ie voorzichtig speelt, het is gewoon een vakman.
wilde je beweren dat Frusciante geen vakman is dan?
drap
30 januari 2006, 21:22
Beetje raar gequote, waarvoor mijn excuses :)
Scali
30 januari 2006, 21:37
Al de solo's? Dat kunnen er onmogelijk veel zijn. Waarschijnlijk alleen de hitjes? Want daarin zitten niet z'n beste solo's.
Gaat het niet om, die solo's zijn ronduit slecht ingespeeld. Als hij zoveel beter kan, waarom doet hij dat dan niet? Waarom moet ik zoeken naar goede solo's? Als het zo'n goede gitarist is, zouden al z'n solo's toch okee moeten zijn?
Maar waarom moeten solo's ook perse indrukwekkend zijn qua snelheid of techniek. Hierin verschillen we dus duidelijk in mening en dus in smaak, wat niet erg is.
Helemaal niet. Het gaat niet om snelheid of techniek, het gaat om een solo zuiver en met de juiste emotie brengen. Dat hoeft niet snel te zijn, en niet met allerlei moeilijke technieken. Een solo vol 'wringende' noten en amuzikale vibrato's vind ik niet prettig om te luisteren.
drap
30 januari 2006, 21:59
Het is een manier van inspelen, dat zie ik niet als goed of slecht, maar als mooi of niet mooi. Neem nou bijv de solo in Otherside, toegegeven, geen bijzonder moeilijke solo en dan druk ik me licht uit. Maar deze solo sluit perfect aan op het nummer en bouwt geweldig op. En ook ik kan horen dat er in deze solo geen mooie vibrato's zitten en dergelijke, maar dat zou ook niet eens passen in een solo als deze. Ik heb trouwens een tijdje terug ook in een interview dat Frusciante qua solo's totaal niet beinvloed is door gitaristen (wat ik betwijfel, ma afijn), maar meer door synthersizermuziek alla Kraftwerk. Dat geeft misschien enigzins een antwoord op je frustratie waarom hij geen zuivere solo's wenst te spelen :D
drap
30 januari 2006, 22:02
En oh ja, op Blood Sugar Sex Magic hoor je wel veel moeilijkere solo's (niet veel trouwens, solo's dan he). Was trouwens ook voor z'n overmatig heroinegebruik
drap
30 januari 2006, 22:05
Feit blijft trouwens dat ik überhaubt minder van solo's houd en jij juist weer wel
Scali
30 januari 2006, 22:20
Ik hou van beiden, vandaar dat ik ook van funk hou, en ik ben ook in zekere mate door Frusciante beinvloed (heb je bv mijn inzending voor de wintercontest gehoord?).
the joshua tree
30 januari 2006, 22:34
Ik heb het helemaal niet over smaak! Dat heb ik al een paar keer geprobeerd uit te leggen. Lukather is ook niet eens m'n favoriete gitarist, het is alleen een goed voorbeeld van wat ik bedoel.
Het is gewoon een FEIT dat Lukather bijzonder veelzijdig is, en altijd technisch goede dingen neerzet. Daar kun je gewoon niet omheen. Of je het mooi vindt of niet, is een ander verhaal, maar daar gaat het helemaal niet over.
Het gaat erover dat Frusciante dus al geen goede, zuivere solo's neer kan zetten, zelfs niet in een studio. Dan is ie dus beperkt. Desondanks kan ie toch wel leuke muziek maken, maar leuke muziek maken en een supergitarist zijn, dat zijn twee totaal verschillende dingen.
Jij loopt te verkondigen dat het niet over smaak gaat, en dat een feit is dat Lukather een betere gitarist is dan Frusciante. Dan zegt iemand dat ie Lukather niks vind, en dan ga je het over zijn smaak hebben.
Waar haal jij trouwens het idee vandaan dat jij voor iemand anders kan bepalen of hij veelzijdig is, of hij technisch goede dingen neerzet en of je beperkt bent als je niet om "goede zuivere"solos neer kan zetten?
Scali
30 januari 2006, 22:41
Waar haal jij trouwens het idee vandaan dat jij voor iemand anders kan bepalen of hij veelzijdig is, of hij technisch goede dingen neerzet en of je beperkt bent als je niet om "goede zuivere"solos neer kan zetten?
Ik bepaal niks, ik neem slechts waar. Zuivere noten zijn absolute grootheden, en je kunt ook makkelijk empirisch vaststellen dat Luke zich met meer verschillende muziekstijlen etc heeft beziggehouden dan de meeste gitaristen, dus is het een logische conclusie dat hij erg veelzijdig is.
the joshua tree
30 januari 2006, 22:43
Ik ga die dingen niet eens luisteren. Al de solo's die ik wel ken van Frusciante, zijn gewoon onzuiver. Zelfs al zijn die solo's toevallig wel zuiver (wat mij sterk lijkt), dan snap ik niet waarom die andere solo's allemaal onzuiver zijn... Is het een toevalstreffer? En dan nog, die solo's zijn absoluut niet indrukwekkend qua snelheid of techniek, waarom zijn ze dan nog steeds niet zuiver? Lukather is altijd zuiver, en zeker niet omdat ie voorzichtig speelt, het is gewoon een vakman.[/QUOTE]
Dit is dus precies waar jij en ik in verschillen.
Jij wil bij een gitarist:
- zuivere opnames
- snelheid
- techniek
Ik wil:
- Emotie
Dat jij denkt dat een solo pas indrukwekkend wordt als hij snel en technisch is, dat is voor mij het teken dat de discussie zinloos is.
Het laatste wat ik er nog over zeg:
Frusciante zegt met 1 noot meer dan Lukather. Ook bijvoorbeeld een BB King heeft dat. En denk maar niet dat BB's opnames helemaal zuiver zijn, dat hij zwaar technisch onderbouwd is of dat hij voor snelheid in zijn solos gaat. Hij kent zelf zijn beperkingen; maar hij legt wel al zijn gevoel in die ene noot. Ik kan dat horen, jij niet. Dus eigenlijk ben jij in mijn ogen een beperkte gitarist.
Scali
30 januari 2006, 22:46
Jij wil bij een gitarist:
- zuivere opnames
- snelheid
- techniek
Ik wil:
- Emotie
Dat jij denkt dat een solo pas indrukwekkend wordt als hij snel en technisch is, dat is voor mij het teken dat de discussie zinloos is.
Dat wil ik niet, beter lezen:
Het gaat niet om snelheid of techniek, het gaat om een solo zuiver en met de juiste emotie brengen. Dat hoeft niet snel te zijn, en niet met allerlei moeilijke technieken. Een solo vol 'wringende' noten en amuzikale vibrato's vind ik niet prettig om te luisteren.
Ik kan dat horen, jij niet. Dus eigenlijk ben jij in mijn ogen een beperkte gitarist.
Hoe kom je daar nou weer bij? Toevallig ligt er hier een DVD van BB King op m'n bureau hoor. En ik vind dat je Frusciante absoluut niet met BB King mag vergelijken, als het om solo's gaat.
FruscianteFan
30 januari 2006, 23:04
Als je John Frusciante niet mag vergelijken met B.B.King, waarom zou je hem dan wél mogen vergelijken met Steve Lukather? (overigens moet ik hier wel toegeven dat ik Lukather niet ken)
Dat Frusciante's solo's zijn beïnvloed door Kraftwerk is vooral op By The Way, overigens.
Maar zeg, hou nou eens op met deze zinloze discussue, jullie worden het toch nooit eens :D
Scali
30 januari 2006, 23:13
Als je John Frusciante niet mag vergelijken met B.B.King, waarom zou je hem dan wél mogen vergelijken met Steve Lukather? (overigens moet ik hier wel toegeven dat ik Lukather niet ken)
Je mag hem ook niet vergelijken, dat is het punt :)
Je kent Lukather trouwens wel, je weet het alleen misschien niet.
Nummers van Toto hoor je bijna dagelijks op de radio, en naast Toto heeft Lukather dus een absurd lange lijst van albums waarop hij heeft gespeeld, als studio-gitarist.
Je gaat mij toch niet vertellen dat je van deze lijst nog nooit iets gehoord hebt: http://www.riffinteractive.com/emp/steveluke/discography.htm
Harry
30 januari 2006, 23:27
wel grappig dat ik geen enkele plaat uit die lijst heb
Luke-wannabe
31 januari 2006, 00:36
wel grappig dat ik geen enkele plaat uit die lijst heb
Jezus wat een sarcast ben jij zeg..
the joshua tree
31 januari 2006, 08:05
Eerder een realist, me neither.
De enige beluisterbare albums zijn die van Dweezil, Trash van Alice en Jefferson Airplane. Wel een uiterst indrukwekkende lijst in zijn genre natuurlijk, daar heb ik wel respect voor.
FruscianteFan
31 januari 2006, 08:35
Je mag hem ook niet vergelijken, dat is het punt :)
Je kent Lukather trouwens wel, je weet het alleen misschien niet.
Nummers van Toto hoor je bijna dagelijks op de radio, en naast Toto heeft Lukather dus een absurd lange lijst van albums waarop hij heeft gespeeld, als studio-gitarist.
Je gaat mij toch niet vertellen dat je van deze lijst nog nooit iets gehoord hebt: http://www.riffinteractive.com/emp/steveluke/discography.htmHet punt? Als dat jouw punt is, waarom houd je je er zelf dan niet aan?
Maargoed, ik ken echt maar bar weinig van die lijst.
Harry
31 januari 2006, 08:44
dank je :)
Scali
31 januari 2006, 09:26
Het punt? Als dat jouw punt is, waarom houd je je er zelf dan niet aan?
Dat heeft met stijlfiguren, uitdrukkingen, zegswijzen en dergelijke te maken. Probeer de taal een beetje aan te voelen. Taal is net zoiets als muziek.
the joshua tree
31 januari 2006, 10:30
Dat heeft met stijlfiguren, uitdrukkingen, zegswijzen en dergelijke te maken. Probeer de taal een beetje aan te voelen. Taal is net zoiets als muziek.
Das een goede voor Balkenende, en iedereen die klem wordt geluld in de politiek.
FruscianteFan
31 januari 2006, 10:38
Dat heeft met stijlfiguren, uitdrukkingen, zegswijzen en dergelijke te maken. Probeer de taal een beetje aan te voelen. Taal is net zoiets als muziek.Onzin.. het gaat er gewoon om dat jij zegt dat je bepaalde gitaristen niet mag vergelijken, maar je intussen wel zelf zinloze vergelijkingen maakt.
Ach, ik neem deze discussie toch niet serieus, waarom zou ik? John Frusciante is en blijft mijn favoriete gitarist, overigens niet mijn enige gitarist.
Overigens, ik kan de Nederlandse taal vele malen beter aanvoelen, dan jij Frusciante's gitaarspel kunt aanvoelen!
Scali
31 januari 2006, 11:09
Ik bedoel alleen te zeggen dat het een standaard-uitdrukking is om te zeggen "je mag x niet met y vergelijken". Dan geef je dus aan dat x een stuk beter is dan y (of andersom), en dat ze daarom niet vergelijkbaar (dus niet equivalent) zijn.
Maar dan ben je dus nog wel x en y aan het vergelijken.
Dat subtiele verschil moet je dan maar even aanvoelen, het is een soort paradox, die uitdrukking.
En mijn vergelijking was absoluut niet zinloos. Hij toont aan dat Frusciante nog lang niet op het hoogste niveau bezig is, qua gitaarspel.
Ik word dus niet klem geluld, ik heb hier te maken met mensen die er enorme moeite mee hebben als hun 'held' niet door iedereen aanbeden wordt, en blijkbaar niet meer in staat zijn om eenvoudige Nederlandse zinnen goed te begrijpen.
En steeds maar weer dat gezeur... Je ging al gigantisch de mist in met die opmerking over BB King, en nu weer. Ik kan het spel van Frusciante echt wel aanvoelen hoor. Heb je al naar mijn wintercontest geluisterd? Dat begin is toch wel een beetje funk/rock-achtig, en heeft wel wat weg van Frusciante.
Ik soleer alleen vele malen zuiverder dan Frusciante, en dan ben ik nog lang niet zo goed als een Lukather oid, dus vergeef me als ik niet onder de indruk ben van zijn solo's.
FruscianteFan
31 januari 2006, 11:20
Het toont aan dat JF nog lang niet op het hoogste niveau gitaarspeelt? Da's ook alleen maar jouw mening. Ik hecht er niet zoveel waarde aan dat alles 'perfect' is.
Maar zoals ik al zei, het heeft toch GEEN ZIN om hierover te discussiëren? Wanneer heb je nou eens door dat we het niet met elkaar eens worden, dat jouw 'feiten' IMO gewoon pure onzin zijn?
Je kunt misschien zuiverder soleren dan John Frusciante, kan best ja. Maar dat boeit mij niet zo. Weet je waarom niet? Muziek moet me aanspreken, en gezien deze discussie kan ík niet meer onbevooroordeeld naar jouw muziek luisteren.
Scali
31 januari 2006, 12:20
Het toont aan dat JF nog lang niet op het hoogste niveau gitaarspeelt? Da's ook alleen maar jouw mening. Ik hecht er niet zoveel waarde aan dat alles 'perfect' is.
Dat is mijn mening niet. Het is een feit dat perfect spelen moeilijker is dan niet perfect spelen. Kortom, perfect spelen is een niveau hoger.
Dat jij daar niet zoveel waarde aan hecht, is jouw mening, dat maakt perfect spelen niet makkelijker.
Maar zoals ik al zei, het heeft toch GEEN ZIN om hierover te discussiëren? Wanneer heb je nou eens door dat we het niet met elkaar eens worden, dat jouw 'feiten' IMO gewoon pure onzin zijn?
Feiten zijn geen onzin, per definitie niet. Ze zijn voor jou misschien onbelangrijk, maar dat maakt ze niet minder waar.
Als het geen zin heeft waarom ga je dan overal op in, en moet je anderen ook nog eens beledigen?
Je kunt misschien zuiverder soleren dan John Frusciante, kan best ja. Maar dat boeit mij niet zo. Weet je waarom niet? Muziek moet me aanspreken, en gezien deze discussie kan ík niet meer onbevooroordeeld naar jouw muziek luisteren.
Dat is een beperking van jouw kant, dat is niet mijn probleem.
Harry
31 januari 2006, 12:30
jullie blijven maar doorzaniken, hoe lang gaat dit door?
the joshua tree
31 januari 2006, 12:30
Dat is mijn mening niet. Het is een feit dat perfect spelen moeilijker is dan niet perfect spelen. Kortom, perfect spelen is een niveau hoger.
Dat jij daar niet zoveel waarde aan hecht, is jouw mening, dat maakt perfect spelen niet makkelijker.
Waar kan ik dat feit nalezen, verifieren?
Scali
31 januari 2006, 12:54
Waar kan ik dat feit nalezen, verifieren?
Je speelt gitaar, waarschijnlijk verifieer je het iedere keer als je oefent. Iets perfect spelen kost meer oefening dan iets niet perfect spelen.
Nalezen is ook makkelijk, in bijna ieder boek over leren gitaarspelen staat wel dat je moet oefenen totdat je een stukje perfect kunt spelen.
the joshua tree
31 januari 2006, 13:13
Je speelt gitaar, waarschijnlijk verifieer je het iedere keer als je oefent. Iets perfect spelen kost meer oefening dan iets niet perfect spelen.
Nalezen is ook makkelijk, in bijna ieder boek over leren gitaarspelen staat wel dat je moet oefenen totdat je een stukje perfect kunt spelen.
Tuurlijk, maar wie bepaalt wat perfect is?
Richwoodje
31 januari 2006, 14:26
jullie blijven maar doorzaniken, hoe lang gaat dit door?
het gaat inderdaad helemaal nergens meer over hier :stop:
FruscianteFan
31 januari 2006, 15:29
Mee eens, maar telkens als ik het lees móet ik gewoon reageren :amp:
Maar, Scali, je hebt helemaal gelijk hoor. Feiten zijn per definitie geen onzin. Ik heb ook nergens dat dat wel zo is.. heeft misschien te maken met je gevoel voor taal?
ok ok.. ik hou op.. ik hou op :D
Scali
31 januari 2006, 17:11
Dat komt omdat je een nogal irrationeel ingesteld persoon bent, emoties nemen al gauw de overhand, kennelijk. Ga je gauw rare dingen van zeggen.
Negative K3 fan
31 januari 2006, 17:55
maar veel oefenen = niet rock'n'nroll, maar wel authistisch
M.COM
31 januari 2006, 22:11
Btw, Scali, wat is zuiver?
Petrucci e.d. hebben gewoon een steriel geluid, een geluid dat imho niks zegt.John speelt op Marshall's die van nature uit een crunchy geluid hebben op hoog volume (ik merk het zelf ook). Als hij een noot aanslaat, klinkt dat zowiezo al vervormd.
Ik ben het echt compleet oneens als je zegt dat John zijn solo's zelf niet in de studio zuiver kan inspelen, want wat is zuiver voor jou?
Scali
31 januari 2006, 22:16
Zuiver is de juiste frequentie, zie bv http://nl.wikipedia.org/wiki/Toonhoogte
drap
31 januari 2006, 22:19
De juiste frequentie is dan weer voorkeur :D
Negative K3 fan
31 januari 2006, 23:23
Pianotoon
Stemming C Cis of Des D Dis of Es E F Fis of Ges G Gis of Ces A Ais of Bes C
Gelijkzwevend 261,6 277,2 293,7 311,1 329,5 349,2 370,0 392,0 415,3 440,0 466,2 522,2
Pythagoreisch 260,7 278,4 293,2 309,0 330,0 347,6 371,3 391,1 417,7 440,0 463,5 521,4
Natuurlijk 264,0 275,0 297,1 316,8 330,0 352,0 371,3 396,1 412,5 440,0 469,3 528,0
Middentoon 263,2 275,0 294,2 314,8 329,0 352,0 367,8 393,5 411,2 440,0 470,8 526,4
dat zijn alweer vier juiste frequenties voor dezelfde zuivere toon...
FruscianteFan
1 februari 2006, 07:47
@ Scali: Misschien is Joy Division iets voor je :P
Ik heb gister hun cd Unknown Pleasures weer eens opgezet.. man, hoe mooi kan vals zijn :D
Scali
1 februari 2006, 11:18
De juiste frequentie is dan weer voorkeur :D
In principe wel, maar dit is een globale voorkeur die voor alle muzikanten geldt. Je spreekt dus van tevoren een bepaalde stemming af, en die gebruik je.
Op het moment dat je meerdere frequenties door elkaar gaat gebruiken, gaat het dus 'wringen' ofwel onzuiver klinken. En dat is wat er gebeurt bij onze waarde Frusciante.
drap
1 februari 2006, 21:36
In principe wel, maar dit is een globale voorkeur die voor alle muzikanten geldt. Je spreekt dus van tevoren een bepaalde stemming af, en die gebruik je.
Op het moment dat je meerdere frequenties door elkaar gaat gebruiken, gaat het dus 'wringen' ofwel onzuiver klinken. En dat is wat er gebeurt bij onze waarde Frusciante.
Principe blijft principe :D Afspraken zijn er om grofweg gebroken te worden als 't om muziek gaat. Weet je tenminste ook niet altijd wat er gaat gebeuren. Eyyy, alweer een pluspunt van John Frusciante :)
drap
1 februari 2006, 21:37
Heb je trouwens die film wel es gezien? Never Ending Story? :p
Scali
1 februari 2006, 21:58
Principe blijft principe :D Afspraken zijn er om grofweg gebroken te worden als 't om muziek gaat. Weet je tenminste ook niet altijd wat er gaat gebeuren. Eyyy, alweer een pluspunt van John Frusciante :)
Wat een onzin...
Als ik m'n gitaar op de grond gooi, weet je ook niet wat er gaat gebeuren, maar dat wil nog niet zeggen dat wat er gebeurt ook muzikaal verantwoord is. Dat is het meestal niet, overigens.
drap
1 februari 2006, 22:18
Wat een onzin...
Als ik m'n gitaar op de grond gooi, weet je ook niet wat er gaat gebeuren, maar dat wil nog niet zeggen dat wat er gebeurt ook muzikaal verantwoord is. Dat is het meestal niet, overigens.
Ik vind dit wel een hele bizzare vergelijking met het gitaarspel van Frusciante. Zelfs jij vindt 'm toch nog niet zo slecht
drap
1 februari 2006, 22:23
En dat van die afspraken meen ik serieus. Ik heb niks met geijkte afspraken. Vandaar ook mijn voorkeur voor bands als de Peppers of Mars Volta, of QOTSA bijv. Allemaal toch bands die dwars zijn van gemaakte afspraken
Scali
1 februari 2006, 22:28
Ik vergeleek Frusciante niet, ik probeerde in te laten zien dat niet alle spontane uitingen muzikaal verantwoord zijn.
Frusciante's onzuivere solo's zijn dat ook niet, naar mijn mening. Ik zou ze meer waarderen als ze zuiver gespeeld waren.
Blijkbaar heb je het niet begrepen, want nu kom je weer met zo'n raar voorbeeld. Natuurlijk zijn te veel afspraken funest voor de spontaniteit en originaliteit van muziek... maar het kiezen van een stemming en zuiver spelen zijn toch wel afspraken waar de muziek alleen maar beter van wordt. Sterker nog, ik zou zeggen dat het een voorwaarde is dat alle muzikanten gelijk gestemd zijn.
drap
1 februari 2006, 22:40
Ik vergeleek Frusciante niet, ik probeerde in te laten zien dat niet alle spontane uitingen muzikaal verantwoord zijn.
Frusciante's onzuivere solo's zijn dat ook niet, naar mijn mening. Ik zou ze meer waarderen als ze zuiver gespeeld waren.
Blijkbaar heb je het niet begrepen, want nu kom je weer met zo'n raar voorbeeld. Natuurlijk zijn te veel afspraken funest voor de spontaniteit en originaliteit van muziek... maar het kiezen van een stemming en zuiver spelen zijn toch wel afspraken waar de muziek alleen maar beter van wordt. Sterker nog, ik zou zeggen dat het een voorwaarde is dat alle muzikanten gelijk gestemd zijn.
Tis alleen maar om aan te geven waarom nu juist mijn voorkeur ligt bij een gitarist als Frusciante. Dat jij z'n solo's niet waardeert vind ik prima, dat is jouw voorkeur cq mening en dat respecteer ik. Neemt nog steeds niet weg dat ik Frusciante juist waardeer om z'n slagwerk, temeer omdat dit behalve origineel, ook behoorlijk bovenmodaal is. En dat is iets wat ik aanneem voor een feit. Ik zal 't trouwens nooit met je eens worden dat Frusciante's solo's vals zijn. Rauw vind ik ze wel, dat zeker. Ongepolijst ook, maar dat is niet vals naar mijn mening
Scali
1 februari 2006, 22:44
Ik zal 't trouwens nooit met je eens worden dat Frusciante's solo's vals zijn. Rauw vind ik ze wel, dat zeker. Ongepolijst ook, maar dat is niet vals naar mijn mening
Rauw, ongepolijst, onzuiver, vals... het is maar hoe je het noemt. We hebben het wel over hetzelfde.
drap
1 februari 2006, 22:53
Rauw, ongepolijst, onzuiver, vals... het is maar hoe je het noemt. We hebben het wel over hetzelfde.
Yep, maar we denken er totaal verschillend over :D
bat
2 februari 2006, 09:39
En dat van die afspraken meen ik serieus. Ik heb niks met geijkte afspraken. Vandaar ook mijn voorkeur voor bands als de Peppers of Mars Volta, of QOTSA bijv. Allemaal toch bands die dwars zijn van gemaakte afspraken
Sorry hoor, maar de Peppers zijn de laatste albums redelijk middle-of-the-road geworden, los van 'aparte' solo's en zo.
Niet dat het slechte albums zijn, qua productie en samenhang in de composities zijn ze heel erg sterk. Maar juist daarom begint het allemaal wel erg gewoontjes te worden.
drap
2 februari 2006, 21:46
Sorry hoor, maar de Peppers zijn de laatste albums redelijk middle-of-the-road geworden, los van 'aparte' solo's en zo.
Niet dat het slechte albums zijn, qua productie en samenhang in de composities zijn ze heel erg sterk. Maar juist daarom begint het allemaal wel erg gewoontjes te worden.
Ja, tot op zekere hoogte ben ik dat wel met je eens, maar er staan ook nummers op die voor de Peppers weer compleet nieuw zijn qua stijl. Hopelijk wordt het komende album (nog ff wachten, komt 1 dezer dagen uit) weer meer een rock album. De geruchten zijn er wel naar.
Richwoodje
2 februari 2006, 21:48
het werd toch weer meer terug naar de funk? zoiets meldt de officiele rhcp-site in ieder geval
drap
2 februari 2006, 21:57
het werd toch weer meer terug naar de funk? zoiets meldt de officiele rhcp-site in ieder geval
Ook dat heb ik gelezen, vind ik ook geen problemo :D Ik heb zoiets gelezen dat ze de studio in zijn gegaan zonder ook maar 1 nummer. Veel improvicatiewerk dus, vandaar denk ik ook het gerucht dat het album meer rock wordt. We zien wel. Van By the Way zei men ook dat het album meer terug zou gaan naar de tijd van Mother Milk, het tegendeel was meer als waar
soup
5 februari 2006, 15:17
erg goede gitarist en heerlijke muziek!!!
Luke-wannabe
16 februari 2006, 12:10
Word er geen gal meer gespuwd of lof gezegd over mr. John Frusciante?
Bram+
16 februari 2006, 13:09
Word er geen gal meer gespuwd of lof gezegd over mr. John Frusciante?
Vieze junk, krijgt (live) geen fatsoenlijke noot meer uit zijn gitaar. De nieuwe RHCP zal wel weer klassiek 'straight to 3FM/Q music'-materiaal zijn.
Luke-wannabe
16 februari 2006, 17:09
Ajj dat vind ik nou weer een beetje tè veel gal!
Weet niet wat je live allemaal kent van john en/of de peppers
Richwoodje
16 februari 2006, 17:56
Weet niet wat je live allemaal kent van john en/of de peppers
ik niet zo heel veel, maar genoeg om het totaal niet met Bram eens te zijn :)
the joshua tree
16 februari 2006, 18:09
Vieze junk, krijgt (live) geen fatsoenlijke noot meer uit zijn gitaar. De nieuwe RHCP zal wel weer klassiek 'straight to 3FM/Q music'-materiaal zijn.
Beatles, Alice in Chains, Hendrix, Morrison, PF, Velvet Underground, Lou Reed, Iggy Pop, Herman Brood: bah vieze junks!
drap
16 februari 2006, 19:22
Yes! Hebben we deze discussie weer :D Frusciante is al weer jaren clean Bram. Een beetje raar mannetje is het wel dankzij z'n drugsverleden. Ga es naar Live at Slane Castle kijken/luisteren en je zult je woorden absoluut moeten terugtrekken dat hij er live geen noot meer uitkrijgt.
FruscianteFan
16 februari 2006, 19:27
Ehh.. Frusciante was al vreemd toen hij nog clean was. Sterker nog, waren het niet de stemmetjes in zijn hoofd die hem aan de drugs hielpen?
drap
16 februari 2006, 19:42
Ehh.. Frusciante was al vreemd toen hij nog clean was. Sterker nog, waren het niet de stemmetjes in zijn hoofd die hem aan de drugs hielpen?
Klopt, hij is zo sgysofreen als de nete (schrijf ik het goed zo?). Hij dacht zelfs met geesten en buitenaardse wezens te kunnen praten. Het waren niet zo zeer de stemmen in z'n hoofd die hem doen hebben aanzetten tot drugsgebruik. Meer de successen die hij niet meer aankon. Hij is toen ook eerst uit de Peppers gestapt en daarna junk geworden
Richwoodje
16 februari 2006, 20:59
Beatles, Alice in Chains, Hendrix, Morrison, PF, Velvet Underground, Lou Reed, Iggy Pop, Herman Brood: bah vieze junks!
en dan vergeet je er nog een hele hoop :D
die Frusciante is inderdaad een raar ventje: dat ie 18 was ofzo speelde ie tot 15 uur per dag gitaar, dan is er al iets goed mis met je :o en dan die stemmetjes in z'n hoofd, z'n geesten (waar hij nog steeds in gelooft, dus dat komt niet enkel uit z'n drugsperiode) , z'n $10.000 dollar per dag drugsverslaving (op het hoogtepunt) en natuurlijk z'n zwaar goeie muziek :p
the joshua tree
16 februari 2006, 21:18
en dan vergeet je er nog een hele hoop :D
die Frusciante is inderdaad een raar ventje: dat ie 18 was ofzo speelde ie tot 15 uur per dag gitaar, dan is er al iets goed mis met je :o en dan die stemmetjes in z'n hoofd, z'n geesten (waar hij nog steeds in gelooft, dus dat komt niet enkel uit z'n drugsperiode) , z'n $10.000 dollar per dag drugsverslaving (op het hoogtepunt) en natuurlijk z'n zwaar goeie muziek :p
Geen kwestie van vergeten, op een bepaald moment moet je weten wanneer je je punt hebt gemaakt.
grayfink
16 februari 2006, 21:19
Ik ben niet schizofreen.
Dat is mijn andere ik....
grayfink
16 februari 2006, 21:20
@drap: Je schreef het inderdaad niet goed, het zijn neteN
drap
16 februari 2006, 21:52
@drap: Je schreef het inderdaad niet goed, het zijn neteN
Ja duhu, dat schreef ik als zegswijse. Dat andere fuckin' word natuurlijk smartass... :roll:
drap
16 februari 2006, 21:57
Ik ben niet schizofreen.
Dat is mijn andere ik....
Juist ja, dat woord bedoel ik :D Nou had ik al het gevoel dat ik het fout schreef, maar ik had nou ook weer geen zin om het op te zoeken. Bij deze, mijn dank is groot :)
Hehehe, neuh, ik heb geen last meer van schizofrenie. Het gaat al weer stukken beter met ons
grayfink
16 februari 2006, 22:19
:D
10 tekens
Luke-wannabe
16 februari 2006, 23:38
Yes! Hebben we deze discussie weer :D Frusciante is al weer jaren clean Bram. Een beetje raar mannetje is het wel dankzij z'n drugsverleden. Ga es naar Live at Slane Castle kijken/luisteren en je zult je woorden absoluut moeten terugtrekken dat hij er live geen noot meer uitkrijgt.
Ga jij maar eens de biografie van anthony kiedis lezen..
drap
16 februari 2006, 23:47
Ga jij maar eens de biografie van anthony kiedis lezen..
Euh... ja dat wil ik best doen, maar wat heeft dat met Frusciante te maken?
Bram+
17 februari 2006, 02:31
Fijn dat iedereen er zo serieus op ingaat. Iemand zegt: "Word er geen gal meer gespuwd of lof gezegd over mr. John Frusciante?" en ik 'kraak' 'm daarna 'ontzettend' af. Gaat er dan bij niemand een belletje rinkelen? Bewijst wel weer dat er hier een paar redelijk anaal zijn over die Frusciante.
Ik heb die laatste live cd geluisterd, mag dat ook? En ik heb niks tegen junkies die goede muziek maken. Wat zo'n muzikant in zijn vrije tijd doet, mag hij zelf weten van mij. Desnoods schrijft hij een kutbiografie.
FruscianteFan
17 februari 2006, 07:52
Klopt, hij is zo sgysofreen als de nete (schrijf ik het goed zo?). Hij dacht zelfs met geesten en buitenaardse wezens te kunnen praten. Het waren niet zo zeer de stemmen in z'n hoofd die hem doen hebben aanzetten tot drugsgebruik. Meer de successen die hij niet meer aankon. Hij is toen ook eerst uit de Peppers gestapt en daarna junk gewordenHij ging drugs gebruiken omdat zijn helden dat deden, en dat was al voor hij in de RHCP zat. Heroine kwam pas toen hij in 1992 wegging.
the joshua tree
17 februari 2006, 09:46
Fijn dat iedereen er zo serieus op ingaat. Iemand zegt: "Word er geen gal meer gespuwd of lof gezegd over mr. John Frusciante?" en ik 'kraak' 'm daarna 'ontzettend' af. Gaat er dan bij niemand een belletje rinkelen? Bewijst wel weer dat er hier een paar redelijk anaal zijn over die Frusciante.
Ik heb die laatste live cd geluisterd, mag dat ook? En ik heb niks tegen junkies die goede muziek maken. Wat zo'n muzikant in zijn vrije tijd doet, mag hij zelf weten van mij. Desnoods schrijft hij een kutbiografie.
Wat goed! Je hebt heel vernuftig en slim aangetoond dat we weer vinden dat jij poep praat, en dat Fruscianti goed speelt!
Bram+
17 februari 2006, 12:46
Wat goed! Je hebt heel vernuftig en slim aangetoond dat we weer vinden dat jij poep praat, en dat Fruscianti goed speelt!
Dat laatste is jouw mening, laat dat duidelijk zijn. Mijn punt was gewoon dat jullie wel heel makkelijk op de kast te jagen zijn.
drap
17 februari 2006, 17:13
Dat laatste is jouw mening, laat dat duidelijk zijn. Mijn punt was gewoon dat jullie wel heel makkelijk op de kast te jagen zijn.
Hahaha, ik vind dit gewoon een leuke discussie, that's all Bram. Ik kan echt wel tussen de regels door lezen. Maar terug reageren kan ik niet laten bij discussies als deze :)
the joshua tree
17 februari 2006, 18:59
En had ik je dat al niet eerder een keer ergens horen beweren?
Bram+
17 februari 2006, 19:53
En had ik je dat al niet eerder een keer ergens horen beweren?
Inderdaad, en dit is een mooie bevestiging.
the joshua tree
17 februari 2006, 20:16
Inderdaad, en dit is een mooie bevestiging.
Zul jij lekker slapen vannacht!
Bram+
17 februari 2006, 22:35
Zul jij lekker slapen vannacht!
Dat denk ik ook, want ik ben best moe.
Luke-wannabe
20 februari 2006, 11:06
Euh... ja dat wil ik best doen, maar wat heeft dat met Frusciante te maken?
Nou aangezien hij ook in die band zat kun je jezelf ook wel bedenken dat die personen daar ook wel in voor kwamen...
drap
20 februari 2006, 18:51
Nou aangezien hij ook in die band zat kun je jezelf ook wel bedenken dat die personen daar ook wel in voor kwamen...
Oh op die fiets! Sorry, interpreteerde de opmerking verkeerd. Ik vind inderdaad de persoon John Frusciante interessant
Negative K3 fan
6 mei 2006, 13:26
haha ik moet even dit topic omhoog schoppen
check die shit
http://www.youtube.com/watch?v=J5yhUy87plI&search=john%20frusciante
The wall of dolls
6 mei 2006, 13:36
Haha afschuwelijk :D. Maar er zit wel een soort van bezieling in. En 't is ook een vrij sterk opgebouwd nummer (ik zeg niks over zn spelstijl en zang hier :D).
wtf, hoe je naar de klote kan zijn zeg :|
Haha afschuwelijk :D. Maar er zit wel een soort van bezieling in. En 't is ook een vrij sterk opgebouwd nummer (ik zeg niks over zn spelstijl en zang hier :D).
wtf, hoe je naar de klote kan zijn zeg :|
Des te meer heb ik respect voor de Frusciante van nu. Tegenwoordig gewoon een knoeterhard werkende artiest die weigert stil te staan + verantwoordelijk zijn voor 1 van de beste terugkomers van de laatste jaren in de vorm van Californication
Bezieling? Volgens mij is het meer van: ik speel snel dit liedje zodat meer mensen misschien mijn cd gaan kopen of dat die mensen met die camera weer weggaan zodat ik die spuit weer kan vullen. Dat is niet alleen wat ik denk, dat is ook wel zo ongeveer algemeen bekend. Die soloalbums die Frusciante destijds heeft uitgebracht, waren niet echt uit artistieke overwegingen, maar meer voor het drugsgeld. Dan vind ik de Frusciante van nu een stuk beter (op cd dan in ieder geval, hehe).
Drap heeft dus gelijk, hehe.
The wall of dolls
6 mei 2006, 18:48
Gast. En dan nog. Als dat de gedachte er achter zou zijn. Dan kan er alsnog bezieling in zitten.
FruscianteFan
6 mei 2006, 21:58
Bezieling? Volgens mij is het meer van: ik speel snel dit liedje zodat meer mensen misschien mijn cd gaan kopen of dat die mensen met die camera weer weggaan zodat ik die spuit weer kan vullen. Dat is niet alleen wat ik denk, dat is ook wel zo ongeveer algemeen bekend. Die soloalbums die Frusciante destijds heeft uitgebracht, waren niet echt uit artistieke overwegingen, maar meer voor het drugsgeld. Dan vind ik de Frusciante van nu een stuk beter (op cd dan in ieder geval, hehe).
Drap heeft dus gelijk, hehe.Dan nog. Ik weet dat Smiles uit commerciële overwegingen is uitgebracht, maar ik vind het een prachtige cd. Niet vanwege de opnamekwaliteit, de halfvalse gitaren en de schreeuwerige stem, ook niet vanwege de opbouw.
Smile From The Streets You Hold staat vol prachtige momenten.. om maar iets te noemen: van de titletrack, daar krijg ik echt kippevel van omdat ik het zo mooi vind ("It's been so long, since I felt the heat of the sun on my paw")
Maarja.. mijn schermnaam zegt het al :)
Dan nog. Ik weet dat Smiles uit commerciële overwegingen is uitgebracht, maar ik vind het een prachtige cd. Niet vanwege de opnamekwaliteit, de halfvalse gitaren en de schreeuwerige stem, ook niet vanwege de opbouw.
Smile From The Streets You Hold staat vol prachtige momenten.. om maar iets te noemen: van de titletrack, daar krijg ik echt kippevel van omdat ik het zo mooi vind ("It's been so long, since I felt the heat of the sun on my paw")
Maarja.. mijn schermnaam zegt het al :)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Frusciante ten tijde van Smiles nogal een sneu mannetje vond, maar dat vind ik eigenlijk van elke junk. Daarom heb ik ook des te meer respect voor de Frusciante van nu
John Frusciante is toch echt wel een gitaarheld, hoewel ik nog niet honderd procent overtuigd ben door het nieuwe album (komt wel). Death of a Martian is iig fijn. Btw, chechk dit:
http://youtube.com/watch?v=5A56V7kx-VA&search=%20rhcp%20live%202006
ms toch maar naar Pinkpop ;)
Set Wenker
8 mei 2006, 13:42
Ik vind die gitaarriff wel mooi, maar verder vind ik het slaapverwekkend eerlijk gezegd.
ja, ben ik wel met je eens, maar t wordt beter na meerdere keren luisteren imho. Gitaarspel binnen RHCP maakt voor mij iig veel goed.
Op het album klinkt ie wel mooier.
Vooral valse zang verprutst het, en de 2e stem is naar mn idee wat anders. Maarja... doe het maar es tegelijk die riff op snelheid + dik meezingen op kopstem en aparte melodieen.
Ook zit er nog een orgeltje in de studio versie.
Luke-wannabe
21 mei 2006, 20:09
Die valse zang valt imho wel mee :???:
nielsduursma
21 mei 2006, 20:50
wow, ben benieuwd wat jij dan wel vals vindt!!!! :o
Kom op man. Als je mooie stemmetjes wil horen zet je Sky Radio maar op. Wat zal mij het aan m'n reet roesten dat er wel es een nootje vals wordt gezongen
Inderdaad, Sky Radio is heerlijk. Weet je tenminste zeker dat er nooit RHCP of Nirvana gedraaid wordt. Valse noten halen me uit m'n concentratie als ik aan het werk ben, net als bv nagels over een schoolbord. Sky Radio muziek is heerlijk gladjes, en glijdt lekker langs je heen terwijl je aan het werk bent. Heerlijk.
The wall of dolls
21 mei 2006, 21:18
Red Hot Chilipeppers wel ns live in de 80's gezien? Uhhhm.
Inderdaad, Sky Radio is heerlijk. Weet je tenminste zeker dat er nooit RHCP of Nirvana gedraaid wordt. Valse noten halen me uit m'n concentratie als ik aan het werk ben, net als bv nagels over een schoolbord. Sky Radio muziek is heerlijk gladjes, en glijdt lekker langs je heen terwijl je aan het werk bent. Heerlijk.
Drap luvez schoolbordkrassen. Het liefst met een retro-style blues sound of zoiets. Daar komt bij, drap is kortharig werkschuw tuig, tenminste, dat vinden m'n collega's. En gelijk hebben ze
Luke-wannabe
22 mei 2006, 22:39
Die opmerking :)
John Frusciante, kan er niet warm of koud van worden. Dat vreselijke gilgeluid en zijn te simpele gitaarpartijen. Ik vind het niks.
RHCP vind ik wel leuke muziek, maar die gitarist... nee.
savecracker85
23 mei 2006, 23:29
voor de frusciante fans onder ons..
frusciante instructie video:
http://video.google.com/videoplay?docid=5455032584635034729&q=chili+peppers
voor de frusciante fans onder ons..
frusciante instructie video:
http://video.google.com/videoplay?docid=5455032584635034729&q=chili+peppers
Ey NielsW, speel 'm es. Nee weet je wat, post 'm es. Grapjas
Sjezus, de geïmproviseerde solo aan het einde... Er waren hier toch wat op het forum die beweerden dat ie dat niet kon? Neem de moeite es om tot aan 15:50 te kijken...
The wall of dolls
24 mei 2006, 10:18
Ey NielsW, speel 'm es. Nee weet je wat, post 'm es. Grapjas
Sjezus, de geïmproviseerde solo aan het einde... Er waren hier toch wat op het forum die beweerden dat ie dat niet kon? Neem de moeite es om tot aan 15:50 te kijken...
T blijft aan naïvelingen die denken dat moeilijke muziek alleen met moeilijke middelen gespeeld wordt moeilijk uitleggen waarom simpele muziek ook geniaal kan zijn :) Of muziek met foutjes.
Wie is er overigens bekend met Off The Map? Wat mij betreft is John, en sowieso de hele band, op de top van zijn kunnen. Puur genieten :). Met name Search and destroy. Complexe interactie ten top, met niet al te ingewikkelde middelen
Luke-wannabe
24 mei 2006, 16:11
T blijft aan naïvelingen die denken dat moeilijke muziek alleen met moeilijke middelen gespeeld wordt moeilijk uitleggen waarom simpele muziek ook geniaal kan zijn :) Of muziek met foutjes.
Wie is er overigens bekend met Off The Map? Wat mij betreft is John, en sowieso de hele band, op de top van zijn kunnen. Puur genieten :). Met name Search and destroy. Complexe interactie ten top, met niet al te ingewikkelde middelen
Off The Map is inderdaad geweldig. Fire van Hendrix is ook KEI en KEIhard.
Heerlijke DVD :rockon:
Off The Map vind ik eigenlijk niet zo heel erg super om eerlijk te zijn. Er staan een aantal hele toffe uitvoeringen op, maar ook heel wat hele slechte. Live at Slane Castle vind ik daarentegen wel geweldig. Dat vind ik de Peppers op hun top
Sorry hoor, maar ik vind het absoluut waardeloze herrie. Ten eerste herhaalt ie steeds hetzelfde lickje, hij speelt dus niet echt een geimproviseerde melodie... Ten tweede is z'n techniek totaal waardeloos, er zit zoveel stringnoise bij dat je amper kunt horen welke noten hij speelt.
Zelfs ik kan dat beter.
Sorry hoor, maar ik vind het absoluut waardeloze herrie. Ten eerste herhaalt ie steeds hetzelfde lickje, hij speelt dus niet echt een geimproviseerde melodie... Ten tweede is z'n techniek totaal waardeloos, er zit zoveel stringnoise bij dat je amper kunt horen welke noten hij speelt.
Zelfs ik kan dat beter.
Ja maar jij bent sowieso de beste Scali
Ja maar jij bent sowieso de beste Scali
Nee, Frusciante is gewoon tenenkrommend slecht.
Ik ben absoluut niet goed, maar zo slecht als dit ben ik nou ook weer niet.
Houden we het daarop, mij ook best
The wall of dolls
24 mei 2006, 18:30
rock 'n roll.
Verdiep je eens in het fenomeen zou ik zeggen. De cultuur.
Rock n rollers zijn bedreven in het hebben van the magical touch. Iets wat niet bewijsbaar goed is, maar het op onverklaarbare wijze toch is, JUIST omdat wetten met de voeten worden getreden.
En jij. Ja jij kan ook een heel mooi stukje blues spelen, mijn complimenten nogmaals :)
The wall of dolls
24 mei 2006, 18:36
Off The Map vind ik eigenlijk niet zo heel erg super om eerlijk te zijn. Er staan een aantal hele toffe uitvoeringen op, maar ook heel wat hele slechte. Live at Slane Castle vind ik daarentegen wel geweldig. Dat vind ik de Peppers op hun top
Oh die vind ik dan weer, ja wel ok, maar niet eh, super. T mist toch wat de scherpe randjes vind ik :).
Rock n rollers zijn bedreven in het hebben van the magical touch. Iets wat niet bewijsbaar goed is, maar het op onverklaarbare wijze toch is, JUIST omdat wetten met de voeten worden getreden.
Het gaat meer om smaak en voorkeur. Rock 'n' roll kun je van vele kanten benaderen. De benadering van Frusciante spreekt me gewoon totaal niet aan.
Die van bijvoorbeeld Steve Lukather dan weer wel.
Ik weet ook dat je van een instructievideo van Steve Lukather een stuk meer opsteekt dan van John Frusciante.
Het is maar net hoe hoog je je doelen stelt (en bij het leren gitaarspelen gaat het er niet altijd om of je het ook mooi vindt, het gaat er om dat je de technieken beheerst om er je eigen ding mee te kunnen doen. Dus je moet je niet beperken tot instructievideos van gitaristen waarvan je hun muziek goed vindt. Je kunt van de anderen ook een hoop leren).
Ook een leuk filmpie van 'm. Een jam van Frusciante, Flea en Omar Rodriguez
http://video.google.com/videoplay?docid=-1281674746228998648&q=john+frusciante
Richwoodje
24 mei 2006, 19:22
dat filmpje vind ik dan weer niks :D
Het gaat meer om smaak en voorkeur. Rock 'n' roll kun je van vele kanten benaderen. De benadering van Frusciante spreekt me gewoon totaal niet aan.
Die van bijvoorbeeld Steve Lukather dan weer wel.
Ik weet ook dat je van een instructievideo van Steve Lukather een stuk meer opsteekt dan van John Frusciante.
Het is maar net hoe hoog je je doelen stelt (en bij het leren gitaarspelen gaat het er niet altijd om of je het ook mooi vindt, het gaat er om dat je de technieken beheerst om er je eigen ding mee te kunnen doen. Dus je moet je niet beperken tot instructievideos van gitaristen waarvan je hun muziek goed vindt. Je kunt van de anderen ook een hoop leren).
Zeg Scali, ga es fijn een Steve Lukather topic openen ofzo... Het wordt wat vervelend dat je constant in juist de topics staat te roeren waar jij niks aan vindt. En wees gerust, ik ga je topic niet verpesten met dergelijke posts. Als ik iets of iemand werkelijk helemaal niks vind, post ik niet in dat topic. Dat scheelt een hoop vervuiling
dat filmpje vind ik dan weer niks :D
Niet? Hmmm, you, a Frusciante fundamentalist? :D
Richwoodje
24 mei 2006, 19:31
Niet? Hmmm, you, a Frusciante fundamentalist? :D
normaal gesproken wel ja, maar die jam vind ik echt kut met peren...
normaal gesproken wel ja, maar die jam vind ik echt kut met peren...
Blauwpurper... hou je in Drap, hou je in...
Zeg Scali, ga es fijn een Steve Lukather topic openen ofzo...
Daar heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan, en ik zie ook niet in wat voor nut het heeft.
Verder moet je niet zeuren. Dit topic gaat over Frusciante, niet meer, niet minder. Mijn minder positieve berichten gaan nog steeds over Frusciante.
Verder ben ik heel realistisch, ik zeik hem niet onterecht af, ik wijs alleen wat zwakheden in z'n spel aan, helder als glas. Als je niet tegen de waarheid kunt, moet je hem vooral niet opzoeken in het contact met andere mensen.
Richwoodje
24 mei 2006, 19:38
hij slaat inderdaad vaak (gedempte) open snaren aan tijdens het soleren, maar als je zijn video aandachtig volgt hoor je dat hij dat met opzet doet...
Daar heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan, en ik zie ook niet in wat voor nut het heeft.
Verder moet je niet zeuren. Dit topic gaat over Frusciante, niet meer, niet minder. Mijn minder positieve berichten gaan nog steeds over Frusciante.
Verder ben ik heel realistisch, ik zeik hem niet onterecht af, ik wijs alleen wat zwakheden in z'n spel aan, helder als glas. Als je niet tegen de waarheid kunt, moet je hem vooral niet opzoeken in het contact met andere mensen.
Hopeloos.... Laat maar Scali, ik neem je topicvervuiling wel voor lief. Je doet het namelijk niet alleen in dit topic, maar hebt het al in vele gedaan. Dat je een artiest niet kan waarderen en waarom zal me werkelijk aan m'n reet roesten, maar bij jouw posts lezen krijg ik altijd zo'n dejavu gevoel. En dit was echt werkelijk het laatste wat je me ontlokt hebt. Velen reageren al niet meer op je, ik ga het ook niet meer doen. Veel plezier nog op dit forum zou ik zo zeggen
Richwoodje
24 mei 2006, 19:46
http://video.google.com/videoplay?docid=-7445225069668509182&q
dit is echt wel de moeite waard :)
dit is echt wel de moeite waard :)
Bij pak 'm beet zo'n 59 en halve minuut reageer ik wel weer :D
The wall of dolls
24 mei 2006, 20:04
Hopeloos.... Laat maar Scali, ik neem je topicvervuiling wel voor lief. Je doet het namelijk niet alleen in dit topic, maar hebt het al in vele gedaan. Dat je een artiest niet kan waarderen en waarom zal me werkelijk aan m'n reet roesten, maar bij jouw posts lezen krijg ik altijd zo'n dejavu gevoel. En dit was echt werkelijk het laatste wat je me ontlokt hebt. Velen reageren al niet meer op je, ik ga het ook niet meer doen. Veel plezier nog op dit forum zou ik zo zeggen
Ivan Basso staat nu dus echt onbedreigd aan kop he. Hoewel zijn tred te vergelijken is met die van Armstrong zou je toch kunnen zeggen dat hij hem op alle fronten aftroeft en de wielrennerij op ouderwetse wijze nieuwe impulsen geeft. Hij gaat namelijk dit jaar 2 grote rondes winnen. Dat was aan Armstrong niet besteed, die won alleen de Tour en verder hoorde je niks van hem.
Richwoodje
24 mei 2006, 20:12
Ivan Basso staat nu dus echt onbedreigd aan kop he. Hoewel zijn tred te vergelijken is met die van Armstrong zou je toch kunnen zeggen dat hij hem op alle fronten aftroeft en de wielrennerij op ouderwetse wijze nieuwe impulsen geeft. Hij gaat namelijk dit jaar 2 grote rondes winnen. Dat was aan Armstrong niet besteed, die won alleen de Tour en verder hoorde je niks van hem.
wat leuk, wielrennen en frusciante in een topic, daar houd ik van. :D
Maar wat de neuk heeft dit ermee te maken?
The wall of dolls
24 mei 2006, 20:15
Nah, laat maar :D
Richwoodje
24 mei 2006, 20:20
Basso en Frusciante zijn wel allebei retro, en naar mijn mening allebei retegoed. Ook hebben beiden een wedergeboorte gehad. Frusciante na zijn drugsverslaving en Basso toen hij bij CSC ging rijden... Daarnaast zijn ze beiden geen supertechnici. Basso is geen geweldige stuurman, en Frusciante heeft geen briljante techniek...
zo zie je maar, het was wel een nuttige reply :D
The wall of dolls
24 mei 2006, 20:27
Je hebt de clue ;)
Mensen, ga ontopic, of dit topic gaat dicht. Scali, ik zou het fijn vinden als je je buiten dit topic houdt. Voor vragen/commentaar --> PM.
FruscianteFan
24 mei 2006, 23:26
dit is echt wel de moeite waard :)thanks, die kende ik nog niet (alleen 4 losse nummers ervan)
Wel jammer dat ze de jam voor Californication en My Lovely Man eruit hebben geknipt :(
The wall of dolls
25 mei 2006, 08:50
Ik vond die van Frusciante, Flea, Rodriguez toch ook wel aardig hoor. Maar dat komt misschien omdat ik Mars Volta obsessief ben. Ja alleen die solo's van Rodriguez voorheen waren zo vals als de tering, dat was wel jammer
Zeldzaam slecht :P
Zeldzaam slecht :P
Ga je met je 16 posts nu ook nog es wat constructiefs zeggen, of blijf je negatief gezeik spuien? Het is werkelijk niet erg dat je kritiek geeft, maar je zegt eigenlijk helemaal niks. Heb je het nou trouwens al es geprobeerd, dat filmpie van Frusciante? Stuur es een filmpje van je kunnen, ik ben benieuwd. Als het zo simpel en slecht allemaal is moet dat toch makkelijk kunnen. Het mag ook via m'n pm hoor, hoeft niet eens openbaar
Ga je met je 16 posts nu ook nog es wat constructiefs zeggen, of blijf je negatief gezeik spuien? Het is werkelijk niet erg dat je kritiek geeft, maar je zegt eigenlijk helemaal niks. Heb je het nou trouwens al es geprobeerd, dat filmpie van Frusciante? Stuur es een filmpje van je kunnen, ik ben benieuwd. Als het zo simpel en slecht allemaal is moet dat toch makkelijk kunnen. Het mag ook via m'n pm hoor, hoeft niet eens openbaar
Iedereen heeft wel een hekel aan een bepaalde gitarist. Ik heb een hekel aan John. Heb verder geen behoefte aan het beargumenteren van mijn standpunt, puur omdat ik er geen 'valid' arguments voor heb. Ik vind hem gewoon niks, klaar.
Als je je op een groot Forum als deze gaat ergeren aan mensen die dingen onbeargumenteerd zeggen en waar jij het toevallig ook nog eens niet mee eens bent, zul je hier nog een zware tijd hebben :)
Iedereen heeft wel een hekel aan een bepaalde gitarist. Ik heb een hekel aan John. Heb verder geen behoefte aan het beargumenteren van mijn standpunt, puur omdat ik er geen 'valid' arguments voor heb. Ik vind hem gewoon niks, klaar.
Punt is, nogmaals, je mag een hekel hebben aan een bepaalde gitarist. No problemo. Maar als je nou alleen een aantal keer post "ik vind het niks" en meer niet, dan kan je lijkt mij beter niet posten in een bepaald onderwerp omdat dan een discussie gewoon onmogelijk is. Het enige wat men ziet is een 4 woordig "ik vind het niks" post of iets in hetzelfde straatje. Dat stoort alleen maar en men kan er helemaal niks mee. Als je op die manier wilt gaan posten, kan je beter gaan msn'en lijkt me. Prima dat je je in een discussie roert, ongeacht je voorkeur, maar discussieer dan ook.
Als je je op een groot Forum als deze gaat ergeren aan mensen die dingen onbeargumenteerd zeggen en waar jij het toevallig ook nog eens niet mee eens bent, zul je hier nog een zware tijd hebben :)
Ik denk dat als je op deze manier blijft doorposten, jij het hier zwaarder gaat krijgen als ik. Maar daar kom je hier gaandeweg nog wel achter. Dan kan je nog zoveel smilies erachter zetten
FruscianteFan
25 mei 2006, 14:18
..zucht
wat me laatst trouwens opviel: eigenlijk is To Record Only Water For Ten Days een van de weinige albums waar ik echt (bijna) niks op aan te merken heb :)
Set Wenker
25 mei 2006, 14:29
dan zul je hier nog een zware tijd hebben :)
Zegt de veteraan met 15 posts tegen de newbie met een schamele 1323 posts. :cheerup:
Ontopic: op plaat vind ik Frusciante altijd wel leuke texturen aanbrengen. Vooral de laatste platen. Zijn Funk-achtige dingetjes vind ik ook wel goed. Hij speelt misschien een beetje sloppy in de oren van sommige mensen, maar dat vind ik juist de charme van zijn geluid. Laidback...
Op het google filmpje (optreden) vind ik zijn geluid trouwens niet al te best. Beetje te mechanisch klinkt het. Dat kan uiteraard ook aan de opname liggen.
Punt is, nogmaals, je mag een hekel hebben aan een bepaalde gitarist. No problemo. Maar als je nou alleen een aantal keer post "ik vind het niks" en meer niet, dan kan je lijkt mij beter niet posten in een bepaald onderwerp omdat dan een discussie gewoon onmogelijk is. Het enige wat men ziet is een 4 woordig "ik vind het niks" post of iets in hetzelfde straatje. Dat stoort alleen maar en men kan er helemaal niks mee. Als je op die manier wilt gaan posten, kan je beter gaan msn'en lijkt me. Prima dat je je in een discussie roert, ongeacht je voorkeur, maar discussieer dan ook.
En als ik alles wel beargumenteer, krijg ik van jou alleen maar gefrustreerde en kinderachtige reacties terug. Je kunt het blijkbaar gewoon niet hebben dat niet iedereen gecharmeerd is van Frusciante, ongeacht hun redenen, of gebrek daaraan.
Set Wenker
25 mei 2006, 14:43
En als ik alles wel beargumenteer, krijg ik van jou alleen maar gefrustreerde en kinderachtige reacties terug. Je kunt het blijkbaar gewoon niet hebben dat niet iedereen gecharmeerd is van Frusciante, ongeacht hun redenen, of gebrek daaraan.
Het probleem is meer dat jij vaak begint met een mening en dat je die mening naarmate de post vordert neerzet als een eeuwige waarheid die geldt voor iedereen met een beetje verstand van muziek.
..zucht
wat me laatst trouwens opviel: eigenlijk is To Record Only Water For Ten Days een van de weinige albums waar ik echt (bijna) niks op aan te merken heb :)
Op de drumcomputer en de slechte produktie na staan er zeker wat briljantjes op. Shadows collide with people is mijn persoonlijke favoriet, op de voet gevolgd door The will to death. Van die Shadows collide with people schijnt een compleet gestripte, akoustische versie te zijn trouwens?
Het probleem is meer dat jij vaak begint met een mening en dat je die mening naarmate de post vordert neerzet als een eeuwige waarheid die geldt voor iedereen met een beetje verstand van muziek.
Nee, mijn mening is gebaseerd op feiten en waarheid.
Dit is een waarheid als een koe:
Ten eerste herhaalt ie steeds hetzelfde lickje, hij speelt dus niet echt een geimproviseerde melodie... Ten tweede is z'n techniek totaal waardeloos, er zit zoveel stringnoise bij dat je amper kunt horen welke noten hij speelt.
Daaraan verbind ik mijn mening:
Sorry hoor, maar ik vind het absoluut waardeloze herrie.
Een ander verbindt misschien een hele andere mening aan de bovenstaande feiten, maar dat verandert niets aan die feiten.
Zet d'r maar een slot op, ik ben d'r schijtziek van. Ik hoef geen topic te lezen die weghapt als een bord bruine bonen stamppot dat net ff te lang heeft gestaan
FruscianteFan
25 mei 2006, 15:16
Op de drumcomputer en de slechte produktie na staan er zeker wat briljantjes op. Shadows collide with people is mijn persoonlijke favoriet, op de voet gevolgd door The will to death. Van die Shadows collide with people schijnt een compleet gestripte, akoustische versie te zijn trouwens?True.. maar ik ben dan ook iemand, die het niet uitmaakt of de sound helemaal helder is of niet.
Die gestripte akoestische versie en de demo stonden tot voor kort op www.johnfrusciante.com, alleen is die site nu down. Die akoestische heb ik niet op m'n pc maar ergens op cd, als je de demo's wilt, pm me maar even. Als je die akoestische graag wilt, wil ik die cd ook wel weer rippen (staan ze alleen niet op naam en ook niet op volgorde).
Gaat het mannen? Ik luister naar veel clipjes welke op 'sounds' worden gepost en ik geef daar heel bewust geen commentaar op, vooral als het Scali betreft, die overigens een goede gitarist is, laat daar geen twijfel over zijn.
Maar dan lees ik de laatste pagina's van deze thread en dan kan ik het toch even niet laten. En ik zeg het volgende niet om iemand af te zeiken, het is mijn mening als muziekliefhebber:
Ik heb momenteel een ballad draaien van Scali en ik vind er geen reet aan, knap gespeeld, maar ik kan er niets mee, geen kippenvel, niet eens een enkel bultje, ik vind er gewoon niets aan en het irriteert me zelfs een beetje.
Kun jij daar wat mee Dennis? Als ik dat zo beweer, het is geen feit, slechts een mening, maar wat is de zin van het altijd met elkaar verbaal op de vuist gaan als het over iets subjectiefs gaat als smaak en meningen?
Ik kan me best voorstellen dat iemand een verstokt fan is van een beroemdheid en dat graag wil uitdragen en delen met anderen.
Dan ga ik daar niet tegenin als het mij niets doet, maar voor deze ene keer maak ik een uitzondering.
FruscianteFan
25 mei 2006, 15:36
maar ik kan er niets mee, geen kippenvel, niet eens een enkel bultje, ik vind er gewoon niets aan en het irriteert me zelfs een beetje.Over kippevel gesproken.. ik luister nu een live versie (2001, akoestische tour) van With No One. Gitaar niet helemaal zuiver, zang ook niet, simpele akkoorden. Maar man.. geweldig!
vooral het stukje
You lay me down as I go to the store
Sorrow ate me, I'm not me anymore
Play these heavens one more time
I'm not yours and I'm not mine
Fly a ladder around
maar eigenlijk het alles..
Over kippevel gesproken.. ik luister nu een live versie (2001, akoestische tour) van With No One. Gitaar niet helemaal zuiver, zang ook niet, simpele akkoorden. Maar man.. geweldig!
Kijk, daar gaat het dus om, music first, de rest is bijzaak. Ik discussiëer graag, maar volgens mij heb je er alleen wat aan als je bereid bent om je mening te toetsen en zonodig bij te stellen. Het zonder meer tegen elkaars mening in te gaan, leidt alleen maar naar een kansloos topic met een slotje als gevolg.
Niet zelden kom ik door anderen tot een heel ander inzicht en moet ik mijn mening ernstig updaten. Prachtig is dat toch?
Ik heb momenteel een ballad draaien van Scali en ik vind er geen reet aan, knap gespeeld, maar ik kan er niets mee, geen kippenvel, niet eens een enkel bultje, ik vind er gewoon niets aan en het irriteert me zelfs een beetje.
Als je het over die laatste ballad hebt... Dat is inderdaad geen 'kippevel-muziek'. Puur om het geluid van m'n patch te demonstreren.
Wat wel pogingen tot 'kippevel-muziek' zijn, zijn bv Beckish, A Rainy Day in May, of Cry For You.
Kan zijn dat die je ook niets doen, maar daar probeer ik het in ieder geval, en ik weet van reacties dat het sommige mensen ook inderdaad raakt.
Het is natuurlijk onmogelijk om muziek te maken die iedereen aanspreekt, dus zit ik er verder niet mee. John Frusciante zal er ook niet mee zitten dat ik veel van zijn muziek niet zo geweldig vind. Dat is ook niet het hele verhaal, trouwens, want ik vind een nummer als Under The Bridge wel heel mooi, en die speelstijl heeft mij ook wel degelijk flink beinvloed als gitarist.
Maar Dennis, met alle respect, maar ik heb met Rainy day in may precies hetzelfde bijvoorbeeld, het doet me echt niks, hoewel ik het knap vind dat je het zo kan. Dat is puur een kwestie van smaak.
Maar een solo als die van David Gilmour in 'Comfort'bly numb' kan mij hevig ontroeren.
Luister eens naar de CD 'Nightingales & Bombers' van Manfred Mann's Earthband.
Daarop staat een nummer als 'Visionairy Mountains' en daarin zit een gitaarsolo waarvan ik helemaal stuk ga. Daar spat de emotie van af. En daar ga ik voor.
(http://www.softshoe-slim.com/lists/m/manfred_earthband.html#6)
Maar Dennis, met alle respect, maar ik heb met Rainy day in may precies hetzelfde bijvoorbeeld, het doet me echt niks, hoewel ik het knap vind dat je het zo kan. Dat is puur een kwestie van smaak.
Wat is dat "ik vind het knap" dan?
Geeft me het idee dat je het over de techniek/snelheid hebt. En dan mis je dus echt iets in mijn muziek. Ik speel daar totaal niet snel of technisch, voor mijn doen, het gaat puur om de frasering en expressie, voor het grootste deel.
Dat zou ik niet als "knap" beoordelen, maar als spelen met gevoel. Dat het gevoel je niet aanspreekt, okee... maar dat "knap" kan ik niet plaatsen bij die nummers. Het is namelijk helemaal niet "knap" in de zin van snelheid/techniek.
Maar dat je slecht naar mijn muziek luistert, was me al duidelijk toen je bij 'Hero' zei dat er pas op het eind andere akkoorden kwamen. De rest had je blijkbaar niet eens gehoord.
Maar een solo als die van David Gilmour in 'Comfort'bly numb' kan mij hevig ontroeren.
Ik vind David Gilmour ook leuk, op z'n tijd. En ik probeer ook ongeveer zo te spelen, op z'n tijd. Maar het gaat me gauw vervelen. Hij kan mooie langzame stukken spelen, en pakt eigenlijk altijd de juiste noten... maar daar blijft het bij, ik hou er meer van als er ook nog spanning opgebouwd wordt, en naar een soort climax toegewerkt wordt. Dan kom je toch eerder bij een Satriani uit bv. In een nummer als Cryin' of Rubina speelt hij ook eerst zo'n rustig stuk, met iedere noot op de juiste plek... maar dan komt er wel een 'echte' gitaarsolo als hoogtepunt.
Laten we het er op houden dat jij heel anders tegen muziek aankijkt en een heel andere smaak hebt als ik. Ik vind je een erg goede gitarist en ik vind het knap dat je het instrument zo beheerst.
Laten we het er op houden dat jij heel anders tegen muziek aankijkt en een heel andere smaak hebt als ik.
Ik denk dat we bijna hetzelfde tegen muziek aankijken. Maar ik denk wel dat jij een nogal gebrekkig gehoor hebt (in de muzikale zin dan, als in begrijpen wat je hoort).
Ik vind je een erg goede gitarist en ik vind het knap dat je het instrument zo beheerst.
Dit geeft aan dat je mijn muziek totaal niet begrijpt.
Ten eerste heb ik helemaal niet zo'n geweldige instrumentbeheersing. Er zijn zat gitaristen die veel sneller en netter kunnen spelen, en allerlei licks en trucjes kunnen die ik niet kan.
Ten tweede gaat het mij daar niet om, en eigenlijk ervaar ik het als bijzonder storend als mensen me 'complimenten' geven om m'n techniek.
Dat geeft mij het idee dat ze niet goed geluisterd hebben.
Ik krijg ook wel eens complimenten voor m'n frasering, m'n vibrato of hoe melodieus ik speel (ook in de snellere stukken). Dat zijn de complimenten die ik graag hoor. Dan weet ik dat die mensen horen wat ik probeerde over te dragen.
Zolang er mensen zijn die horen en begrijpen wat ik probeer over te dragen, zit ik niet in over de mensen die dat er niet uit kunnen halen, eerlijk gezegd.
Han en Scali, bespreek dit via PM. Dit is de laatste waarschuwing, als er nu niet meer ontopic wordt gegaan, gaat dit topic op slot.
Yasser, ik reageerde eigenlijk op post 398 in mijn eerste post (400) en wel inhoudelijk op dit topic, wat over het gitaarspel van John F. gaat.
Drap wordt een beetje onwel en eigenlijk gaat het niet echt meer ergens over.
Ik reageer ook puur inhoudelijk en IMHO vriendelijk op Dennis de Bruin, maar zoals gewoonlijk zoekt die weer de confrontatie.
Verder zal ik er niet meer op reageren en ik zou het zonde vinden als dit draadje door o.a. mijn toedoen op slot gaat na meer dan 400 posts, want het kan zo leuk zijn.
I'm done with it.
Ik reageer ook puur inhoudelijk en IMHO vriendelijk op Dennis de Bruin, maar zoals gewoonlijk zoekt die weer de confrontatie.
Wat ben je toch een schijnheilig figuur. Jij komt hier opeens mijn muziek bespreken, en vraagt om een reactie.
Wat mij betreft mag het topic op slot trouwens. Dit soort topics leidt nergens toe, er zijn altijd figuren die moeite hebben om de realiteit onder ogen te zien.
Topic gaat op slot. Vragen/commentaar --> PM.