PDA

View Full Version : Japanse lawsuit-achtige merken



Jax
6 april 2005, 17:22
Testi

Jax
6 april 2005, 17:23
Even een vraagje voor de vintage experts onder ons. Welke oude Japanse/Koreaanse merken zijn allemaal de moeite waard om naar te kijken, voor een leuk stratje, zonder dat het tweedehands te duur wordt? Gewoon een basic strat die goed speelt. Tokai enzo is al te duur, ik zoek dus echt merken die nog niet opgehyped zijn, en dus voor een klein prijsje te vinden zijn. Denk in de trant van oude fernandes, enzo, beetje lawsuit-achtig maar nog voor een leuke prijs. Ideeën?

Reel Big Fish
6 april 2005, 17:23
Testi

+kels

Cubensis
6 april 2005, 17:41
Tokai
Burny
Fenix
Pearl
oude Aria
fender Jap
jap Squiers
Arirang
etc etc etc

Stratman70
6 april 2005, 20:34
Greco!!!!

Stratman70
6 april 2005, 20:40
Al denk ik dat alle lawsuitmodellen wel relatief duur zullen blijven. Ga er maar een beetje van uit dat hoe beter de copie is, hoe duurder. De wat goedkopere copieën wijken dan ook al wat meer af van het origineel en dan kun je net zo goed voor een goedkopere en modernere Richwood ofzo gaan, kijkt me.

Hier zie je wat Greco's (http://search.ebay.com/greco_Electric_W0QQsofocusZbsQQsbrftogZ1QQfromZR10 QQsotrZ2QQcatrefZC6QQsacatZ33034QQcatrefZC6QQsargn Z-1QQsaslcZ2QQsadisZ200QQfposZQ5AIPQ2FPostalQQga1024 4Z10425QQftrtZ1QQftrvZ1QQfsopZ1QQfsooZ1)

srv-man
6 april 2005, 20:54
Cimar
Suzuki
Yamaki

Ja, allemaal uit Japan en onvervalste stratkopiën van redelijke kwaliteit. Kostte destijds (eind jaren '70) zo'n 450 gulden en daar heb ik nog heel wat kranten voor bezorgd en vakken gevuld bij AH. :-D

wietse
6 april 2005, 21:20
Tokai
Burny
Fenix
Pearl
oude Aria
fender Jap
jap Squiers
Arirang
etc etc etc

arirang is geen lawsuit die zijn 80er jaren.
Kasuga hou dat ook in de gaten, zijn eigenlijk gewoon Tokai alleen met een andere naam en nog niet bekend als zijnde Tokai dus goedkoop!!!!

iam
6 april 2005, 21:52
Tokai
Burny
Fenix
Pearl
oude Aria
fender Jap
jap Squiers
Arirang
etc etc etc

arirang is geen lawsuit die zijn 80er jaren.
Kasuga hou dat ook in de gaten, zijn eigenlijk gewoon Tokai alleen met een andere naam en nog niet bekend als zijnde Tokai dus goedkoop!!!!

laatst een coole SG-bas (eb-3) kloon van kasuga gezien op ebay.de
ging weg voor iets van een 475:s

Cubensis
7 april 2005, 00:06
nog een:
Fresher

grayfink
7 april 2005, 04:58
Maar als Tokai al te duur is waarom dan geen nieuwe Azië plank?
Zit veel troep bij (Amuse, Stagg, Adonis etc.) Maar zijn toch ook heel aardige bij: London City, Vintage, J & D, Richwood. Heb je in elk geval geen versleten frets

grayfink
7 april 2005, 05:01
O ja, nog een aanvulling op het bovenste rijtje: Ibanez en Custom.
Ik heb zelf een jaren 70 Ibanez stratkopie, volgens mij werden die ook gemaakt onder de naam Custom. Zelfde fabriek i.i.g.

Cubensis
7 april 2005, 09:39
Gerinez
Marathon (volgens mij bestaan ze nog, maar nu is het crap, vroeger viel dat wel mee volgens mij)

Spirit of Strings
12 april 2005, 11:59
arirang is geen lawsuit die zijn 80er jaren.
Kasuga hou dat ook in de gaten, zijn eigenlijk gewoon Tokai alleen met een andere naam en nog niet bekend als zijnde Tokai dus goedkoop!!!!

PARDON??? Arirang heeft wel degelijk wat men hier noemt "lawsuit-gitaren" gemaakt in de jaren '70. Les Pauls, Strats, noem maar op.

Kasuga's lagen destijds qua prijsniveau meestal ietsje hoger dan Ibanez. In Nederland zijn ze niet veel verkocht en in Japan, de V.S. en veel Europese landen wordt de kwaliteit al geruime tijd onderkend en zul je ze dus niet echt goedkoop meer kunnen krijgen.

Cubensis
12 april 2005, 12:01
ik verwacht nog deze week een leuk arirang neck through iets in de bus hier, dus houdt u vast :D

bert k
12 april 2005, 12:57
Gerinez
)
Ik ken wel Gerrinez, dat was in de jaren 70 het huismerk van Gerritsen in Den Haag. Grapje naar Ibanez... Waar Gerritsen ze liet maken weet ik niet.