PDA

View Full Version : line 6



new J. Satriani
6 april 2005, 15:26
Ik was vanmiddag in mijn lokale muziekzaak en ik vroeg een van de verkopers naar een flextone III van Line 6. Hij zij dat hij die niet verkocht. Ook zij hij dat er een aantal ontwikkelaars bij line 6 waren vertrokken en voor zichzelf waren begonnen. Hij gaat donderdag naar Frankfurt om de producten van deze mensen te bekijken. Weten julie hier meer van want ik wil een flextone III maar als er snel iets beters komt wacht ik liever nog ff.

Raffie
6 april 2005, 16:18
Op het Line 6 forum stond ergens dat er veel vacatures van Line 6 uitgeschreven waren, ook topfuncties. Dus het zal er wel gerammelt hebben denk ik, toch denk ik dat 't wel een tijd zal duren vooraleer er nieuwe producten op de markt komen.

Raf

BramVersteeg
6 april 2005, 16:18
Open je ogen voor andere merken en producten. Ik weet niet of je al van alles hebt getest en hebt vergeleken maar er zijn veel leuke digitale speeltjes. Het overigens wel interessant nieuws van die gozers die voor zichzelf beginnen! :P

new J. Satriani
6 april 2005, 17:44
hij zij wel dat het echt ging om eindproducten en niet om prototypes. dus wie weet dat het snel op de markt komt

rygelxvi
6 april 2005, 20:09
Ik was vanmiddag in mijn lokale muziekzaak en ik vroeg een van de verkopers naar een flextone III van Line 6. Hij zij dat hij die niet verkocht. Ook zij hij dat er een aantal ontwikkelaars bij line 6 waren vertrokken en voor zichzelf waren begonnen. Hij gaat donderdag naar Frankfurt om de producten van deze mensen te bekijken. Weten julie hier meer van want ik wil een flextone III maar als er snel iets beters komt wacht ik liever nog ff.
Zo new J. Satriani, de verkoper heeft ergens wel gelijk, dat het niet verkoopt.
Zelf ben ik ook trotse eigenaar van een FlexIIIplus, een heel goede digitale versterker, daar niet van, maar het uiteindelijk prijskaartje...
Het nadeel van zo'n amp, ben ik ondertussen dus achtergekomen, is dat zonder floorboard (nog eens een paar honderd euros kwijt) je niet over de Wah beschikt en de 32 andere presets die erin zitten, tenzij je via de MIDI IN/OUT de Flex aansluit op een PC, om zo via Line 6 Edit er wel aan te komen...En dan nog ...
Voordeel is, je haalt enorm veel type sounds uit de Flexie, waaronder de Joe Satriani Sound.
Wel wat puzzelwerk in het begin, maar ik ben heel tevreden over de warmte en de kleur van sommige type amps.
Het beest benaderd toch aardig wat amps hoor.
Nadeel is de prijs... samen met degelijk floorboard en je MIDI=>USB kabel ben je al zo goed als 1000 euro's kwijt.

Piep eens rond op de Community van Flextone http://line6.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=5,
er is zelfs een nederlandse website www.vettaville.nl, waar ook veel stuff over de Flex staat...


Ik hoop dat je iets met mijn raad kan aanvangen

chennie
6 april 2005, 23:41
wat ik ook vaak hoor (van een verkoper) is omdat het digitaal is de techniek heel snel veroudert en zo moeilijk is om oude spullen te slijten.
Als koper is dat misschien ook wel een nadeel als je digitale apparatuur hebt. Zon oude analoge heeft misschien iets meer waarde vastheid.

wanna1
7 april 2005, 00:37
Joe Satriani gebruikt geen Line 6, dus mocht je ook maar enigzins bij zijn geluid in de buurt willen komen ben je met zo'n ding bedrogen.

Tis ook maar een advies.

Ik luister pas 2 weken naar hem, das absoluut geen shit wat die vent doet.
Ik zal wel een beginner zijn maar "Love Thing" is nu mijn favosong en natuurlijk niet te vergeten "Traveler"

V!N
7 april 2005, 00:53
Ja kinders, de eerste computers met een Pentium waren wel zooo fantastisch, totdat er iets nieuwers kwam ..

De Johnson Millennium was ook zooo fantastisch, en alle lijn zesjes waren dat destijds ook .. En dan hebben we het over maanden geleden ! Het is echt treurig te zien hoe de evolutie van versterkers gelijk gaat lopen aan die van PC´s.

Och, het is leuk iets "fantastisch" te hebben dat kan rekenen en waarmee je CD's kan branden, wat binnen zeer korte tijd weer té verouderd is om te gebruiken (aldus de gebruikers) of voor een beetje een leuk bedrag weer te verkopen.
Als je maar één functie nodig hebt - bijvoorbeeld de rekenmachine - kun je beter vertrouwen op het telraam. Die was er al eeuwen geleden en wordt nog steeds gebruikt !

Vertaald wordt dat: je kunt altijd bouwen op een Super Lead. :)

new J. Satriani
7 april 2005, 08:22
heel erg bedankt voor julie adviezen. over die veroudering denk ik iets anders. tot nu toe zijn er updates gekomen vor de oudere modellen. ik noem vetta die met een update hetzelfde kan als een vetta II en de pod. Maar mischien dat ik mij hier in vergis hoor.

Alain
7 april 2005, 09:43
Is er dan een update van de pod? Buiten de 2?

Die kan je niet updaten naar de pod xt hoor

PeteRS
7 april 2005, 12:21
Misschien dat Vettavillennl ons iets kan vertellen over die afsplitsing binnen Line6?

pol
7 april 2005, 13:23
intressant nieuws,
maar het blijft idd kut om nu een versterker/amp moddeller te kopen die binnen 5 jaar zo goed als geen waarde meer heeft omdat er tegen dan betere dingen op de markt zijn.
alhoewel een moddeller nog snel vervangen is, om de 3 jaar een nieuwe moddeler kopen is nu niet zo overdreven kostelijk.


onder welke merknaam komen deze producten dan op de markt ?

new J. Satriani
7 april 2005, 14:24
Ja ik heb ook al op vettaville gekeken maar ik kan niets vinden wat er op lijkt dat er een afsplitsing is. de merknaam weet ik ook niet. Ik ga moregn denk is ff bellen met die winkel want vandaag gaat die winkelier naar frankfurt.

Firebird
8 april 2005, 23:13
Kzat vanmiddag TMF te kijken, kwamen Lange Frans en Baas B voorbij. Live optreden op de TMF Awards MET een echte band erachter. Was helemaal te gek. Nu zag ik dat die gitarist een Flextone-combo gebruikt (volgens mij een Flextone III). Lekker geluidje had de gitarist.

Toen even snel dat nummer gedownload (supervisie live) en die gitarist-gast heeft toch wel een erg lekker geluidje.
Had nog nooit van mn leven een Modeling-amp gehoord, maar ben nu toch wel nieuwsgierig. Ik ga dus snel maar eens zo'n Line6 apparaat testen!!

pint
9 april 2005, 12:17
heb zelf flex 2 xl gehad leuke amp maar ging veel kapot
aanschaf 1500 pleurie 1,5 jaar later maar meer 400 pleurie waard

trek zelf je conclusie over computer gestuurde shit

tis net zoiets als amstel malt

vettavillenl
9 april 2005, 12:58
/

vettavillenl
9 april 2005, 12:59
Misschien dat Vettavillennl ons iets kan vertellen over die afsplitsing binnen Line6?

Het bedrijf waar je het over hebt heet Damage Control. Ik de eerste 2 producten op de Frankfurter Messe gehoord. Het zijn buizen pre-amps die je je geluid laten 'shapen' en een bepaalde (instelbare) mate van vervorming/ gain toevoegt. Overigens nog niet leverbaar in Europa...

FYI http://www.damagecontrolusa.com/

Ic3gl0vE
9 april 2005, 13:09
Het is natuurlijk wel zo dat digitaal spul op zich geen klap meer waard is nadat je het hebt gekocht, maar wat maakt dat eigenlijk uit? Als je er een lekker geluid uit haalt waar je tevreden mee bent, hoef je het toch niet meer naar iets anders op zoek.
Je moet alleen wel zeker weten wat je wilt hebben, en dat het de goede keus gaat zijn voor je.

Rewind
9 april 2005, 14:51
Dat damage control ziet er wel interessant uit. Mooie site ook wel.
:) Demonizer :sneaky: :dance:

vester86
9 april 2005, 15:29
zie je nou dat geluid gewoon in je vingers zit

Nicci
10 april 2005, 10:36
intressant nieuws,
maar het blijft idd kut om nu een versterker/amp moddeller te kopen die binnen 5 jaar zo goed als geen waarde meer heeft omdat er tegen dan betere dingen op de markt zijn.


sinds wanneer is een versterker een belegging? als een versterker een goed geluid heeft lijkt het me stug dat hij verouderd. een goed geluid is een goed geluid.
dit is overigens helemaal een vreemd argument om over te stappen op buizen. "laten we techniek nemen van 50 jaar terug, die verouderd niet meer, want die is al verouderd . . . . . ".

new J. Satriani
10 april 2005, 10:41
ok dus die producten waar de winkelier het over had zijn dus niet echt versterkers. dan kan ik dus een flextone gaan halen. :-D

V!N
11 april 2005, 16:54
intressant nieuws,
maar het blijft idd kut om nu een versterker/amp moddeller te kopen die binnen 5 jaar zo goed als geen waarde meer heeft omdat er tegen dan betere dingen op de markt zijn.


sinds wanneer is een versterker een belegging? als een versterker een goed geluid heeft lijkt het me stug dat hij verouderd. een goed geluid is een goed geluid.
dit is overigens helemaal een vreemd argument om over te stappen op buizen. "laten we techniek nemen van 50 jaar terug, die verouderd niet meer, want die is al verouderd . . . . . ".


Krom, krommer, kromst .. zo kun je niet redeneren als het om digitale versterkers gaat.

Deze zijn in slechts enkele jaren gestegen in kwaliteit van "lachwekkend" naar "bruikbaar", maar dat heb je pas door als er een nieuwere, betere en meer geavanceerde op de markt komt. Een aantal jaar geleden was de Johnson geweldig, maar waar is die nu nog sinds Vox digitaal is gegaan ?

Volgens jouw redenatie werk je nu nog achter een 286 ?


Verouderde techniek of niet, dat komt niet eens ter sprake .. het gaat om de evolutie van de kwaliteit het geluid die de waarde van nieuwe of oude digitale versterkers bepaalt.

pol
11 april 2005, 20:33
nee, idd een versterker koop je niet als belegging, maar als je je die digitale amp beu bent probeer em dan nog maar es te verkopen na 5 jaar. Je zal er bijna niets aan overhouden, terwijl mijn okkazie gekochte lampenbak nog evenveel waard is.
En buizentechniek is nog lang niet verouderd, die digitale dingen komen nogaltijd niet in de buurt van een goeie buizen amp op hoog volume.

En wat doe je als die digitale amp stuk gaat en de onderdelen niet meer te vinden zijn ?
juist ja, op het stort ermee, wegens geen vervangstukken meer te vinden of de moeite niet meer om te repareren, een buizenamp daarentegen kan altijd wel gerepareerd worden, tenzij die volledig in de fik gaat.

Hectometerpaaltje
12 april 2005, 00:04
Dit blijft een eeuwige discussie.
De vergelijking met de 286 en oude mod-amp is natuurlijk erg krom. Je MOET en nieuwe computer omdat je anders niet meer mee kan. Maar je MOET geen ander geluid als je tevreden ben met het geluid dat je heb gevonden in je mod-amp. Natuurlijk is een buizenbak veel mooier.. op hoog volume. Dat kan niet altijd en met het gemiddelde studenten budget kan het ook niet altijd. Dan is een mod-amp perfect. Scheur op elk volume. okey een erg digitale scheur op een hoog volume. Veel effecten en dingen waarmee je kan experimenteren. Ik heb mezelf kostelijk vermaakt op een line6 spider 2. Ik zou em zelf niet kopen maar t is leuk speelgoed voor kort geld. En als je amp een investering is dan had je maar beter moeten opletten met economie. De winstmarge is niet daverend groot tenzij je zo een ding vind op de zolder van je bet-overgrootpappie of een sukkel vind die denkt dat het exclusief/wat waard is.

V!N
12 april 2005, 14:17
Je MOET en nieuwe computer omdat je anders niet meer mee kan.

.. en laat dat nou ook het geval zijn met die digitale versterkers.

De Johnson komt totaal niet door de mix en lijkt nauwelijks op de versterkers die hij na probeert te doen. De lijn zesjes komen al ietsje beter door de mix, steed beter met de steeds nieuwere modellen en die van Vox komt er tot nu toe nog het beste vanaf als deze in een band wordt gezet met echte versterkers.

Vriend en vijand van digitale prutstversterkerjes is het eens, het blijft een nadeel dat het niet door de mix komt. Maar om de zoveel tijd komt er een nieuwe uit die dit weer nét iets beter kan dan zijn voorganger. Daarom kan je met een oude "niet meer mee" en kun je die aan de straatstenen niet meer kwijt.


Maar ach, als je geen DVD's hoeft te downloaden en alleen maar wat op je slaapkamer verslagen typt, werkt een 286 nog goed genoeg.
Als er buiten diezelfde slaapkamer geen gitaar wordt gespeeld, werkt een Johnson of oude lijn zes ook nog goed genoeg ..

marc_o
12 april 2005, 17:24
Toch denk ik dat er binnen nu en een paar jaar prima transistorversterkers zijn, sterker nog, de TECH21 versterkers zijn echt wel heel erg goed. Er zijn een hoop buizenbakjese het daartegen niet meer redden.
De dag dat ik een mooie transistor-amp tegenkom die beter klinkt dan m'n Rivera's, staan ze 's avonds nog te koop.

MazeMouse
12 april 2005, 22:44
Je MOET en nieuwe computer omdat je anders niet meer mee kan.

.. en laat dat nou ook het geval zijn met die digitale versterkers.

De Johnson komt totaal niet door de mix en lijkt nauwelijks op de versterkers die hij na probeert te doen. De lijn zesjes komen al ietsje beter door de mix, steed beter met de steeds nieuwere modellen en die van Vox komt er tot nu toe nog het beste vanaf als deze in een band wordt gezet met echte versterkers.

Vriend en vijand van digitale prutstversterkerjes is het eens, het blijft een nadeel dat het niet door de mix komt. Maar om de zoveel tijd komt er een nieuwe uit die dit weer nét iets beter kan dan zijn voorganger. Daarom kan je met een oude "niet meer mee" en kun je die aan de straatstenen niet meer kwijt.


Maar ach, als je geen DVD's hoeft te downloaden en alleen maar wat op je slaapkamer verslagen typt, werkt een 286 nog goed genoeg.
Als er buiten diezelfde slaapkamer geen gitaar wordt gespeeld, werkt een Johnson of oude lijn zes ook nog goed genoeg ..
Niet door de mix komen?
Waar baseer je dat op? Want ik heb pas nog naar een concert staan kijken waar 1 van de gitaristen gewoon op een ENGL powerball stond te rammen en de andere een Pod2.0 over een Randall had staan en ze waren beiden toch PRIMA te horen. (ook op podium. Lang leve de privilege's)
Niks geen problemen met 'door de mix komen' van de line6.

Zou het 'door de mix komen' misschien meer te maken hebben met je EQ ipv dat het te maken heeft met of het moddeling is? [/SARCASM]

Nicci
13 april 2005, 14:10
intressant nieuws,
maar het blijft idd kut om nu een versterker/amp moddeller te kopen die binnen 5 jaar zo goed als geen waarde meer heeft omdat er tegen dan betere dingen op de markt zijn.


sinds wanneer is een versterker een belegging? als een versterker een goed geluid heeft lijkt het me stug dat hij verouderd. een goed geluid is een goed geluid.
dit is overigens helemaal een vreemd argument om over te stappen op buizen. "laten we techniek nemen van 50 jaar terug, die verouderd niet meer, want die is al verouderd . . . . . ".


Krom, krommer, kromst .. zo kun je niet redeneren als het om digitale versterkers gaat.

Deze zijn in slechts enkele jaren gestegen in kwaliteit van "lachwekkend" naar "bruikbaar", maar dat heb je pas door als er een nieuwere, betere en meer geavanceerde op de markt komt. Een aantal jaar geleden was de Johnson geweldig, maar waar is die nu nog sinds Vox digitaal is gegaan ?

Volgens jouw redenatie werk je nu nog achter een 286 ?


Verouderde techniek of niet, dat komt niet eens ter sprake .. het gaat om de evolutie van de kwaliteit het geluid die de waarde van nieuwe of oude digitale versterkers bepaalt.

nee, ik werk achter een G5.

mijn punt is dit (en dat lijkt de meesten te ontgaan): als ik nu een digitale versterker koop, omdat ik vind dat hij goed klinkt, dan is er helemaal niets aan de hand. een goed geluid is nl een goed geluid. nu en over 5 jaar. dat is precies de reden dat een verouderde techniek als buizen nog steeds gebruikt wordt in versterkers. dat is de reden dat de Roland JC serie nog steeds in productie is.
die johnson van jou was dus niet geweldig als ik je goed begrijp. die was slecht, maar binnen de categorie digitaal viel het nog wel mee . . . .

V!N
13 april 2005, 16:47
Ik heb nog nooit zelf een digitale versterker gehad ! Maar ik blijf graag op de hoogte wat er zoal op de markt komt en probeer ze liever zelf uit. De ontwikkelingen zijn erg interessant en wie weet zit er op termijn nog eens iets voor mij tussen.


Waar ik op baseer dat digitale versterkers niet goed door de mix komen ? Zo af en toe staat er in een jamhok, oefenruimte, muziekschool of waar dan ook zo'n ding of iemand neemt er een mee. Hier heeft iemand dus al uren, dagen, weken aan lopen prutsen om zijn "presets" optimaal te laten klinken.
Toch heb ik nog niet een keer meegemaakt dat een van mijn buizenversterkers het onderspit moest delven bij zoiets, integendeel !

Maar in de loop der jaren is er wel degelijk veel verbeterd aan deze dingetjes. Ik heb bijvoorbeeld weinig aan te merken op die van Vox en als deze lijn zich doorzet, wie weet waar we dan over 10 jaar zijn.

Dus pod+Randall houdt dus stand tegen een engl ? Kun je nagaan hoe goed pod+Bogner zou zijn, als je begrijpt wat ik bedoel ..



Kijk an, nog een mede-Maccer. :) Een goed geluid is en blijft een goed geluid, tot je iets beters hoort.
Mijn eerste Mac (iMac G3 233) was nieuw in de herfst van '98 een geweldenaar, alleen jammer dat er geen floppy's meer in konden. Floppy's ja, we hebben het hier over 1998 ! Het is nog steeds een goede computer die alles uit die tijd nog vlekkeloos kan, maar wat kan die in vergelijking met onze G5's ?

Alles wat digitaal is, wordt in zeer korte tijd alsmaar beter en beter. Computers worden sneller, camera's krijgen meer Mega-pixels en gitaarversterkers klinken steeds beter. Verouderde computers, camera's en versterkers zijn "slechter" dan hun opvolgers en daarom oninteressant en geen klap meer waard. Daar is nog zoveel ruimte voor verbetering en om de zoveel maanden is er dan ook weer een verbeterde versie.

De techniek van buizenverstkerkers heeft haar evolutie wel gehad. Die van transistorversterkers idem dito. Nu de chips nog ..