PDA

View Full Version : ratel op 1 fret



Iron Maiden
6 april 2005, 12:11
Ik speelde altijd met nickel snaren, en heb nu voor het eerst stainless snaren gebruikt, maar nu heb ik een probleem, de 7e fret op de E snaar ratelt nu, hoe zachtjes je hem ook aanslaat, moet ik hem nu op nieuw afstellen ofzo, of moeten de snaren gewoon wat langer laten zitten ofzo????? :???:

Chaney
6 april 2005, 16:15
Is dat setje snaren toevallig ook dikker, ik bedoel in plaats van
een 100 voor de E-snaar nu een 105.

In dat geval is je snaarspanning namelijk hoger, waardoor je
een ratel kan krijgen

buuck
6 april 2005, 16:57
zou je hals dus ook krommer moeten gaan staan..

hoe slapper de snaar, hoe rechter de hals zeg maar. hoe meer dat ie achterover kan hangen.. dus dikkere snaren hoeven niet perse de oorzaak te zijn.. slappere snaren is logischer toch :???:

Iron Maiden
6 april 2005, 19:15
Jaaaa!!! er zat inderdaad eerst een 100 setje op, en nu een 105!
Zou het dan een oplossing zijn de E snaar van dat 100 setje er weer op te zetten?

buuck
6 april 2005, 23:15
hmm brugzadel iets hoger lijkt me beter plan.. anders krijg je zon klote klankverschil.. of heb je dat al geprobeert en t werkt niet?

Iron Maiden
7 april 2005, 11:51
Ja, ik heb het brugzadel al een stuk hoger gezet, maar het werkt praktisch niet, of nauwelijks

AntY
7 april 2005, 15:09
volg de afsteltutorial op westerhaven.nl eens en kijk of het weg is. dus: hals goed afstellen en daarna pas de actie goed zetten.

Iron Maiden
7 april 2005, 20:36
Ik las ook allemaal verhalen op internet, dat ik de frets moest laten vlakken, zou dat ook nodig zijn bij mijn geval?

Lazy B.
8 april 2005, 12:15
Ik las ook allemaal verhalen op internet, dat ik de frets moest laten vlakken, zou dat ook nodig zijn bij mijn geval?

Als die ratel is gekomen nadat je er een nieuw setje snaren op hebt gezet lijkt het me daar niet aan liggen. 't Zal echt een kwestie van goed afstellen zijn.

buuck
9 april 2005, 19:45
ff je halspen wat losser draaien? misschien helpt dat wel.

olaf reijnders
10 april 2005, 01:48
Je had het toch over een deukje in de fret? Als dit het probleem is, zal het wel gevlakt moeten worden. :-?