PDA

View Full Version : cleansound deugt niet :-(



ec101dm
6 april 2005, 12:08
Hoi iedereen, ik ben nieuw hier!
Hopelijk kan iemand me met mijn probleempje helpen...

In mijn band speel ik op mijn Les Paul (stock pickups R490/T498 of iets in die aard) door mijn Marshall DSL 100W. Deze gitaar/versterker-combinatie heb ik een aantal jaren geleden omwille van de lekker vette distortionsound die ik ermee kan krijgen.

Op dit moment ben ik echter in een indierock/gitaarpop-band waarin ik heel veel cleanpassages speel... en ik moet zeggen dat mijn materiaal me op die momenten toch wel wat in de steek laat.
Mijn rechterhandaanslag is vrij stevig, waardoor mijn cleane sound niet altijd zo clean blijft :-(

Ik heb totnogtoe enkele methodes uitgeprobeerd:
- de preamp gain op mijn clean kanaal heel laag houden
- de pickup lager onder de snaren positioneren
- de volumeknop op mijn gitaar wat terugdraaien
Maar niets helpt echt.... dat vuile randje aan mijn cleansound blijft altijd hoorbaar.

Heeft er iemand suggesties, of zal ik uiteindelijk van pickups moeten wisselen in mijn gitaar?? (ik zou alleszins nog genoeg power moeten behouden om een fatsoenlijke overdrivesound te krijgen indien nodig in een nummer) Ik weet dat een Les Paul niet ideaal is is om clean rythmgitaarwerk te doen, maar ik speel er zo graag op.
Ik heb nog een Fender MIM strat, maar die klinkt echt HELS door mijn Marshall. Veel te schel....(om nog maar te zwijgen van de overdriven sound :-? ) de combinatie fender gitaar/marshall versterker is sowieso niet al te best lijkt me...

Kan iemand me aub helpen?

groetjes uit België