PDA

View Full Version : Engl E650



Matje
30 juli 2002, 16:21
Oftewel de Ritchie Blackmore signature.

Volgens de verkoper zou dit een goed alternatief zijn voor een JCM800 2203.
Ik heb hem ook gebprobeerd (nog niet met m'n eigen gitaar dat ga ik nog doen) en hij klonk inderdaad wel heel erg gaaf. Ook als hij zachter staat.

Nou was de vraag, heeft er iemand ervaringen met deze 100 watt top. Plus en minpunten die ik misschien over het hoofd kan zien? laat het weten.

BLOK182
30 juli 2002, 19:43
Lijkt me ook een supervet ding.
Nadelen? Hij is 100 watt buizen, gaat erg hard. Verder zou ik nix weten, hoogsten het beperkt aantal knoppen (nou, echt beperkt ook weer niet)

Matje
31 juli 2002, 08:11
Hij gaat inderdaad heel erg Hard (met een hoofdletter) daarom vind ik het wel fijn dat ie op lagere volumes ook goed klinkt (in tegen stelling tot bv sommige marshalls)

Noctiis
31 juli 2002, 09:28
inderdaad, die Ritchie Blackmore vond ik ook op 'rijtjeshuis' volume supervet klinken!
En anders kan je eventueel ook nog een powersoak erbij zetten, zodat je m helemaal kan opendraaien zonder dat de boel ontploft :smile:
Ik ga er overigens ook eentje aanschaffen waarschijnlijk

FragDaddy
31 juli 2002, 13:11
Volgens de verkoper zou dit een goed alternatief zijn voor een JCM800 2203.


ja, een goed alternatief voor de nieuwe JCM800 reissue. is het geen optie om een 2e hands JCM800 ergens vandaan te halen? ok, je hebt maar 1 kanaal, maar wat een geluid! en voor weinig geld!

naja, die ENGL is ook erg mooi natuurlijk.

Matje
31 juli 2002, 16:32
ja,ik heb dus gekeken voor een tweedehands JCM800 2203,maar ik heb eens met de man van de gitaarwinkel gepraat en die zei dat JCM800's vaak tweedehands in niet zo'n goede staat zijn (om een voorbeeld te geven,hij was in 10 jaar nog maar één goede tweedehandse JCM800 tegengekomen). Daarbij komt nog dat ze vaak niet dicht bij de deur te vinden zijn, dus kan ik ze niet zo makkelijk uittesten.

maar ik blijf de marktplaats en gitaarnet enz. in de gaten houden, als ik niks anders tegen kom aan het eind van de zomer wordt het de Ritchie Blackmore.

FragDaddy
31 juli 2002, 19:20
Op 2002-07-31 16:32, schreef Matje:
ja,ik heb dus gekeken voor een tweedehands JCM800 2203,maar ik heb eens met de man van de gitaarwinkel gepraat en die zei dat JCM800's vaak tweedehands in niet zo'n goede staat zijn (om een voorbeeld te geven,hij was in 10 jaar nog maar één goede tweedehandse JCM800 tegengekomen). Daarbij komt nog dat ze vaak niet dicht bij de deur te vinden zijn, dus kan ik ze niet zo makkelijk uittesten.

maar ik blijf de marktplaats en gitaarnet enz. in de gaten houden, als ik niks anders tegen kom aan het eind van de zomer wordt het de Ritchie Blackmore.


holy shit dude. dat is nogal een statement van die verkoper. zoek maar eens naar ervaringen op internet, die dingen zijn dus echt niet stuk te krijgen he. die JCM 800's zijn gebouwd als een baksteen. het enig wat er kapot aan kan zijn, zijn slijtagegevoelige onderdelen, zoals buizen, potmeters en misschien de filter condensatoren. om die dingen te vervangen ben je maximaal 200 euro kwijt.

een JCM 800 zit zo simpel in elkaar dat alle elektronica zelfs door een absolute nitwit met een soldeerbout te vervangen is.

koop een JCM 800 voor 500 euro en laat er (als het nodig is, maar dat verwacht ik dus niet) voor 200 euro ofzo aan versleutelen en hey-presto een perfecte versterker.

btw. als ik die verkoper was zou ik ook een heleboel stennis schoppen over de betrouwbaarheid van 2ehands versterkers. anders verkoopt 'ie geen zak :smile:

maar serieus: zo'n ouwe marshall kun je je geen buil aan vallen.

Matje
1 augustus 2002, 17:13
Ik wil eigenlijk ook wel een Marshall maar het probleem is dat er niet zo veel tweedehands te koop staan.

Phyrexian
1 augustus 2002, 17:42
JCM800,
zijn idd niet zo easy te vinden op de tweedehandsmarkt...

maar what about a JCM900, kheb er zo ééntje en ben er supertevreden van... superdeal gehad maar 325€ voor betaald... en 425 voor men 1960A
vaak zie je een JCM900 met bijbehorende box voor zeker 1000€ staan... :sad:

Matje
1 augustus 2002, 18:09
JCM900 ken ik niet echt van geluid, iemand nog mp3's misschien?

Noctiis
1 augustus 2002, 18:10
ook een goeie kwaliteit JCM800 zou ik waarderen (met name de distortion)

FragDaddy
1 augustus 2002, 18:43
een 900 is een echte metal versterker (is in 1990 op de markt gekomen om de metal-freaks blij te houden)

van de 900 serie wordt vaak gezegd dat het de slechtst klinkende buizenversterker was die marschall ooit gemaakt heeft.

maar er zijn een hoop mensen die hem wel fijn vinden klinken.

Matje
1 augustus 2002, 19:41
Ik heb net wat zitten lezen over de JCM900 en ik denk niet dat die de sound hebben die ik zoek.

dus...ik blijf m'n ogen open houden voor een 800