PDA

View Full Version : plaatsing mic



bloempot
6 april 2005, 00:10
overmorgen gaan we dus met de groep een cd opnemen, maar ik heb nog 1 vraag, omdat ik het toch zeker wil weten moest degene die de cd opneemt er niet zoveel van weten,je weet maar nooit, maar dus de vraag is voor een beetje deftig op te nemen waar ergens moet ik men mic plaatsen, en daarmee bedoel ik dus ,net voor de speaker wat meer naar boven toen,de beste afstand, enz het gaat hier over een 1*12 groeten,joeri

marc_o
6 april 2005, 09:54
Ik hoop voor jou dat ze dat in de studio weten, want dit is een vraag die je moeilijk op deze maniet kunt beantwoorden. Maar goed, in principe moet je de microfoon niet in het midden van de speaker zetten, maar halverwegen de rand en het midden van de conus. Wanner je met meer microfoons gaat werken is het belangrijk dat de zooi niet uit fase staat...
Ach, dit is eigenlijk niet kort en snel uit te leggen en ik hoop maar voor jou dat de opnametechnicus het weet, anders ga je niet zonder meer tevreden zijn met het geluid. Maak je geluid echter niet te "donker", treble kun je er beter later uitdraaien dan indraaien, probeer en luister.
succes

bloempot
6 april 2005, 10:18
wat een vaag forum ik post dit topic gisterenavond, en hij staat er maar 1keer op en deze ochtend als ik kijk staat hij er opeens 2keer op :???: maar anyway marc_odijk bedankt voor je replie