PDA

View Full Version : distortion pedaal en mijn Marshall gaan nie samen!



Herdjie
29 juli 2002, 21:33
Hallo,

Ik heb een Marshall AVT 150. Maar als ik mijn distortion pedaal (Ibanez)aanklik klinkt het echt nergens naar!!!!
Ik heb dan mijn clean channel aanstaan (zodat ik met mn pedaal kan switchen tussen clean en distortion), maar als ik op mn pedaal druk dan is het echt nix (heel veel treble, en hoe ik ook de instellingen verander, het blijft rot!)!!!
Ook zit er op een knop die Prescence heet, weten jullie toevallig wat dat is??

Alvast Bedankt!!!

Phyrexian
29 juli 2002, 22:28
Waarom gebruik je gewoon niet het overdrive kanaal van die versterker?

Volgens mij gaat die sound nog beter klinken dan met die pedaal...

Herdjie
29 juli 2002, 22:32
Omdat ik ook eens andere distortion sound wil proberen.....
Die van de versterker klinkt niet slecht ofzo, maar ik wil ook eens andere distortions proberen....

Maaruh weet iemand wat Prescence is?

bunited
29 juli 2002, 23:14
Volgens mij kun daarmee je middenfrequenties wat hoger draaien (meer high/treble dus)..

qwerty
29 juli 2002, 23:18
Presence is afkomstig van oude buizenbakken, en is als het ware de toonregelaar van je eindtrap (de normale EQ werkt op je voortrap.)

(eigenlijk is het een regelaar voor de hoeveelheid negatieve feedbak van je eindtrafo naar je eindtrap, maar om dat helemaal te gaan uileggen heb ik meer dan een paar regels nodig.......)


Hiermee kun je de hoge frequenties en de hoge middenfrequentie meer of minder laten doorkomen, kortom je geluid helderder(meer aanwezig; vandaar presence) of doffer Laten klinken.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: qwerty op 2002-07-29 22:19 ]</font>

Eko
30 juli 2002, 21:49
Heb je de distortion in een loop of niet?
Veelal als het pedaal niet in een loop staat gaat het ,, zeg maar tegenwerken,,.
Het effect gaat dan ofwel maar halfhalf klinken of verschrikkelijk slecht.
Meestal zit er op, of achter,de versterker een extra in en uitgang met loop. daarin in en uitpluggen en het klinkt stukken beter.
Greetz Martin

dungekste
31 juli 2002, 02:32
Ik ben het niet met bovenstaande eens. Ik heb namelijk nog geen distortion pedaal gehoord dat beter klinkt in de effect loop dan in de 'gewone' input. Ik ben van mening dat 'gain' pedalen in een effect loop NIEt beter klinken.

qwerty
31 juli 2002, 03:52
Ligt er maar net aan wat voor een fxloop je hebt.
Parallel (fx geluid EN normale geluid beiden naar eindtrap), beroerd voor drive/dist effecten

Een seriele fxloop is echter prima geschikt voor toepassen van dergelijke effecten omdat alleen je fx signaal naar de eindtrap gaat.
:B

Herdjie
31 juli 2002, 21:52
Ik heb de distortion pedaal niet in een loop staan. Volgens het Marshall handleidingboekje staat er dat je beter niet een distortion pedaal in de loop moet zetten.....maar ik zal t even goed proberen.

BLOK182
31 juli 2002, 22:06
Wat voor pedaal heb je eigenlijk?
Net als Robin een Smashbox?

stringer
2 augustus 2002, 22:37
Als je een Ibanez soundtank pedaal hebt, dan ligt het daaraan. Gebruik gewoon kanaal 2 van je versterker of koop een BOSS metalzone of elk willekeurig Marshallpedaal. Ook je gitaar kan trouwens van invloed zijn op het geluid, zeker met enkelspoelelementen kan dit het geval zijn.
Overigens als je zo'n pedaaltje wilt kopen kijk dan eens op marktplaats ofzo.

Yek
3 augustus 2002, 00:24
Ja, maar alleen voor time-delay effecten (delay, reverb, chorus enz.).
Niet voor distortion enz., dat klinkt werkelijk nergens naar in de loop, want dan komt ie ná de pre-amp. Garantie voor ongewenste feedback / compressie / gesis enz.



Op 2002-07-31 02:52, schreef qwerty:
Ligt er maar net aan wat voor een fxloop je hebt. Parallel (fx geluid EN normale geluid beiden naar eindtrap), beroerd voor drive/dist effecten. Een seriele fxloop is echter prima geschikt voor toepassen van dergelijke effecten omdat alleen je fx signaal naar de eindtrap gaat.

Anders Destium
3 augustus 2002, 01:03
Ik heb nu een jaar of vier een effectprocessor (Zoom 4040) en daarvoor een aantal losse ibanez en boss pedaaltjes in de loop, en het is nog steeds lastig om het specifieke geluid van die pedaaltjes na te bootsen, loop of geen loop toendertijd!