PDA

View Full Version : gitaar bodymetamorfose



wimmeltje
5 april 2005, 08:47
test

wimmeltje
5 april 2005, 09:06
ok,

Nu de zomer er weer aan komt en er weer verschillende buiten festivalletjes komen wil ik een wat aparte gitaar hebben. Nu is mijn keuze gevallen op een gibson les Paul standard (ik speel niet anders) Silverburst.

het leuke is, is dat ik nog een zwarte standard heb die ik wel gebruiken voor mijn transformatie zie foto hieronder. (dit is niet mijn gitaar maar zo ziet die van mij er wel uit)

http://www.guitar-craze.com/marufuku/inf/gibimg/img20040603125219.jpg

Wat wil ik er nu van maken:

Ik heb nog andere knoppen liggen. Dit zijn die zwarte die ook op de studio zitten. Heb er ooit teveel besteld en 4 over en nu komen ze wel van pas. Ik heb nog een EMG Zakk Wylde kit liggen die ik er ooit in wilde bouwen maar nooit de tijd heb gehad om dit te doen. Zal ik nu ook eens gaan doen. Verder moeten er zwarte mechanieken en hardware op wat ook geen probleem is want die kan ik gewoon bestellen.

Maar nu komt het. Er moet op de body een silverburst komen. Ik heb al heel lang gezocht naar info over deze gitaren en ze komen in de custom uitvoering nog wel eens voor maar verder eigenlijk niet. Is er ergens een gitaarbouwen die de body mooi zou kunnen spuiten voor mij en die jullie aanraden waar ik alleen de restripte body kan aanleveren? (Haar, Charlee enz enz?)

Het resultaat zou zo als hieronder eruit moeten zien.

http://www.everythingsg.com/showcase/june2.jpg
http://www.everythingsg.com/showcase/june1.jpg

DREAMMACHINE
5 april 2005, 09:40
....staat trouwens een lp custom silverburst op marktplaats voor de geinterreseerden.....

wimmeltje
5 april 2005, 10:17
....staat trouwens een lp custom silverburst op marktplaats voor de geinterreseerden.....

Weet ik. Maar die wil ik niet.

dejohan
5 april 2005, 12:00
Ik kan mij er echt over verwonderen hoeveel poen mensen over hebben om het uiterlijk van een gitaar te veranderen. Een roze vierkante gitaar moet ik nou ook niet hebben, maar als ik een zwarte Les Paul had, toch een heel mooie gitaar, zou ik het toch een grote verspilling vinden om er nog een hoop geld tegenaan gaan gooien om het een ander kleurtje te doen krijgen.

Maarja, ieder zijn meug.

Kevin-D
5 april 2005, 16:37
Als ik genoeg geld had zou ik 't wel doen, die Silverburst + EMG zien er echt KILLER uit! (Sorry dat ik je niet kan helpen, maar Haar zou volgens mij 't goed doen)
Suc6! :)

vulvasonic
5 april 2005, 18:29
WIL IEMAND DIE JONGEN IN VREDESNAAM DUIDELIJK MAKEN DAT JE ZO'N SCHITTERENDE GITAAR NOOIT MOET VERKLOTEN DOOR ER ZOIETS SPUUGLELIJKS VOOR IN DE PLAATS TE WILLEN, PLEASE!?!?!?!?!?!?!?!






Nou vooruit; www.itankala.nl (of com), daar kun je in ieder geval terecht.
Maar denk er nog es heeeeeeeeeeel goed over na, wil je?


:-? :???:

Fumi SG
5 april 2005, 19:08
nou nou..... Dat silverburst is ook heeeeel mooi hoor!! :wink: Zal wel bruut klinken denk ik met EMG's :)

MoserCustomShopDotCom
5 april 2005, 21:07
Dat zilverburst zou voor mij niet hoeven... Maar extra zwarte hardware zelf is niet fout :)

Mr.Bluesbreaker
5 april 2005, 22:10
Wat heb je er nu voor pickups inliggen? Ik heb zelf, naast de tuners dan, exact dezelfde LP (voor de mods.)
Stel als je er net als mij nu burstbuckers in hebt liggen, dan help je die specifieke sound met die EMG's wel helemaal om zeep....
De 490/500T zijn dan een wat kleinere tegenstelling. Maargoed misschien een open deur over die pickups, dat kun je altijd wel weer terugdraaien, behalve als er gerfreesd(t?froost?) moet worden.

De finish... achja silverburst is ook niet gek. :)

BartL
5 april 2005, 23:18
Lol...ga je er 400 euro tegenaan gooien om je mooie Standard te verneuken. Sorry, mijn steun heb je niet :-D

Svenson
6 april 2005, 06:48
zonde

wimmeltje
6 april 2005, 07:42
Ik kan mij er echt over verwonderen hoeveel poen mensen over hebben om het uiterlijk van een gitaar te veranderen. Een roze vierkante gitaar moet ik nou ook niet hebben, maar als ik een zwarte Les Paul had, toch een heel mooie gitaar, zou ik het toch een grote verspilling vinden om er nog een hoop geld tegenaan gaan gooien om het een ander kleurtje te doen krijgen.

Maarja, ieder zijn meug.

Daarom hoef jij het niet te doen en doe ik het.

wimmeltje
6 april 2005, 07:49
Wat heb je er nu voor pickups inliggen? Ik heb zelf, naast de tuners dan, exact dezelfde LP (voor de mods.)
Stel als je er net als mij nu burstbuckers in hebt liggen, dan help je die specifieke sound met die EMG's wel helemaal om zeep....
De 490/500T zijn dan een wat kleinere tegenstelling. Maargoed misschien een open deur over die pickups, dat kun je altijd wel weer terugdraaien, behalve als er gerfreesd(t?froost?) moet worden.

De finish... achja silverburst is ook niet gek. :)

490/500T. Niet mijn smaak pups. Wel de EMG's. En ja de silverburst. Dat is voor mij mijn droom gitaar. Heb er nog geen een gevonden orrigineel want de customshop heeft 25 standards in een pilot run gemaakt in silverburst maar daar verkleurd de burst van met een ietswat groene kleur erbij (buick lak)

Maar ik heb nu verschillende gitaarbouwers gevonden die dit kunnen doen voor mij.

Haar Guitars
Charlee Guitars
Intankala Guitars
Vox Humana --> Duur van horen zeggen??

Zijn er nog meer bouwers die reparaties uitvoeren die niet bij het lijstje staan??

Bins
6 april 2005, 08:57
Peer Dellen? Ik heb van horen zeggen dat hij erg goed is in refinishen... maar ik kan me ook vergissen, heb er zelf geen ervaring mee.

Dat plaatje ziet er vet uit man, mits goed uitgevoerd zou ik het zeker niet "zonde" vinden.

dejohan
6 april 2005, 09:53
Ik kan mij er echt over verwonderen hoeveel poen mensen over hebben om het uiterlijk van een gitaar te veranderen. Een roze vierkante gitaar moet ik nou ook niet hebben, maar als ik een zwarte Les Paul had, toch een heel mooie gitaar, zou ik het toch een grote verspilling vinden om er nog een hoop geld tegenaan gaan gooien om het een ander kleurtje te doen krijgen.

Maarja, ieder zijn meug.

Daarom hoef jij het niet te doen en doe ik het.

Je doet wat je wil maar:
-je gaat er niet beter van spelen/klinken
-er gaan misschien 3 mensen je een compliment geven om de kleur van je gitaar, al de rest kan het niet schelen
-het kosten hopen geld
-de doorverkoopwaarde is lager
-hoelang zal het duren voor je deze kleur beu bent
-vind je nu zelf niet dat je je beter focust op de belangrijke dingen is muziek, het spelen enzo, in plaats van een hoop moeite en geld te steken in een detail dat je muziek helemaal niet ten goed komt?

wimmeltje
6 april 2005, 10:14
nou nou..... Dat silverburst is ook heeeeel mooi hoor!! :wink: Zal wel bruut klinken denk ik met EMG's :)

Is ook de bedoeling :-D

wimmeltje
6 april 2005, 10:28
Ik kan mij er echt over verwonderen hoeveel poen mensen over hebben om het uiterlijk van een gitaar te veranderen. Een roze vierkante gitaar moet ik nou ook niet hebben, maar als ik een zwarte Les Paul had, toch een heel mooie gitaar, zou ik het toch een grote verspilling vinden om er nog een hoop geld tegenaan gaan gooien om het een ander kleurtje te doen krijgen.

Maarja, ieder zijn meug.

Daarom hoef jij het niet te doen en doe ik het.

Je doet wat je wil maar:
-je gaat er niet beter van spelen/klinken
-er gaan misschien 3 mensen je een compliment geven om de kleur van je gitaar, al de rest kan het niet schelen
-het kosten hopen geld
-de doorverkoopwaarde is lager
-hoelang zal het duren voor je deze kleur beu bent
-vind je nu zelf niet dat je je beter focust op de belangrijke dingen is muziek, het spelen enzo, in plaats van een hoop moeite en geld te steken in een detail dat je muziek helemaal niet ten goed komt?

Je doet wat je wil maar:
-je gaat er niet beter van spelen/klinken (doe ik al)
-er gaan misschien 3 mensen je een compliment geven om de kleur van je gitaar, al de rest kan het niet schelen (doe het voor mezelf omdat IK het een mooie kleur vind)
-het kosten hopen geld (had het ook aan jou kunnen geven maar dat doe ik niet)
-de doorverkoopwaarde is lager (heb nog nooit een van mijn gibsons verkocht)
-hoelang zal het duren voor je deze kleur beu bent (niet want ik wil al zo lang als dat ik de kleur ken er eentje hebben en dat is meer dan 2 jaar)
-vind je nu zelf niet dat je je beter focust op de belangrijke dingen is muziek, het spelen enzo, in plaats van een hoop moeite en geld te steken in een detail dat je muziek helemaal niet ten goed komt? Nee.

Nog meer commentaar?? Zoja, zet het niet hier in de topic maar negeer de topic gewoon en geef antwoord op de vraag die wordt gesteld. Er wordt nergens naar jou mening gevraagd.

ArpeggioKing
6 april 2005, 10:59
laat die gast toch lekker zijn droom gitaar inelkaar knutselen! Sommige mensen vinden roze pickups stoer in een gele gitaar met een handvat er in. Het heeft puur met smaak te maken. Ik die lak misschien een beetje overbodig maar als hij dat wil moet ie het vooral doen. ohja btw, slagplaatje eraf :D staat koeler 8-)

wimmeltje
6 april 2005, 11:54
laat die gast toch lekker zijn droom gitaar inelkaar knutselen! Sommige mensen vinden roze pickups stoer in een gele gitaar met een handvat er in. Het heeft puur met smaak te maken. Ik die lak misschien een beetje overbodig maar als hij dat wil moet ie het vooral doen. ohja btw, slagplaatje eraf :D staat koeler 8-)

Idd. Slagplaat gaat er af :cool:

dejohan
6 april 2005, 12:10
Tja, als je zoals je zelf zegt de kleur van je gitaar belangrijker vindt dat het focussen op de muziek zijn we idd uitgepraat.

Fumi SG
6 april 2005, 13:56
Tja, als je zoals je zelf zegt de kleur van je gitaar belangrijker vindt dat het focussen op de muziek zijn we idd uitgepraat.

Dat is in mijn ogen de grootste onzin die in dit topic staat. Ik denk dat jij ook wel andere hobby's hebt dan 'het focussen op de muziek', en toevallig is zijn hobby/bezigheid het pimpen van z'n Les Paul.....


Slagplaat eraf.... +1

Baco
6 april 2005, 14:12
Ben erg benieuwd nr het resultaat. Ben ook een tijdje op zoek geweest nr ene en toen ik er eentje gevonden had kon ik die helaas niet kopen :(
SilverBursts zijn erg knap, nr mijn mening, hou ons op de hoogte van het verdere verloop hé :wink:

wimmeltje
6 april 2005, 15:22
Tja, als je zoals je zelf zegt de kleur van je gitaar belangrijker vindt dat het focussen op de muziek zijn we idd uitgepraat.

Gelukkig!

wimmeltje
6 april 2005, 15:36
Ben erg benieuwd nr het resultaat. Ben ook een tijdje op zoek geweest nr ene en toen ik er eentje gevonden had kon ik die helaas niet kopen :(
SilverBursts zijn erg knap, nr mijn mening, hou ons op de hoogte van het verdere verloop hé :wink:

Customs zijn nog wel eens tekoop.Maar een standard zie je nooit. Ze zijn er wel maar ze komen niet veel voor. Ik heb ooit op eentje zitten spelen en ik vind de look zo mooi van een standard silverburst. Staat trouwens nu ook eentje tekoop een custom. Maar hierdoor wil ik geen silverburst. De burst van de custom vind ik zelf niet helemaal mooi omdat deze met een buick lak zijn gedaan en na lange tijd kleurt het een beetje groen. Niet mijn ding. Anyway Baco ik hou je op de hoogte er zijn al wat telefoontjes en mailtje gepleegd en gestuurd en even afwachten op de antwoorden.

Groetjes

EDIT: Tekst klopte niet helemaal

Nocki
7 april 2005, 08:40
Ik denk dat als Wimmel zijn gitaar wil veranderen hij dat gewoon moet doen. en iedereen die nou loopt te zeuren ken wimmel niet zo goed. ga eerst zelf maar een beetje lopen oefenen op je plankie en kom over een paar jaar maar terug om je te meten met wimmel. en als je het over gear en geluid wilt hebben kan je nog een aantal jaar sparen voor je hebt wat hij hebt (heeft gehad). Gewoon doen Wimmel, die gitaar spuiten. er lopen hier zat idioten die m achter de auto hangen voor een vintage look. dus als jij een gitaar wilt spuiten zodat je op een buitenpodium wat meer op valt ga je gang... een gitaar is toch niet heilig zeg. komop.
en het is maar een gibson. waar hebben we het over als het over waarde gaat. hoeveel zakt een gibsonnou in waarde. je moet tegenwoordig al een oude hebben wil ie een beetje waardevast zijn. alles van na de jaren 90 is echt geen drol meer waard hoor...
succes Wimmel.

Nocki

wimmeltje
14 april 2005, 08:31
Ik denk dat als Wimmel zijn gitaar wil veranderen hij dat gewoon moet doen. en iedereen die nou loopt te zeuren ken wimmel niet zo goed. ga eerst zelf maar een beetje lopen oefenen op je plankie en kom over een paar jaar maar terug om je te meten met wimmel. en als je het over gear en geluid wilt hebben kan je nog een aantal jaar sparen voor je hebt wat hij hebt (heeft gehad). Gewoon doen Wimmel, die gitaar spuiten. er lopen hier zat idioten die m achter de auto hangen voor een vintage look. dus als jij een gitaar wilt spuiten zodat je op een buitenpodium wat meer op valt ga je gang... een gitaar is toch niet heilig zeg. komop.
en het is maar een gibson. waar hebben we het over als het over waarde gaat. hoeveel zakt een gibsonnou in waarde. je moet tegenwoordig al een oude hebben wil ie een beetje waardevast zijn. alles van na de jaren 90 is echt geen drol meer waard hoor...
succes Wimmel.

Nocki

Hey Nocki,

thanks. Dit is mijn eerste gitaar die ik nu ga bewerken. Heb al een tijd plannen heb ook al verschillende oude planken bewerkt gelukkig om op te oefenen.

ik heb hem nu al kaal geschuurd maar krijg het weer druk met werken dus denk dat het een wat langer project gaat worden.

Ik hou je op de hoogte.

wimmeltje
4 mei 2005, 08:05
Ik heb dus contact gehad met Itankala en ben er ook al geweest. Hij had me een erg duidelijk mailtje terug gestuurd waardoor de keuze op hem is gevallen en niet op een van de andere bouwers.(dit wil niet zeggen dat deze slechter zijn mijn naar mijn mening was dit toch wel eens van de snelste en duidelijkste mailtjes.) Ik had nog een gitaar die helemaal afgesteld moest worden en die had ik ook nog meegenomen. Wat een vriendelijke man en goede service. Ik zal hem zeker nog vaker zien. Het project is dus van start gegaan.