PDA

View Full Version : Meningen over deze bak



Orpheo
4 april 2005, 23:55
uit pure nieuwsgierigheid post ik deze gitaar hier. niet vanwege GAS ofzo :razz:

http://www.maximumguitars.nl/instore/electrics/APEXLARGE.jpg

iemand hier bekend mee??

Rubenios
5 april 2005, 00:55
heej zo ene staat bij huub boel ook leuk spul joh :) neck through, ebben toets. degelijk ding

Jeroenvanhulsteijn
5 april 2005, 00:56
ziet er erg goed uit! Ebben toets vind ik persoonlijk wel erg prettig.

Bobbel
5 april 2005, 03:20
ziet er niet uit...

Orpheo
5 april 2005, 07:47
hij heeft ook een stuk of wat schakelmogelijkheden, neckthru inderdaad, dimarzio pups, en moet 495 euro opleveren (nja, die winkel vraagt dat ervoor...)

Jeroenvanhulsteijn
5 april 2005, 08:19
mijn Aria FS1000 heeft ook ebben toets, is neck through, maple/walnut neck/body. En is qua bouwkwaliteit en houtkwaliteit denk ik wel vergelijkbaar. Daar heb ik 430 euro voor betaald. En ik denk dat de gitaar die prijs wel waard is. (Pickups zijn wel erg zwak)

Als je je bedenkt dat de winkelprijs voor 2ehands spullen toch vaak minimaal 20% hoger ligt, dan is 495 euro misschien nog niet zo veel.

Ik vind zelf 495 euro net iets teveel voor een onbekende gitaar.

Thedevilinside
5 april 2005, 10:14
hij heeft ook een stuk of wat schakelmogelijkheden, neckthru inderdaad, dimarzio pups, en moet 495 euro opleveren (nja, die winkel vraagt dat ervoor...)

Denk dat hij vanwege de specs en kwaliteit het wel waard is maar als je kijkt naar de 2ehands markt dan is dat absoluut te duur.
Valt een beetje in de matsublabla gitaren (b.v. een westone thunder II) en die doen toch echt niet meer dan 200 euro.

Orpheo
5 april 2005, 10:18
oh, vergeten specs:

kahler trem (welke weet ik niet, maar ik denk dat jullie dat wel gezien hebben :razz: )

custombuild...door een franse bouwer, genaamd apex, of whatever...

Jeroenvanhulsteijn
5 april 2005, 10:34
Hier nog wat info over die franse bouwer: Kamel Chenaouy (http://eric.gueneau.free.fr/guit-main.htm)

MoserCustomShopDotCom
5 april 2005, 10:46
hij heeft ook een stuk of wat schakelmogelijkheden

Valt toch nog wel mee?

http://images.andale.com/f2/109/120/15148604/1109965953574_DSC09555.JPG
:-D :-D :-D

minas
5 april 2005, 13:22
Ja inderdaad wel erg weinig schakel mogelijkheden :-?

Waarschijnlijk kun je de Radio en TV er ook mee bedienen.

BLOK182
5 april 2005, 14:53
Vintage Variax :-D

MoserCustomShopDotCom
5 april 2005, 14:59
Ok ok ok... Een beetje vals gespeeld.. Dat was van een doubleneck Bich,

dus electronica van 2 halzen, maar toch ;) Full electronics en eagle electronics (geloof ik) samen -> veel knopjes :)

Anders Destium
5 april 2005, 15:09
Oudere BC Riches blonken hoe dan ook uit in een gigantische schakelbrei :)

De gitaar lijkt me mooi voor het geld Orpheo, maar onbekend maakt onbemind op de 2ehands markt. Zo is een Gibson toch niet gek :wink:

Orpheo
5 april 2005, 15:11
Oudere BC Riches blonken hoe dan ook uit in een gigantische schakelbrei :)

De gitaar lijkt me mooi voor het geld Orpheo, maar onbekend maakt onbemind op de 2ehands markt. Zo is een Gibson toch niet gek :wink:

mee eens. maar ik zit toch meer te gassen op een LP dan dat ding:D (over hopelijk niet al te lange tijd komt hier toch een zakk sig in huis:D )

Johannes
5 april 2005, 15:15
Apex gitaren zijn errug goed, handgemaakt door die eerdergenoemde fransoos (ik weet niet of je deze gitaar kunt vergelijken met een aria pro II :-? ). Ik heb eens op iedentiek model gespeeld alleen dan zonder de kahler, de snaren liepen toen door de body. Of die Apex gitaren met kahler leverbaar waren weet ik niet. Je kan in ieder geval zien of er aan de achterzijde 6 gaatjes zitten waar de snaren door de body gingen. De prijs is OK, en als het jou ding is, zou ik er voor gaan (zeker met eeKahler!!!!) Reken er wel op dat hij moeilijk te verkopen zal zijn, mocht je m ooit weer kwijt willen.

(De knoppen zien er niet origineel uit trouwens)

MoserCustomShopDotCom
5 april 2005, 21:06
Hahaha.. voor mij hoeft zo'n LP nieteens.. daar zitten al teveel knoppen op.. Hop.. inpluggen en spelen 8-)

Zo'n Bich hoeft voor mij ook echt niet... ZEKER niet zo'n doubleneck.. lekker zwaar :?


Maar onbekend..... Als het goed speelt en klinkt maakt het niet uit ;)

Jeroenvanhulsteijn
7 april 2005, 09:44
heej zo ene staat bij huub boel ook leuk spul joh :) neck through, ebben toets. degelijk ding

Hoeveel kostie bij Huub Boel dan? Want bij MaxGuitar.nl in Den Haag staat die gitaar voor 495. Leuk zaakje trouwens.

Jeroenvanhulsteijn
7 april 2005, 12:03
heej zo ene staat bij huub boel ook leuk spul joh :) neck through, ebben toets. degelijk ding

weet je ook wat die gitaar bij Huub Boel kost? Of issie daar ook 495?

Jeroenvanhulsteijn
7 april 2005, 12:04
heej zo ene staat bij huub boel ook leuk spul joh :) neck through, ebben toets. degelijk ding

weet je ook wat die gitaar bij Huub Boel kost? Of issie daar ook 495?

Jeroenvanhulsteijn
7 april 2005, 12:05
heej zo ene staat bij huub boel ook leuk spul joh :) neck through, ebben toets. degelijk ding

weet je ook wat die gitaar bij Huub Boel kost? Of issie daar ook 495?