PDA

View Full Version : kast op top!?!



fransje
29 juli 2002, 20:21
ik wil een beetje leuke kast zetten onder een leuke top( khad marshall jcm... in gedachten). maar ik ben gek en wil twee 6x10/12" kasten erbij kopen... maar deze zijn volges mij aleen voor bas te koop(bijvoorbeeld ampeg) Dit maakt toch niet veel uit? mensen uit mijn vriendenkring weten t niet en ik wil wel graag weten... so ffies reageren... tnx

fransje
29 juli 2002, 20:22
kheb t dus over geluid... zet je gitaar op een basversterker en je weet waar ik me zorgen om maak...

FragDaddy
29 juli 2002, 20:30
Basspeakers zijn veel stugger en hebben een hele andere geluidskarakteristiek. Ik denk dat je niet het gewenste geluid krijgt.

je kunt veel beter een 4x12 gitaarspeaker kopen. of 2.

qwerty
29 juli 2002, 22:29
Of zelf 6 x 10 bouwen natuurlijk!
Mdf is prima stevig spul, zagen ze bij de klussenboer exact voor je op maat.
Hoef je allen al die plankies maar aan elkaar te schroeven en lijmen en 6 zelf uit te zoeken 10 inchers erin te bouten, klaar.

Voordeel: zelf in de hand hoe īt zaakje eruit komt te zien, zelf speakers kiezen, zelf afmetingen kiezen etc...

Nadeel: moet een beetje handig zijn, en je hebt zelf in de hand hoe īt eruit komt te zien (zie ook "voordeel")

fransje
30 juli 2002, 16:47
dat is een leuk idee... zelfbouw... maar is t misschienmogelijk
om die speakerkast als een flightcase te bouwen.. en dat alleen de deksel erdan vanaf gehaald moet worden? of is dat materiaal niet geschikt? tips zijn welkom en originele ideen ook... En speaker tips ook... btw- denk zelf aan 6 jensen 12" speakers te denken... tnx