PDA

View Full Version : The Volume Box



Heintje
4 april 2005, 22:14
The Volume Box

Heeft iemand hier ervaring mee?

Het schijnt dat ze uitermate geschikt zijn voor Fender Hot Rod Amps. Deze box moet op de effect loop worden aangesloten, er zit een draaiknop op waarmee de volume gereduceerd kan worden. Zodoende kun je bijvoorbeeld een Blues Deluxe lekker ver opendraaien en toch geen gehoorbeschadiging oplopen.

Fumi SG
4 april 2005, 22:16
bedoel je zoiets als een powersoak??

V!N
4 april 2005, 22:29
Ik noem dit de placebo-attenuator. Als je denkt dat je er iets aan hebt, ben je de meest gelukkige gitarist op aarde. :)

Een attenuator in de effectlus, dus tussen de treble en de mastervolume .. Je krijgt een volume-knopje erbij, vlak vóór de mastervolume.

Zo kan je je voorversterker helemaal open gooien en het signaal ofremmen met die "Volume Box" voordat het naar de mastervolume, eventuuel precence, fase-draaier en de rest van de eindversterker gaat.

Negative K3 fan
4 april 2005, 22:54
eigenlijk dus (niet eens eigenlijk, het is gewoon helemaal een master volume) een master volume, je hebt er vrijwel niks aan als je al een mv hebt.

Heintje
4 april 2005, 23:42
Dit is de advertentietekst van de Volume Box:


THE VOLUME BOX!!!


This is a VERY cool item, everyone knows that all tube amps sound AMAZING when cranked WAY up so that the tubes are really being pushed, but thats much too loud right? This simple little black box solves that problem without performing ANY modifications to the amp at all!!! Simply plug it into the effect loop on your amp and turn that volume up as high as you want, then adjust the overall volume with the volume box...this allows you to get more of that full blown open tube tone at nice safe levels, it really works great! Yes you do need an effects loop for this box to work, be aware that the preamp out & power amp in jacks on your amp IS an effects loop! Works with ALL Fender Hot Rod/Blues Deluxes,Devilles!!! Many players are using these boxes as their secret weapon to dial in that pure tube tone at reasonable levels for VERY little money, works great live, at home, in the studio, wherever! This also helps solve the problem of an EXTREMELY touchy volume knob on your amp, you know what I mean, zero has no volume but 1 or 2 is already MUCH too loud, The Volume Box takes care of that too with its nice smooth Audio Taper Control. DEFINITELY the most cost effective investment you can make for your tube amp, lets you really drive those tubes without blowing everybody off the stage (or driving your neighbors crazy!).

This box is made of strong molded plastic, I use all quality components, very well made and absolutely WILL NOT HURT YOUR AMP! Yes you CAN still use your effects loop for other devices while using the Volume Box, just be sure to place the Volume Box last in the loop and everything will work just fine! Box is very simple to use, no batteries to change or anything like that, just plug and play!!!

ateng
5 april 2005, 00:19
Zoals Negative K3 Fan het al aangaf is het niks anders dan een mastervolume. Als je echt een "cranked up tube amp" sound wil hebben, heb je een powersoak nodig. Marshall heeft Powerbreaker geloof ik, Koch heeft Loadbox, THT Hotplate. Die plaats je dan tussen je versterker en speaker. Maar The Volume Box pushed zekers je buizen niet, tenminste niet je powertubes en dat is juist de "cranked up tube amp" sound wat zo geweldig klinkt.

skabouter
5 april 2005, 00:24
ik dacht altijd dat powersoaks/loadboxen/attinuators/volume boxen tussen poweramp en speaker kast geplaatst werden...............is dit dan niet zo ?

hoofd
5 april 2005, 00:31
powersoaks/loadboxen/attinuators zitten dus wel tussen de (eind)versterker en speaker in, de volume box is dus iets anders en zit tussen je voorversterker en eindversterker (zo werkt een effect loop toch ook?). Maar dan blaas je dus wel snel je pre-amp buizen op lijkt me...

Heintje
5 april 2005, 00:42
Alles duidelijk!

Voor mij geen Volume Box! Weer 20 Euro minder arm.

Negative K3 fan
5 april 2005, 08:56
powersoaks/loadboxen/attinuators zitten dus wel tussen de (eind)versterker en speaker in, de volume box is dus iets anders en zit tussen je voorversterker en eindversterker (zo werkt een effect loop toch ook?).
Je hangt zon ding in de fx loop


Maar dan blaas je dus wel snel je pre-amp buizen op lijkt me...

nee hoor, die worden normaal gesproken al ernstig genoeg misbruikt :)

Negative K3 fan
5 april 2005, 08:57
ik dacht altijd dat powersoaks/loadboxen/attinuators/volume boxen tussen poweramp en speaker kast geplaatst werden...............is dit dan niet zo ?

dat is idd wel zo, en daarom is deze volume box dus geen 'echte' attenuator.

dejohan
5 april 2005, 12:15
eigenlijk dus (niet eens eigenlijk, het is gewoon helemaal een master volume) een master volume, je hebt er vrijwel niks aan als je al een mv hebt.


Je hebt gelijk, maar met het verschil dat de Master Volume in de Hot Rod Deluxe Lineair is.