PDA

View Full Version : nummers voor band



mark88
4 april 2005, 17:39
He,
ik zoek wat nummers om met een beginnend bandje te spelen, 2 gitaristen, 1 bass, 1 drum. ik ken wel redelijk wat, maar ben opzoek naar iets dat niet te moeilijk in elkaar zit, maar wel met 2 verschillende gitaarpartijen, dus niet dat beide gitaristen de hele tijdhetzelfde spelen. Moet ook niet te langzaam zijn, gewoon een beetje punk/rock, hoeft echter ook niet heel snel te gaan ofzo, maar wel dat het tempo er lekker inzit. Misschien dat er wat gitaarnetvolk is dat mij kan adviseren??

dejohan
6 april 2005, 13:05
Van de Pixies kan je echt veel: is simpel, is catchy, het zijn twee gitaren (slag en solo), en het geluid kan je met elke gitaar wel benaderen (behalve de zang).
Probeer bijvoorbeeld Wave of Mutilation, Debaser, Hey, Where is my mind, Cactus,...

En anders bijvoorbeeld Fountains of Wayne (vb Sink to the Bottom, Denise, Leave the biker, Stacey's mom)

Soulflyhigh
8 april 2005, 20:50
Greenday :???:

Thom TK
8 april 2005, 21:48
Twisted Sister - Burn in Hell 8-)

mark88
9 april 2005, 12:18
bedankt voor de reacties allemaal. Pixies is inderdaad erg goed idee. Maar Greenday heeft toch altijd gewoon maar 1 gitaarpartij?

Soulflyhigh
9 april 2005, 13:28
bedankt voor de reacties allemaal. Pixies is inderdaad erg goed idee. Maar Greenday heeft toch altijd gewoon maar 1 gitaarpartij?
Kan je toch dubbelen? Klinkt nog eens vetter ook muzikaal alleen iets minder uitdagend

Reel Big Fish
9 april 2005, 13:34
Nou bij American Idiot (bijv. bij de solo) hoor je echt wel 2 gitaren, maar zoals eerder gezegd, 2 klinkt voller :)

mark88
9 april 2005, 15:08
dat is ook zo, maar dan kan bijna alles. Ik heb nu een goed nummer gevonden, Search and Destroy, orgineel van Iggy Pop, gecovered door de Peppers.

Justinschut
17 augustus 2005, 17:44
probeer wat van The Murderdolls ;) of natuulijk Metallica 8-)

Soul Grinder
18 augustus 2005, 10:41
Of probeer eens wat van Iron Maiden, die hebben veel gitaarharmoniëen in hun muziek.

Robs
18 augustus 2005, 11:06
Waarschijnlijk een beetje out of category / niet helemaal jullie smaak, maar always on the run van Lenny Kravitz blijft erg vet voor twee gitaren. Als je dan ook nog die solo van Slash speelt rockt het behoorlijk.


Suc6.

Basseytje
18 augustus 2005, 13:48
hammerfall 8-)
guns n roses
velvet revolver

keuze genoeg

Jorikjet
20 augustus 2005, 17:57
mc5 - kick out the jams

\m/ :P

scholier
20 augustus 2005, 21:18
hammerfall 8-)
guns n roses
velvet revolver

keuze genoeg
Velvet Revolver :???: die lijken me aardig moeilijk, alhoewel guns n roses wel een goede tip is maar dan moet je wel de goede liedjes hebben.

WICKED
20 augustus 2005, 21:45
wat dacht je van THIN LIZZY ??? :evil:

Nickname
23 augustus 2005, 09:17
waarom zelf niet iets schrijven? :wink:

Jax
23 augustus 2005, 09:37
bedankt voor de reacties allemaal. Pixies is inderdaad erg goed idee. Maar Greenday heeft toch altijd gewoon maar 1 gitaarpartij?
Kan je toch dubbelen? Klinkt nog eens vetter ook muzikaal alleen iets minder uitdagend

Kan ook een tweede partij erbij bedenken, dan geef je het nummer ook gelijk een eigen draai.

Neals
25 augustus 2005, 22:41
The Offspring - The Kids Aren''t Allright
NoFX - Bob

thijsov
25 augustus 2005, 23:07
"Holiday" van Green day is volledig gespeeld met 2 gitaren, en Green Day speelt live ook met 2 gitaristen...


verder makkelijke vette 2-gitargie muziek:
The Stokes
Bloc Party

dejohan
26 augustus 2005, 12:57
"Holiday" van Green day is volledig gespeeld met 2 gitaren, en Green Day speelt live ook met 2 gitaristen...


verder makkelijke vette 2-gitargie muziek:
The Stokes
Bloc Party

Bloc Party? Dat lijkt me niet echt makkelijk te coveren muziek, niet omdat het technisch zo moeilijk zou zijn, maar omdat de band een geheel eigen manier van spelen heeft, een heel eigen sound heeft, een dijk van een ritmesectie en soms rare ritmes gebruikt.