PDA

View Full Version : Hardware kopen in de VS



Rock*U*Doll
4 april 2005, 18:33
ik ben van plan om binnenkort hardware te kopen voor m'n electrische gitaar. De winkel die ik op het oog heb is Guitar Parts Resource.
Ik wil o.a een SD pickup kopen die ik 2e hands voor €60,= kan kopen. Maar bij GPR krijg ik hem voor €63,= inclusief verzending. Maar voor het verzenden rekenen ze maar $5,95. Klopt dit?? Of zitten er een paar addertjes onder het gras.
Heeft iemand ervaring met deze shop? Kloppen de shipping costs? Hoelang zijn de levertijden als je uit de usa besteld?




P.S dit onderwerp stond gister ook op het forum, maar is verdwenen, dus alsnog mijn vraag....

Bobbel
4 april 2005, 18:50
P.S dit onderwerp stond gister ook op het forum, maar is verdwenen, dus alsnog mijn vraag....

dus plaats je gelijk maar 4 keer dit bericht om er een paar reserve te hebben?

Fumi SG
4 april 2005, 18:53
P.S dit onderwerp stond gister ook op het forum, maar is verdwenen, dus alsnog mijn vraag....

dus plaats je gelijk maar 4 keer dit bericht om er een paar reserve te hebben?

eumh.... 5x :roll:

Diedo
4 april 2005, 19:15
oh wat zijn jullie grappig...

een addertje onder het gras kan zijn:
boven een bepaalde waarde van je bestelling (weet niet precies hoeveel, maar met de zoekfunctie moet dat te vinden zijn) moet je ook nog pak em beet 20% extra invoerbelasting betalen. dat kan het geintje wel eens duurder uitpakken dan dat je het gewoon in nederland besteld...

Rock*U*Doll
4 april 2005, 19:22
P.S dit onderwerp stond gister ook op het forum, maar is verdwenen, dus alsnog mijn vraag....

dus plaats je gelijk maar 4 keer dit bericht om er een paar reserve te hebben?

eumh.... 5x :roll:

jaja sorry, dat forum dat werkt nooit fatsoenlijk!!! Ze moeten het forum opnieuw installeren! je kan de berichten en members weer gewoon overzetten als ze hier een beetje verstand hebben van zaken...

maar weer ff ontopic :D

lennartengel
4 april 2005, 20:06
Ik heb onlangs een setje duncan's besteld bij music123.com, in eerste instantie lijkt het goedkoper. Maar toen kwam dus de altijd gezellige naheffing van de belasting. 41.20 over het bedrag van 182 dollar. Uiteindelijk had ik ze dus net zo goed in duitsland kunnen kopen. Tenzij het modellen zijn met belachelijke levertijden die in Amerika wel gewoon verkrijgbaar zijn. Maar ik koop voortaan gewoon weer bij Thomann, is ook handiger als er iets mis mee is. Dimarzio's worden sowieso niet verzonden van Amerika naar het buitenland...

Bluesbreaker
4 april 2005, 21:04
[
jaja sorry, dat forum dat werkt nooit fatsoenlijk!!! Ze moeten het forum opnieuw installeren! je kan de berichten en members weer gewoon overzetten als ze hier een beetje verstand hebben van zaken...


En als jij een beetje meedenkend bent ga je niet iets 6 keer posten, maar doe je het in 1 keer. Posts die er niet lijken te staan kun je via je profiel ALTIJD weer ophalen...

Quink
4 april 2005, 21:40
41.20 over het bedrag van 182 dollar.

:o :o Da's bijna 35%. Is erg veel zeg. Naheffing douane is toch zo'n 20%? Rest is inklaringskosten of zo?

zjanke
4 april 2005, 22:30
19% BTW (Belgie 21% :wink: )over het aankoopbedrag + transportkosten, 3,2% Invoerrechten en een vast bedrag aan administratie voor het bedrijf wat de inklaring verricht. Als je daar gewoon rekening mee houdt, dan weet je dat op voorhand.
Als je een element besteld en het totaalbedrag aan BTW + IR onder de 10EUR blijft, dan wordt het niet geind. Dus effe rekenen voordat je besteld...

ToTaL FaKe
4 april 2005, 22:31
ik hoefde ook geen kosten te betalen hoor. Alleen verzendkosten 8 euro.

was tot 30 euro ofzow geen extra belastingen etc, etc, etc... volgens mij

Oude Drummer
4 april 2005, 22:41
Porto VS-hier hoeft niet veel te zijn. Het ligt er maar aan of het met de gewone post, US Mail, komt of met een koerier als UPS of Fedex. Veel Amerikaanse bedrijven houden niet van US Mail. Dan moeten ze met het pakje naar het postkantoor (is haast niet te vinden) en in de rij staan en contant betalen. Een koerier is veel makkelijker, die komt het halen, is vaak "verzekerd" en alles gaat op rekening. Dat het de consument veel meer kost zal hun een zorg zijn.
Een pakje dat door de brievenbus kan en niet veel weegt, kost per zeepost denk ik inderdaad 6 dollar. De goede man rekent waarschijnlijk niks voor zijn eigen moeite van inpakken, factureren en naar de post rijden...
Als het hier per TPG aankomt, moet je meestal iets van 8% invoerrechten betalen over factuurbedrag en vrachtkosten en daar weer 19% BTW over. TPG rekent niets voor het doen van aangifte, maar andere vervoerders wel. Soms glipt een pakje gewoon door de douane, heb je mazzel.
Overigens, als je live in een Amerikaanse winkel staat te kwijlen op een nieuwe Rickenbacker voor weing, hou er dan rekening mee dat er bij de kassa altijd nog eens 10% sales tax bijkomt.

Mattia
5 april 2005, 09:36
Zo erg heb ik 't zowat nooit, moet ik zeggen. Voorbeeld pakket, in dit geval hout: waarde, 260, shipping, 100, totaal ongeveer 360 dollar, dus ('t was nogal zwaar), te betalen invoerrechten/btw/etc via TPG zo'n 62E. Via StewMac, DHL invoering van zo'n 270 Euri aan product+verzendkosten (volgens m'n credit card statement, oei..) 70E kwijt, waarvan zo'n 7.50 inklaringskosten zijn (en DHL blijft verreweg de beste, goedkopste, meest prettige courier service.) Reken een stuk of 25-26%, en je zit er ongeveer wel bij.

Oja, enneh, die sales tax in de VS? Kun je gewoon terugkrijgen. Tax free shopping for tourists, baybee! En vaak is hun sales tax betrekkelijker lager dan 10%...