PDA

View Full Version : buffer



BramVersteeg
4 april 2005, 14:43
test

BramVersteeg
4 april 2005, 14:44
Hoppa,
mijn Axess BS-2 is vandaag samen met mijn MFC-5 (midi-controller) binnengekomen. Meteen de spullekes erbij gepakt en testen maar. Er waren veel verhalen gaande over het nut van een buffer en over de positie waar hij geplaatst moest/kon worden. Even zelf testen dus.
Eerst gewoon inpluggen en wat spelen, en dan met BS-2 (met 2 kabels van 6 meter). Nja, klinkt allemaal wel wat lekkerder. Naar mijn idee kun je het een beetje vergelijken met het verschil tussen een buizenamp op hoog of op laag volume. Allemaal net wat feller en duidelijker. Het verschil is niet om van je stoel af te vallen maar het idee van een 'magic little box' klopt wel een beetje. Omdat ik ook nog een wah heb en een fuzz (beide punten van discussie i.c.m. een buffer) ging ik ook wat testen met die combinaties. Eerst de maar weer zonder enige effecten (en geen buffer), dan met enkel wah en dan de buffer erbij. Het klinkt allemaal anders. Enkel de wah, de buffer ervóór of de buffer erná. Met buffer erna lijkt het wah-en iets dikker te worden, iets voller. Met de buffer vóór de wah klinkt het weer iets feller en krijgt de wah nog iets meer boost. Eigenlijk vind ik dus (in mijn geval) de buffer iets beter tot z'n recht komen vóór de wah. Met de fuzz erbij is het al snel duidelijk. Die is geen vriendjes met de buffer! De gain verminderd erg het klinkt allemaal erg geknepen. De buffer erna biedt echter geen problemen. Ik heb dus uiteindelijk maar besloten om het bij - wah-fuzz-buffer- te laten.