PDA

View Full Version : Snaarproblemen met Floyd Rose



coal
29 juli 2002, 16:56
Ik heb een Fender USA Richie Sambora strat gekocht met een orginele Floyd Rose. Het probleem is alleen dat ik zo ongeveer twee tot drie snaren breek, per week. Ze breken allemaal aan de achterkant, zeg maar waar de snaar over het zadeltje loopt... Bestaat er een eenvoudige manier om dit probleem te verhelpen?

Anders Destium
29 juli 2002, 17:28
Waarschijnlijk is je floyd rose op een andere dikte snaren afgesteld dan waarmee je speelt, zodat je veel te veel spanning moet zetten op je snaren om hem op toon te houden.
Met wat voor dikte speel je (en welke zaten er eerst op)?

rePUNKtative
29 juli 2002, 18:52
het zou er ook aan kunnen liggen dat er wat braampjes aan je zadeltjes zitten, haal je snaren eraf en probeer ze HEEL VOORZICHTIG eraf te vijlen.
succes!

blimb
29 juli 2002, 19:00
als je hem net gekocht hebt bij een winkel zou ik er even mee terugaan ..


zo die deur staat gellukig nog steeds open :smile:

coal
30 juli 2002, 08:53
Er zit een setje Ernie Ball 009 op. Ik weet niet precies wat erop zat, maar ik denk ook 009...

Lacrymosa
30 juli 2002, 09:17
Het zijn waarschijnlijk gewoon braampjes op je floyd, ga er ff mee naar de gitaarboer die poleist em ff voor je, kan je er weer een aantal jaar tegen aan.

weet iemand trouwens of er zadeltjes van Graph tech zijn voor floyd rose sytemen

CheerS!!

Yek
31 juli 2002, 00:35
Smeer eens wat (ene heel klein beetje) naaimachine-olie op de zadeltjes. En check out mrgearhead.com voor meer tech info.