PDA

View Full Version : nieuwe allround amp



marcelthijssen
4 april 2005, 13:02
test

marcelthijssen
4 april 2005, 13:05
ga deze week een rondje muziekwinkels doen om wat amps te testen.
Ik speel vooral pop/rock (covers), dus hij moet 'n goeie clean hebben en tot stevige rock kunnen scheuren, geen metal...
Bij voorkeur 3 of 4 kanalen.

Welke tops mag ik zeker niet overslaan in deze 'voorronde' ???

Engl (blackmore) en Koch (multi- /powertone) staan al op de lijst...



marcel

BLOK182
4 april 2005, 13:09
H&K Triamp II, Engl Savage, Framus Dragon, Mesa Recto (en nou niet meteen beginnen te lachen want je kan der best veel mee), Peavey JSX, Marshall TSL?

marc_o
4 april 2005, 13:20
ga deze week een rondje muziekwinkels doen om wat amps te testen.
Ik speel vooral pop/rock (covers), dus hij moet 'n goeie clean hebben en tot stevige rock kunnen scheuren, geen metal...
Bij voorkeur 3 of 4 kanalen.

Welke tops mag ik zeker niet overslaan in deze 'voorronde' ???

Engl (blackmore) en Koch (multi- /powertone) staan al op de lijst...



marcel

Vergeet qua veelzijdigheid en compacte inzetbaarheid dan in ieder geval de Engl Sovereign niet. 4 kanalen, 1 keer 12, 100 watt buizen....prima allrounder, denk ik de beste in die klasse. Zeker als je veel moet spelen gaat dat sjouwen erg tegenstaan en de meest podia zijn wel klein voor een stack of halfstack.

BLOK182
4 april 2005, 13:28
Of natuurlijk iets van Rivera....oh nee, doe maar niet :wink:

marcelthijssen
4 april 2005, 14:14
thnx... die staan genoteerd...
denk dat ik iig voor 'n top ga die ik nu nog even met m'n engl 1x12 v30 gebruik en later een 2x12 bogner neem.

iemand nog meer suggesties???

marcel

BLOK182
4 april 2005, 14:35
Let wel ff op dat je je 1x12" kastje (volgens mij 60-70 watt?) niet opblaast met een 100 watt top!

marcelthijssen
4 april 2005, 14:44
die v30's zijn idd maar 60w. ken iemand die ook 'n 100w top over 'n 1x12 heeft, dat gaat (ook op flink volume) prima. Maar helemaal open gooien lijkt me idd geen goed idee...

Negative K3 fan
4 april 2005, 14:47
ach, ik denk dat zon robusste celestion nog best wel wat kan hebben hoor! bedenk ook dat je volume potmeter logaritmisch werkt, op standje 5 ofzo komt er maar een paar watts uit een dikke 100 watter.