PDA

View Full Version : Welk Pedaal?



Dkong
29 juli 2002, 15:59
Ik ben van plan een multi-effectenpedaal te gaan kopen met de volgende eisen:
-niet boven de 350 euro
-flanger erop
-chorus erop
-distortion erop
-extra distortion erop
-reverb erop
-delay erop
-bovenstaande effecten het liefst allemaal op een aparte knop
-5 of meer effecten tegelijk
-moet stevig zijn!

Wahwah koop ik los. Als dit onderwerp al is geweest en je daarom geen zin hebt om te reageren, doe het dan niet, ik heb niks kunnen vinden met de zoekfunctie, dat is best moeilijk namelijk met zoveel eisen. Bij voorbaat dank.

BluesJR
29 juli 2002, 17:14
Mijn ervaringen met multi-effecten (en pedalen over het algemeen) is dat als je meerdere effecten tegelijk in de chain zet dat je geluid gewoon naar de klote gaat. Echt heel sonde. Misschien dat alleen de echt dure multi effect pedalen dit niet doen (zit vaak ook noise gates op enzo .. harmonizers etc etc om dit op te vangen).
Hetzelfde vind ik ook met Boss pedalen.
Als je er veel in de chain hebt zitten en ze uitzet bijvoorbeeld dan is je geluid al vervormd, omdat ze niet true bypass zijn.
Ik zou heel goed luisteren naar hoe het klinkt voor je het koopt. Boss heeft wel effect bakken.. line 6, Zoom.. allemaal in de prijsrange die je noemt. Succes met testen!!

Pee
29 juli 2002, 17:40
korg ax1500g : 300 euro

MADdie86
29 juli 2002, 18:48
Of bestellen bij deze gast http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=5132&forum=5&55
Hij maakt echter geen chorus

Dkong
29 juli 2002, 19:16
Volgens mij ben jij die gast :wink:, chorus wil ik er wel ophebben, en ik denk toch dat ik maar een echt pedaal koop, met garantie enz. bedankt voor de info tot nu toe, iemand nog eigen ervaringen? Ik ga woensdag of donderdag een middagje naar Feedback Rotterdam met 2 vrienden, dan gaan we eens even vanalles testen. Over meerdere effecten in de chain, hoe bedoel je dat? Dat zal bij mij toch wel meevallen met een externe wah en 1 multi-effectenpedaal. En als je bedoelt dat ik er meerdere tegelijk aanzet, waarschijnlijk zal dat alleen distortion met extra distortion zijn, maar het kan zijn dat ik nog leuke combinaties ontdek natuurlijk. Die Korg had ik ook al zien staan in de Feedback folder, ziet er goed uit en ook stevig, ga ik zeker uitproberen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dkong op 2002-07-29 19:18 ]</font>

MADdie86
29 juli 2002, 19:59
Boss Gt-5 (geloof ik :wink: ) dat is een multo effekt bak, met alles wat je wilt en ook nog edit funties. meer dan 40 Effekten in geheugen e.d.

qwerty
29 juli 2002, 22:41
Delay en reverb zij dure effecten, vooral als je een beetje fatsoenlijke klank wil uit die dingen. flang en chorus ook best wel.
Als deze effecten in zoŽn multi zitten zijn ze meestal zwaar inferieur aan losse pedaaltjes, evenals de meeste distortions/overdrives.
M.I. veel verstandiger om losse (goede)pedalen te kopen. Kan je stuk voor stuk doen als je geld hebt (niet in een keer een grote aanschaf) en per effect het beste pedaal voor jouw smaak uitzoeken. komt je sound zwaar ten goede..........

AllodoX
30 juli 2002, 07:38
http://www.digitech.com/products/rp300.htm

Digitech rp300...320 euro, en klinkt toch keer beter dan de gt-X

Lacrymosa
30 juli 2002, 10:00
Ik heb een GT-3
ik ben er aardig tevreden over, beste multi-FX die ik heb gezien/gehoord.

Je zou ook voor de digitech GnetX kunnen gaan, alleen vin ik de FX minder, maar de distotions zijn wel weer wat beter.

CheerS!!

Dkong
30 juli 2002, 10:51
Heb je met een heleboel losse Boss-pedaaltjes in serie dan minder last van geluidsvervorming als ze gewoon allemaal uit staan bijvoorbeeld?

Ic3gl0vE
30 juli 2002, 17:52
zoek een 2ehands boss gt3 zou ik zeggen, erg goed geluid en als je een beetje zoekt moet je er een voor 250 euro kunnen vinden (die van mij was een paar maanden geleden 255,- in perfecte nieuwstaat)

MADdie86
30 juli 2002, 20:08
Op 2002-07-30 10:51, schreef Dkong:
Heb je met een heleboel losse Boss-pedaaltjes in serie dan minder last van geluidsvervorming als ze gewoon allemaal uit staan bijvoorbeeld?

Boss is wel een goed merk maar heb je wel last van een irri ruis bij meerdere FX in serie. Daarom gebruiken een stel mensen signal splitters daar achter max 3 FX pedaaltjes. Veel minder ruis plus je kan 2 effekten op 2 (verschillende) versterkers gebruiken. Ik vind het dan mooier klinken als ze langs elkaar gaan ipv elkaar moeten overstemmen.