PDA

View Full Version : small clone EHX klikt bij inschakelen?



Jascha
4 april 2005, 12:03
Hallo,

laatst een EHX small clone chorus getest bij een particulier.

Bij het inschakelen was er een harde klik te horen over de versterker. Is dit normaal voor dit pedaal?

bvd,

Jascha

marc_o
4 april 2005, 13:21
Die van mij doet dat niet, dus lijkt me niet normaal.

amon
4 april 2005, 16:00
die van mij doet dat ook niet

jorrit
4 april 2005, 17:13
die van mij doet dat ook niet..

Robbert
4 april 2005, 17:41
Ouwe versie?

DennisB76
4 april 2005, 19:59
Die particulier ben ik dus en ik heb precies hetzelfde bij m'n Line6 MM4, EHX Octave Multiplexer en bij mijn Voodoo Lab Tremolo (laatste 2 niet meer in m'n bezit inmiddels). Wanneer je schakelt is er een duidelijk hoorbare klik, die overigens wordt versterkt door de reverb die aanstaat. Ik ben niet anders gewend.
Maar het was genoeg om Jascha ervan te weerhouden die Small Clone over te nemen.
Iemand enig idee of dit aan het type switches ligt? Die Small Clone is vrij nieuw, dus een oude versie zal het zeker niet zijn.

amon
4 april 2005, 20:08
Als het bij al je aparatuur is, dan zal het wel niet aan de pedalen liggen, ik denk dan eerder aan je amp. Wat voor amp heb je?

DennisB76
4 april 2005, 20:15
Een Engl Sovereign.

Het is niet bij al m'n effecten. Alleen die met zo'n stevige ronde footswitch (die dingen hebben een naam, ik weet alleen niet meer hoe ze genoemd worden.......)

amon
4 april 2005, 20:18
pdt ofzo dacht ik....

hmmm, doen ze dat in je effectloop en/of tussen gitaar en amp?

DennisB76
4 april 2005, 20:19
Bij het testen met Jascha was het tussen gitaar en amp. Ik zou even moeten proberen of het uitmaakt wanneer ze in de effectsloop zitten.

phx
6 april 2005, 09:05
Mijn clone klikt ook niet, denk dat je schakelaartje vervangen moet worden

Fuhgawz
6 april 2005, 09:25
Is dat klikken geen naar bijverschijnsel van true bypass switchen?

Robbert
6 april 2005, 10:46
Is dat klikken geen naar bijverschijnsel van true bypass switchen?

Ja dat kan. Maar zijn andere pedalen: Line6 MM4, EHX Octave Multiplexer en bij mijn Voodoo Lab Tremolo, zijn zeker weten niet allemaal TB en klikken ook.

amon
6 april 2005, 14:41
dus zal het wel neit aan de pedalen liggen...

Heb je al in de fx-loop geprobeerd?

dejohan
6 april 2005, 15:42
Die particulier ben ik dus en ik heb precies hetzelfde bij m'n Line6 MM4, EHX Octave Multiplexer en bij mijn Voodoo Lab Tremolo (laatste 2 niet meer in m'n bezit inmiddels). Wanneer je schakelt is er een duidelijk hoorbare klik, die overigens wordt versterkt door de reverb die aanstaat. Ik ben niet anders gewend.
Maar het was genoeg om Jascha ervan te weerhouden die Small Clone over te nemen.
Iemand enig idee of dit aan het type switches ligt? Die Small Clone is vrij nieuw, dus een oude versie zal het zeker niet zijn.

Kans is klein dat het aan de pedaal ligt.
Je amp is waarschijnlijk niet goed geshield. Klikt je amp ook wel eens als je het licht aandoet, als iemand anders zijn amp aanzet, m.a.w. als er ergens in de buurt een electrische schakelaar wordt ingeduwd? Dan ligt het aan de shielding van je amp, niet aan je pedalen.

Probeer de pedaal eens op een andere amp (maar zet de jouwe wel eerst uit, anders blijt ie klikken).

Dweezman
6 april 2005, 15:51
voeding?

Bluesbreaker
6 april 2005, 16:33
Kijk anders even of de niet klikkende pedalen andere schakelaars hebben dan de wel klikkende pedalen. (binnen in dus, niet het uiterlijk.)