PDA

View Full Version : Goeie mike voor oefenen/hiphoppen



Reel Big Fish
3 april 2005, 21:53
Hoi,

hehe, dit gaat echt kansloos klinken maar ik zoek een goeie mike om in de oefenruimte goed verstaanbaar te zijn... maar tegelijkertijd moet hij in mijn pc passen en moet ik er hiphop mee kunnen maken (lol)...

Jaja, erg "muzikaal" bezig ik weer, maar wat zou er nou het beste voor mij zijn? Iets op marktplaats gezien wat in aanmerking komt??

Thanks!
ps. moet ook op een standaard kunnen :wink:

harrie-beton
3 april 2005, 21:57
need more information.

-BUDGET?

Ic3gl0vE
3 april 2005, 22:12
en wat voor ingang heeft je pc

harrie-beton
4 april 2005, 01:05
wat is hip hoppen, of bedoel je rappen?

Reel Big Fish
4 april 2005, 08:00
wat is hip hoppen, of bedoel je rappen?

Precies, gewoon dat ik hem in kan pluggen in mijn pc, ga praten en er muziek achter zet, dan heb ik hiphop :razz:

Budget, niet al te duur, €30 zo ongeveer, maar het gaat noodzakelijk om het oefenen... dat "rappen" is bijzaak :roll:

bert k
4 april 2005, 12:04
http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=3837

Bij Feedback.

Reel Big Fish
4 april 2005, 15:27
Ja maar daar zit geen standaard bij... en geen snoeren, of wel?

bert k
4 april 2005, 15:53
Nee, maar das nooit, bij een microfoon. En voor 30 ook nog een standaard en een snoer erbij lukt niet, hoor, das echt te weinig.

Michael AE
4 april 2005, 20:53
sm57.

Ic3gl0vE
4 april 2005, 22:33
44 euro voor een shure PG48 bij thomann.de
zit een tasje en een kabel bij en een clip volgens mij, moet je alleen nog een standaard hebben, maar die hebben ze wel voor 10 euro.

Alleen, heeft jouw pc een XLR ingang?

Fumi SG
4 april 2005, 23:05
Alleen, heeft jouw pc een XLR ingang?

dat lijkt me niet, of hij heeft er zo'n apart kastje bij (maar dan word al wat duurder :razz: ) Dit blijft toch lastig denk ik hoor, als je een mic wil die én in de oefenruimte goed klinkt, én gewoon op je pc aangesloten kan worden. Een beetje mic heeft idd een XLR aansluiting, en normaal zit dat niet op je pc.

Die shure die Ic3gl0vE noemt hebben wij ook in de hand gehad, toen we naar gear voor in het oefenhok aan het kijken waren. Er komt wel redelijk geluid uit, zeker voor het geld. Er zit inderdaad een kabel bij en een adapter (zo'n houdertje :wink: ) en volgens mij geen tasje, maar waar heb je een tasje voor nodig??

Blijft alleen de vraag.... hoe sluit je de boel aan op je pc??

x.studio
4 april 2005, 23:07
30 euro maar liefst, tsjonge, jij klapt ertegenaan. Spaar je rommel ofzo? Ik snap dat het niet altijd duur hoeft te wezen, maar mic+kabel en standaard voor die prijs (je vergeet het verloopje nog dat je moet hebben om de pc in te kunnen gaan) je kunt overdrijven in minimalistisch. doe jezelf een lol en raap wat extra golfballetjes en spaar ff door.

harrie-beton
5 april 2005, 00:00
ik ben arm geweest en nam heel vroeger op met een 468 pc en een AKG microfoon en deze zelfgemaakte xlr - pc kabel.


http://home.wanadoo.nl/hoeksema/gear/pc_xlr_kabel.jpg

bert k
5 april 2005, 00:41
Ik wou net zeggen, het is alleen een kwestie van een verloopsnoertje. Snap niet dat mensen zo'n probleem maken van de soort plug. Als je niet kan solderen zijn er ook allerlei verloopstekkertjes.