PDA

View Full Version : Dimarzio Tone Zone of Breed?



crrrN
3 april 2005, 21:22
test

crrrN
3 april 2005, 21:22
Welke is beter volgens jullie? Ik heb zitten zoeken maar ik krijg niet echt een duidelijk verschil te zien in de specs enzo dus kweet niet wat de ervaringen zeggen.

maestro_nl
4 april 2005, 12:29
ToneZone boost alle frequenties en vooral het mid/laag.
Je hoort meer element dan hout imho.
Het klinkt absoluut niet als het brug element vd Peavey EvH zoals DiMarzio beweert.

De Breed klinkt me iets te middig en zit een Evolution-schreeuw in.

De Steve's Special klinkt te scooped en beetje saai.

Super Distortion/Dual Sound klinkt beetje plat en ouderwets.

Evolution klinkt agressief, EQ is goed. Op alder te veel schreeuw. Beetje effect van een ebben toets qua harmonischen.

PafPro klinkt goed in de hals, in de brug iets te veel hoog. Goed voor snelle 80s runs. Clean 1 vd beste humbuckers.

Virtual PAF heeft veel harmonischen maar een Gisbon 57(+) of Seth Lover klinkt meer PAF.

Bluesbucker is erg bluesy in de hals maar te scherp in de brug ongeacht de plaatsing vd hotcoil. Goed in een LP neck.

Norton is te middig in de brug. In neck goede cut through maar minder juicy dan een Bluesbucker of PafPro. Snelle runs blijven overeind.

Fred klinkt goed in de brug icm met een PafPro in de neck maar mist beetje ballen. Wel goede EQ en harmonischen.

Humbucker from Hell qua EQ goed in neckpositie maar net als de Super Distortion/Dual Sound beetje plat en ouderwets.

Air Classic klinkt als een Virtual PAF met iets minder harmonischen.
Goede keus in een HSS strat. Overstemt niet je gitaar qua klank.

De rest ff niet paraat. :-D

Kevin-D
4 april 2005, 16:09
Wow, welke DiMarzio ben je wél positief over :o Of lees ik te kritisch.

Ibanez RuleZ
4 april 2005, 16:38
over de tonezone ben ik het niet helemaal eens. die klinkt bijvoorbeeld in mn charvel model 6 compleet anders dan in mn 750xl. eerlijk gezegd klinkt ie kut in de 750 :p in de model 6 juist weer super.

dus meer PU dan hout... valt wel mee hoor

Harrald

Anders Destium
4 april 2005, 18:36
Tone zone werkt geweldig in gitaren van bijvoorbeeld basswood en alder, in mahonie kan hij modderig worden. Een breed werkt dan wat beter denk ik.