PDA

View Full Version : Hulp gevraagd bij plaatsen van een humbucker



up-guitarman
3 april 2005, 20:04
testje

up-guitarman
3 april 2005, 20:09
OK, na veel geklooi met de server... Opnieuw ...

Ik heb dus een 2de hands humbuckertje gekocht waar 5 draden uitkomen ... (4 gekleurde; wit, zwart, rood, blauw en eentje zonder plastieklaagje)
Vraag is, hoe sluit ik dit ding aan (op de plaats waar een single coil zat ...)

Groeten
Erik

ps; ik zette al een bericht op de werkbank en op de zelfbouw maar daar kreeg ik niet veel bruikbaars, hopelijk hier wel !!!

crapton
3 april 2005, 20:20
Welk merk is die humbucker? En in welke gitaar gaat ie? Wil je gewoon een humbucker sound of coil splitting enz? Hoe heeft de vorige eingenaar m aangesloten?

Er staan op internet een hoop schema's, kijk maar eens bij DiMarzio, Seymour, Ibanez. Zonder isolatie is in elk geval de aarde. De andere 4 zijn de draden van de coils, en elke coil heeft een 'hot' en een 'ground'. Bij gewoon humbucker worden twee draden doorverbonden

Verder kan je even doormeten met een multimeter. Dan weet je al welke kleuren bij welke coil horen. Dan moet je alleen nog weten welke draden 'hot' zijn. Doe je dit fout krijg je tegenfase en een dun geknepen geluid.

Succes

up-guitarman
3 april 2005, 20:35
Welk merk is die humbucker? En in welke gitaar gaat ie? Wil je gewoon een humbucker sound of coil splitting enz? Hoe heeft de vorige eingenaar m aangesloten?

Er staan op internet een hoop schema's, kijk maar eens bij DiMarzio, Seymour, Ibanez. Zonder isolatie is in elk geval de aarde. De andere 4 zijn de draden van de coils, en elke coil heeft een 'hot' en een 'ground'. Bij gewoon humbucker worden twee draden doorverbonden

Verder kan je even doormeten met een multimeter. Dan weet je al welke kleuren bij welke coil horen. Dan moet je alleen nog weten welke draden 'hot' zijn. Doe je dit fout krijg je tegenfase en een dun geknepen geluid.

Succes

Bedankt !!!

Hij komt uit een BC Rich en moet in een Squier (middle of nek ben ik nog niet uit ...). Gesplit zou mooi zijn als dit mogelijk is op een simpele manier ...
Ik zou hem parallel willen doen en dan op 1 van de draadjes een aan/af schakelaar zetten zodat ik kan splitsen tss 1 of 2 coils ... Werkt dit of moet het anders ??? + geeft parallel een goeie humbucker sound of in serie beter ???

En dan de aansluiting:
- Aarde op de volumepot veronderstel ik
- Hot op de 5-way
- Ground waar ??? (ook op de volumepot dan of zo ???)

Greetz,
Erik

up-guitarman
4 april 2005, 14:18
...

Ritch
4 april 2005, 21:36
...




















:lol:

lars
5 april 2005, 01:46
aarde op de ground


euh

up-guitarman
5 april 2005, 10:38
Mja, maar dan krijg ik 2 draden op de switch, OK
Maar 3 draden op de bovenkant van de volumepot ... ???

Dick Wolkendeck
5 april 2005, 13:35
Mja, maar dan krijg ik 2 draden op de switch, OK
Maar 3 draden op de bovenkant van de volumepot ... ???

Zou ik niet doen! Tis ook wel ingewikkeld. Check ff op DiMarzio.com en/of seymourduncan.com voor makkelijk te lezen aansluitschema's, ook voor spilts en parallelschakelingen (wiring schematics). suc6 !