PDA

View Full Version : welk scheurpedaal voor punk, grunge en britpop



Mufftin
3 april 2005, 17:16
hey aangezien de zoek functie van deze site het weer eens niet doet. Heb ik een vraagje ik zoek en pedaal waarmee ik de scheur vna punk kan maken en grunge en britpop. Dit alles meot wel goed klinken op mijn marshall valvestate versterkertje, en speel met een fender stratocaster


Zag al een pedaal staan en dat was de rat is dit een beetje een goede pedaal van deze muziek stijl of zijn er nog meer goede pedalen

alvast bedankt


topictitel even aangepast

up-guitarman
3 april 2005, 17:24
Volgens mij is een turbo rat in jou geval zeker geen slechte optie (ik heb er wel geen idee van wat die kost ...)

BramVersteeg
3 april 2005, 17:28
Ik denk dat mensen sneller op de vragen zullen antwoorden als je nette Nederlandse zinnen schrijft....
Ik kan je verder niet helpen omdat ik me nog nooit heb verdiept in overdrive/distortion pedalen.

up-guitarman
3 april 2005, 17:46
Volgens mij is een turbo rat in jou geval zeker geen slechte optie (ik heb er wel geen idee van wat die kost ...)

Vergat bijna te zeggen dat de RAT 2 ook heel goed is, het is maar wat je wilt ...
(heb beide pedalen bespeeld maar heb ze zelf niet maar ik vond ze allebei heel goed en veelzijdig dus als iemand me kan vertellen hoeveel ze ongeveer kosten ben ik ook geïntresseerd !!!)

Oh ja, de Boss DS-1 ook niet vergeten testen !!!

ToTaL FaKe
3 april 2005, 17:56
RAT 2 kost in de winkel 79 euro :)

up-guitarman
3 april 2005, 19:00
RAT 2 kost in de winkel 79 euro :)

Klinkt lekker !!! Ook enig idee hoeveel die Turbo RAT kost ???

Mufftin
3 april 2005, 19:05
och ja wat een fouten :oops:

Is de Ds 2 ook een goed pedaal of is de ds 1 veel beter

Thom TK
3 april 2005, 19:13
Ik heb goede verhalen gehoord over de Route 66...compressor en drive in 1 .
Maar voor de rest...je sais pas :)

up-guitarman
3 april 2005, 19:23
och ja wat een fouten :oops:

Is de Ds 2 ook een goed pedaal of is de ds 1 veel beter

Persoonlijk vind ik de DS-1 beter, maar test ze allebei en luister wat voor jou het beste klinkt zou ik zeggen ...

idno
4 april 2005, 11:27
voor grunge is een ds-2 beter, dus ik zou voor die gaan

DREAMMACHINE
4 april 2005, 11:30
voor punk en britpop is een ds-1 beter... :razz:

maar een rat2 lijkt mij toch het beste te passen bij wat je wil....veelzijdiger dan de genoemde boss pedalen!

up-guitarman
4 april 2005, 14:30
voor punk en britpop is een ds-1 beter... :razz:

maar een rat2 lijkt mij toch het beste te passen bij wat je wil....veelzijdiger dan de genoemde boss pedalen!

Dat denk ik ook !!! En ik blijf erbij, een Turbo RAT is ook een vet machientje !!! 8-)

Random_hero
4 april 2005, 14:30
Misschien raar antwoord:
Een Big Muff. Maar dan moet je m wel subtiel afstellen en niet alle knoppen naar rechts ;)

amon
6 april 2005, 20:13
Hij is er weer...

vinni
6 april 2005, 20:29
Lijkt mij dat je de Grunge moet proberen van Digitech! :-D


Nee effe aux serieus.....
Ken het pedaal verder niet maar de naam impliceet wel het e.e.a.


Vinni

FonZZo
6 april 2005, 21:13
The Fuzz van Carl Martin.
Overdrive/fuzz/distortion. Veelzijdig maar wel € 200,-

Thom TK
6 april 2005, 21:48
ik zag bij TAGS nog wel iets leuks: VOX Britboost...zit een buisje bij in, dus ik neem aan dat het wel een goed pedaal is :)
Wel fors btw.

Toneffectory
7 april 2005, 00:43
Rat
Tonebenders (b.v. colorsound supa tonebender)
SD-9
DS-1
DS-2
OD-2

Rock n' sad
7 april 2005, 08:13
EMMA RF1 REEZAFRATZITZ
een heel stevige sound van jazzy tot punk ( mischien IETS te wejnig voor metal ) vooral de marshalltone hierop is fantastisch

prijs : 150 € ( wel zoeken op ebay , voor de rest zijn er weinig verkopers )

zie ook :
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=51291&highlight=emma+rf+1


http://www.electroharmonix.co.jp/emma/img/rf.jpg

dejohan
7 april 2005, 10:46
Ik denk dat mensen sneller op de vragen zullen antwoorden als je nette Nederlandse zinnen schrijft....
Ik kan je verder niet helpen omdat ik me nog nooit heb verdiept in overdrive/distortion pedalen.

Ach beginnen de taalnazi's weer. [/url]

Mufftin
7 april 2005, 13:41
Hey Thanx voor het terug zetten :D

Jelte
10 april 2005, 21:07
tubescreamer, of gewoon boss distortion, deze dingen kun je altijd wel een beetje aan je eigen sound aanpasse:)

Mufftin
11 april 2005, 12:59
zit nog te twijfel tussen de ds 1 en de ds 2

up-guitarman
14 april 2005, 15:07
zit nog te twijfel tussen de ds 1 en de ds 2

En toch zou ik voor een RAT gaan :razz:
Is nl. veelzijdiger ...

Heb je de DS-1 en DS-2 al eens getest ??? En zo ja, al eens een RAT of één van de andere opties die hier vernoemd zijn ernaast gezet ???
Zeker doen voor je iets beslist !!!

Antal
14 april 2005, 15:19
En toch zou ik voor een RAT gaan :razz:
Is nl. veelzijdiger ...

Ok, een RAT is een hoop dingen. En in mijn ogen zeker een veel bruikbaarder pedaal dan een ds1/2. Maar veelzijdig :???:

Mufftin
14 april 2005, 19:02
maar hij hoeft niet veelzijdig te zijn, zolang ik er maar de scheur van punk en grunge uit kan halen :lol:

IndiepoprockJesse
15 april 2005, 08:53
Misschien raar antwoord:
Een Big Muff. Maar dan moet je m wel subtiel afstellen en niet alle knoppen naar rechts ;)

hmmja, dat hangt echt van je gitaar af, of je humbuckers hebt of niet.. etcetera.. mijn big muff brult echt met mijn les paultje, en dan heb ik sustain helemaal naar links..

ik zou eerder gaan voor iets als een tonebone hot british ofzo..

Jesse//

Mufftin
21 april 2005, 12:48
ik heb een Fender stratcaster met enkele elementen dus weet niet of hij dan wel scheurt en heb nog niet de mogelijkheid gehad om een big muff te testen.