PDA

View Full Version : van strat naar fatstrat



GTI
3 april 2005, 17:14
wat kost het ongeveer om door een gitaarbouwer je strat om te laten bouwen naar een fatstrat?

ShaQ
3 april 2005, 17:16
Gewoon junkfood geven joh, duur restaurant is niet nodig bij een strat.

groovyB3
3 april 2005, 17:22
wat kost het ongeveer om door een gitaarbouwer je strat om te laten bouwen naar een fatstrat?

Neem even contact op met wat gitaarbouwers.

www.degiergitaarbouw.nl
www.zwiergitaarbouw.nl
www.haarguitars.nl

etc. etc.

Mr.Bluesbreaker
3 april 2005, 17:37
Wil je:

1. Een full size humbucker ipv een sinlgecoil met splitsmogelijkheid?
Duurste oplossing: frezen voor het element, schakelaar inbouwen, element monteren, element kopen/bestellen.

2. Een humbucker in singlecoilformaat in plaats van het enkelspoels erin laten zetten. Das het goedkoopste. Geen schakelaar en frezen nodig, zeg dat je voor 60 euro een mooie single-sized HB hebt (lil'59 of wat je wil)
en 20 euro voor het verwisselen van element.

Daartussen kun je nog allerlei combi's maken. Actieve elementen heb ik nog niet eens genoemd. Wat zoek je?

Bobbel
3 april 2005, 17:48
ik heb nu een SD lil' 59 in mijn strat gezet... wou ff kijken hoe het klonk... en ja het klinkt wel redelijk ben alleen niet zo'n fan van humbuckers met distortion...

ff een foto:

http://www.muddybank.com/afbeeldingen/strat/strat_sd59_1.jpg

http://www.muddybank.com/afbeeldingen/strat/strat_sd59_2.jpg

schwalbe
3 april 2005, 17:53
Netjes, Bobbel!

Bobbel
3 april 2005, 18:04
Netjes, Bobbel!

de gitaar of hoe ik hem er heb in geplaatst :razz:

OF zijn de foto's netjes :lol:




Nee om eerlijk te zijn vind ik dat element er lelijk in staan... en ik gebruik hem zelden of nooit, dus ik denk dat de single coil er weer in gaat... ziet er toch mooier uit...

vulvasonic
3 april 2005, 18:09
Netjes, Bobbel!

de gitaar of hoe ik hem er heb in geplaatst :razz:

OF zijn de foto's netjes :lol:




Nee om eerlijk te zijn vind ik dat element er lelijk in staan... en ik gebruik hem zelden of nooit, dus ik denk dat de single coil er weer in gaat... ziet er toch mooier uit...

Okee Bobbel!
Ik heb in al mijn strats en teles een SD lil 59 zitten. Ik ben er gek op. Ik moet er echter nog steeds 1 voorzien van een lil 59. Dus als je 'm kwijt wil, neem dan aub even contact met me op?
Bij voorbaat dank! :D

Bobbel
3 april 2005, 18:27
Netjes, Bobbel!

de gitaar of hoe ik hem er heb in geplaatst :razz:

OF zijn de foto's netjes :lol:




Nee om eerlijk te zijn vind ik dat element er lelijk in staan... en ik gebruik hem zelden of nooit, dus ik denk dat de single coil er weer in gaat... ziet er toch mooier uit...

Okee Bobbel!
Ik heb in al mijn strats en teles een SD lil 59 zitten. Ik ben er gek op. Ik moet er echter nog steeds 1 voorzien van een lil 59. Dus als je 'm kwijt wil, neem dan aub even contact met me op?
Bij voorbaat dank! :D

nou ik heb er twee... en ze zijn practisch gezien nog nooit gebruikt... maar ik denk dat ik hem nog wel ff houd...

vulvasonic
3 april 2005, 18:32
Netjes, Bobbel!

de gitaar of hoe ik hem er heb in geplaatst :razz:

OF zijn de foto's netjes :lol:




Nee om eerlijk te zijn vind ik dat element er lelijk in staan... en ik gebruik hem zelden of nooit, dus ik denk dat de single coil er weer in gaat... ziet er toch mooier uit...

Okee Bobbel!
Ik heb in al mijn strats en teles een SD lil 59 zitten. Ik ben er gek op. Ik moet er echter nog steeds 1 voorzien van een lil 59. Dus als je 'm kwijt wil, neem dan aub even contact met me op?
Bij voorbaat dank! :D

nou ik heb er twee... en ze zijn practisch gezien nog nooit gebruikt... maar ik denk dat ik hem nog wel ff houd...

Jammer. Maar je bent op de hoogte en je weet me te vinden! :)

GTI
3 april 2005, 18:48
Wat zoek je?

ik dacht aan mogelijkheid 1.
http://www.greendayit.com/immagini/60.jpg

groovyB3
3 april 2005, 18:56
Dat kan je zelf gewoon doen met een beitel, krijg je hetzelfde resultaat als op die foto :razz: