PDA

View Full Version : Rush,,



Thomasvv
28 juli 2002, 22:44
Net La Villa Strangiato gedowned.. geweldig.. wie kan me cd's of nummers aanbevelen?

brookhuis4
28 juli 2002, 23:44
volgende Cd's kun je blind aanschaffen:
Moving pictures/Hemispheres/farewell to Kings
( vooral het nr: Xanadu )/permanent waves/
Zelf vindt ik dit de interresantste
periode ( Ik heb trouwens alle shit van hun ).misschien ff wennen aan de zanger, moest ik ook, maar kan Geddy Lee nu niet meer weg denken als zanger.

FNaRK
29 juli 2002, 00:21
probeer ook eens hun live albums, heb je een beetje overzicht ook qua periodes. Ze zijn muzikaal behoorlijk veranderd de laatste jaren.
Mijn aanraders: Moving Pictures, Signals en Grace under Pressure

leuke site: http://www.rusharchive.com
en uiteraard http://www.rush.com

Thomasvv
29 juli 2002, 01:57
Senks.. Ik heb van een progrock-nieuwsgroep (kweet het adres ff niet te vinden) vandaag een meeeegaberg gedowned, met een aantal live albums, Moving pictures, power windows, hold your fire en nog het een en ander.. Ik ga er zeker wat van aanschaffen..

Het is idd wel even wennen aan de zang, maar dat had ik ook met James LaBrie van Dream Theater en die kan ik ook niet meer uit mn kop ktijgen :smile:

alhambra
29 juli 2002, 09:02
Yeah er komen gelukkig steeds meer mensen hier die wel verstand van muziek hebben Rush is echt super en onnavolgbaar. Kep wel is de illusie gehda om een beetje als Neil te drummen maar da's (zeker voor mij) niet te doen. Die vent is wel zo goed en het mooie steeds als je denkt ik heb het dan doet hij weer compleet wat anders. De live cd's zijn echt super (vooral die geweldige drum solo natuurlijk) kep zelf erg veel van Rush en dan vooral het nieuwere werk.

Thomasvv
29 juli 2002, 11:19
ach ja.. t is allemaal gewelidige muziek...

Mochten jullie eens in Gouda komen, ga dan langs bij cdwinkel Soundtripper in de LAngetiendeweg.. een heel klein winkeltje, maar zoooooooooooooooo veel... vooral '60-'70-'80-symfo en prog, maar ook veel classicrock.. en de gozer van die winkel, das echt een lopende muziek-encyclopedie.. Hij ziet eruit alsof ie in de '70-ies is blijven hangen :grin:

En desgevraagd kraakt ie de hele moderne muziekbizz af :smile:

pimmetje
29 juli 2002, 12:30
Ik merk dat ik Exit Stage Left nog 't vaakst uit het Rush-rijtje pak. Maar 't is allemaal idd gaaf.

FNaRK
29 juli 2002, 21:47
heb rush enkele malen live mogen zien...*kwijl kwijl*
Zijn nu met een nieuwe tour bezig in Amerika, hopelijk steken ze ook nog effe over. Ben alleen niet echt enthousiast over de nieuwe "Vapor Trail" ceedee al zou Alhambra daar ongetwijfeld wel weer een andere mening over hebben :grin:
Zijn trouwens ook enkele live video's (DVD ?) te koop / te downloaden. Beslist effe naar kijken, kun je je ook verbazen hoe ze met z'n drietjes het instrumentarium van 6 man bespelen...

Thomasvv
29 juli 2002, 23:25
Zijn ze met zn drieën??!??!?!

Ik dacht minstens 5 :grin:

Ik luister nu trouwens earthshine, maar vind het toch wel lekker klinken :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thomasvv op 2002-07-29 23:26 ]</font>

synesthesia
29 juli 2002, 23:32
het is idd ongelooflijk wat die gasten met z'n drieën maken!!!
Een mooie start-aankoop is "Chronicles", zeg maar een chronologische best-of CD. Waanzinnige band!!

Thomasvv
30 juli 2002, 00:31
Ik heb het gedownload.. en ga het zeker weten na de vakantie kopen.. Wat een wereldband....

FNaRK
30 juli 2002, 22:32
kijk.....daar heb je nou een forum voor: andere mensen attent maken op het feit dat er meer goeie muziek is.........

Thomasvv
30 juli 2002, 22:58
Jah... heel wat leuker dan het mededelen dat je iemand kut vindt....