PDA

View Full Version : Vraagje over de Axess GRX-4



Thom TK
3 april 2005, 14:37
test

Thom TK
3 april 2005, 14:37
Stel ik wil in de GRX-4 2 pedalen doen die ik normaal in de fx loop zou doen, en 2 die in de guitar-out moeten...kunnen die gecomnineerd in de GRX-4 zitten? Nee toch...

Ik wil namelijk een compressor, overdrive, equalizer en delay in de GRX aansluiten...maar aangezien 2 van die pedalen in de fx loop zitten weet ik niet hoe deaansluiting nu moet.

Help please?

BramVersteeg
3 april 2005, 15:42
Hey,
je hebt het zelf al bij het rechte eind. De GRX-4 is bedoeld om óf voor óf na de eindtrap te grbuiken. Er zijn wel apparaten die dat wel kunnen zoals de GCX.

Thom TK
3 april 2005, 16:23
Hey,
je hebt het zelf al bij het rechte eind. De GRX-4 is bedoeld om óf voor óf na de eindtrap te grbuiken. Er zijn wel apparaten die dat wel kunnen zoals de GCX.

Die is ook van axess neem ik aan?
Op de site staat hij niet btw.

vinni
3 april 2005, 17:12
Hoi Thom.

Heb ook de GRX-4.
Is het misschien zo dat je de EQ altijd gebruikt met je overdrivepedaal?
Dan zou je die twee natuurlijk in één loop kunnen stoppen.
Op de GRX-4 heb je standaard 4 loops in serie.
Je kunt er echter voor kiezen om een serie van drie loops te maken INA -OUTA en een vierde separate loop met INB- OUTB.

Hoopt dat dit je op ideeen brengt.
P.s. er bestaan ook OD-pedalen met toonregeling....

Vinni

BramVersteeg
3 april 2005, 17:16
Hey,
je hebt het zelf al bij het rechte eind. De GRX-4 is bedoeld om óf voor óf na de eindtrap te grbuiken. Er zijn wel apparaten die dat wel kunnen zoals de GCX.

Die is ook van axess neem ik aan?
Op de site staat hij niet btw.

Sorry, maar nee die is niet van axess. Hij is van voodoolab: http://www.voodoolab.com/gcsystem.html 2ehands zie je ze nog wel eens. Yoeri heeft er net een dus die zal je er wat meer over kunnen vertellen. Hij heeft meer mogelijkheden dan de GRX-4 maar is ook duurder. Wat Vinni zei kun je natuurlijk ook doen.

Thom TK
3 april 2005, 18:41
Thnx!

Wow die GCX is wel interessant...flikker ik de pedalen gewoon in een pedalshelf in een rack...hmmm.

@ Vinni: dat verhaal over die serie van 3 loops snap ik niet helemaal, maar ik denk dat die GCX voor mij interessanter is!

thanx!

LordRiffenstein
3 april 2005, 22:07
Om het GRX4 verhaal nog wat uit te leggen. Het zijn eigenlijk 3 en 1 loops. Je hebt inputA en input B en ook hun respectievelijke outputs. Wil je gewoon 4 pedalen in serie gebruiken dan hang je deze pedalen in de 4 loops. Je signaal is dan: gitaar-InA-Loop1-Loop2-Loop3-OutA-InB-Loop4-OutB-versterker.

Wil je 1 pedaal in de loop dan dooe je hetzelfde als hierboven maar je gaat van OutA nr de versterker en dan de FX Send van de versterker nr InB en OutB nr de return.

De GCX is een heel stuk uitgebreider, hij heeft 8 individuele loops met elk een in, out, send en return, je kan die loops dus totaal onafhankelijk van mekaar gebruiken.

Thom TK
3 april 2005, 22:40
Om het GRX4 verhaal nog wat uit te leggen. Het zijn eigenlijk 3 en 1 loops. Je hebt inputA en input B en ook hun respectievelijke outputs. Wil je gewoon 4 pedalen in serie gebruiken dan hang je deze pedalen in de 4 loops. Je signaal is dan: gitaar-InA-Loop1-Loop2-Loop3-OutA-InB-Loop4-OutB-versterker.

Wil je 1 pedaal in de loop dan dooe je hetzelfde als hierboven maar je gaat van OutA nr de versterker en dan de FX Send van de versterker nr InB en OutB nr de return.

De GCX is een heel stuk uitgebreider, hij heeft 8 individuele loops met elk een in, out, send en return, je kan die loops dus totaal onafhankelijk van mekaar gebruiken.

...ja oke...dan heb ik dat dus toch goed gezien...
hmmm najah, kabels kopen en sparen dan; bedankt voor de uitleg :)

Thom TK
4 april 2005, 00:39
Hmm oke, ik heb het eens bestudeerd...hier even een benadering van een mogelijke setup:

Amp, midi van amp naar z-7, z-12 komt dus in de z-7 te zitten (gewone engl-midi setup dus).
Maar de GCX sluit ik aan in de z-7...of moet de z-7 in de GCX?

Op de GCX zit wel een input voor een pedaal, dus ik weet niet of dit zo kan...

vinni
4 april 2005, 11:16
Hmm,
Aan het gebruik van je woorden kan ik zien dat je niet helemaal begrijpt wat midi is of wat het doet. Ik adviseer je het sticky topic hierover door te nemen.

Als antwoord op jou vragen.

De Z12 is je controller. Daar zit een midiout op. Deze midiout connect je met de midi-in van je Z7. Met een schakelaar op de Z7 om te zetten zorg je er ook voor dat de Z12 over de midikabel zn stroom krijgt.
Op de Z7 zit ook een midi-tru. Deze verbind je met de midi in van de GCX.

Waarom deze volgorde?
Als je de Z12 eerst zou aansluiten op de GCX heb je geen stroom voor je Z12. Tevens...doordat het midisignaal door de GCX gaat vertraagt dit ook waardoor als het bij de Z7 aankomt er vertraging zit in het schakelen van je kanalen op je amp.

Maarru...
Weet je zeker dat je een Z12 wil?
Kan slechts op éé'n midikanaal informatie versturen. Omdat je een Z7 heb en de GCX is het handigst als je twee midikanalen in je setup gebruikt. Daarnaast.....de Z12 heeft dan wel 128 geheugenplaatsen maar deze worden aangegeven met slechts twee digits. Dus echt namen toekennen aan patches is niet mogelijk. Wel lastig......"welke van de 128 geheugens gebruik ik ook al weer in dit nummer?"
Advies....Ga voor de Patchmate van rocktron.

Groet,
Vinni

Thom TK
4 april 2005, 11:40
Hmm,
Aan het gebruik van je woorden kan ik zien dat je niet helemaal begrijpt wat midi is of wat het doet. Ik adviseer je het sticky topic hierover door te nemen.

Als antwoord op jou vragen.

De Z12 is je controller. Daar zit een midiout op. Deze midiout connect je met de midi-in van je Z7. Met een schakelaar op de Z7 om te zetten zorg je er ook voor dat de Z12 over de midikabel zn stroom krijgt.
Op de Z7 zit ook een midi-tru. Deze verbind je met de midi in van de GCX.

Waarom deze volgorde?
Als je de Z12 eerst zou aansluiten op de GCX heb je geen stroom voor je Z12. Tevens...doordat het midisignaal door de GCX gaat vertraagt dit ook waardoor als het bij de Z7 aankomt er vertraging zit in het schakelen van je kanalen op je amp.

Maarru...
Weet je zeker dat je een Z12 wil?
Kan slechts op éé'n midikanaal informatie versturen. Omdat je een Z7 heb en de GCX is het handigst als je twee midikanalen in je setup gebruikt. Daarnaast.....de Z12 heeft dan wel 128 geheugenplaatsen maar deze worden aangegeven met slechts twee digits. Dus echt namen toekennen aan patches is niet mogelijk. Wel lastig......"welke van de 128 geheugens gebruik ik ook al weer in dit nummer?"
Advies....Ga voor de Patchmate van rocktron.

Groet,
Vinni

oke, bedankt, dat bovenste deel had ik al wel gedacht ja (midi is niet mijn sterkste punt, maar ik ben er wel een beetje in huis).

Maar dan nog iets, dit schoot me toevallig te binnen....die z-12 + z-7 heb ik in gedachten om de functies van mijn Engl te schakelen....dat kan dan ook gewoon...maar als ik mijn effectpedalen midi schakel, dan is het in principe toch niet mogelijk om met een patch op de z-12 een versterker functie toe te kennen, én een effect?

LordRiffenstein
4 april 2005, 21:29
Z-12 kan NIET in combi met de GCX aangezien deze laatste enkel met midi CCs werkt en de Z12 geen CCs kan sturen.

Thom TK
4 april 2005, 23:15
Z-12 kan NIET in combi met de GCX aangezien deze laatste enkel met midi CCs werkt en de Z12 geen CCs kan sturen.

ow oke...ff denken nog dan :D

vinni
5 april 2005, 22:03
Tja.....Da's nog een aardige Lord :-D

Samen komen we dr wel!

Vinni

Thom TK
6 april 2005, 12:27
Zou ik op CC meerdere effecten tegelijkertijd kunnen zetten?
Dus dat je met een CC dus de Compressor én de reverb aan zet...?

BramVersteeg
6 april 2005, 12:57
Zou ik op CC meerdere effecten tegelijkertijd kunnen zetten?
Dus dat je met een CC dus de Compressor én de reverb aan zet...?

CC's in de vorm van control changes is eigenlijk een soort 'stompbox effect' . Als je op een knop trapt waar je een CC hebt ondergebracht gaat die loop dus aan/uit. Je kunt dus je compressor en je reverb alleen appart van elkaar aan/uit zetten tenzij je ze samen in één loop doet maar dan kunnen ze dus niet meer los van elkaar aa/uit gezet worden. Als je de effecten los van elkaar aan/uit wilt kunnen zetten en ook samen moet je met PC's werken. De GRX-4 werkt op óf PC's óf CC's. Dus ook niet tegelijkertijd. Misschien dat de MAC1 van Ieme dat wel kan? Moet je hem even een PM sturen. Kost wel wat maar is erg goed en uitgenreid spul volgens mij.

Thom TK
6 april 2005, 17:18
Zou ik op CC meerdere effecten tegelijkertijd kunnen zetten?
Dus dat je met een CC dus de Compressor én de reverb aan zet...?

CC's in de vorm van control changes is eigenlijk een soort 'stompbox effect' . Als je op een knop trapt waar je een CC hebt ondergebracht gaat die loop dus aan/uit. Je kunt dus je compressor en je reverb alleen appart van elkaar aan/uit zetten tenzij je ze samen in één loop doet maar dan kunnen ze dus niet meer los van elkaar aa/uit gezet worden. Als je de effecten los van elkaar aan/uit wilt kunnen zetten en ook samen moet je met PC's werken. De GRX-4 werkt op óf PC's óf CC's. Dus ook niet tegelijkertijd. Misschien dat de MAC1 van Ieme dat wel kan? Moet je hem even een PM sturen. Kost wel wat maar is erg goed en uitgenreid spul volgens mij.

oh ja, dat met die loops had ik ook wel kunnen bedenken idd...
Maargoed, nee ik neem geen GRX-4 heb ik besloten.
Ik ga toch voor de GCX, dan kan ik veel meer en werkt mijn setup efficienter :)