PDA

View Full Version : Kitty Hawk



ReinoutV
3 april 2005, 13:34
Dag allen

Ik heb vandaag mijn Kitty Hwak junior eens open gehaald en een paar foto's gemaakt mijn mn vaders nieuwe digitale camera. Deze zijn te vinden op http://community.webshots.com/user/reinoutv . Het is een buizenbakkie waar nu 4 Sovtek 12AX7WB voorbuisjes en 2 Sovtek 5881 eindbuizen in zitten. Ik denk zelf dat er wel eens nieuwe in mogen. Ik weet niet hoe lang deze er al in zitten, maar t ding gaat een beetje levenloos klinken. Ik wil er een bluesy versterker van maken, zijn de buizen van JJ dan een goeie oplossing? Ik heb even rondgekeken, maar kon nergens bias-potjes vinden. Die heb je wel nodig bij 6L6, dacht ik zelf. Hoe kan dit, en kan ik er dan wel gewoon nieuwe eindbuizen in drukken? Daarnaast zit er allemaal bruin-gele zooi op de printplaten en de soldeerpunten. Kan dit kwaad, of moet ie een keer naar een goede amp-tech? Ziet ie er verder nog goed uit? Ik hoorde ook ergens dat je het bouwjaar van dit ding op de printplaat kon lezen, maar die ben ik tot nu toe nog niet tegen gekomen. Alvast bedankt voor jullie hulp!!

nicoverduin
3 april 2005, 16:16
Je mag er niet zomaar nieuwe eindbuizen inzetten. Het kan zijn dat de buizen via een vaste weerstand ingesteld staan. Ombouwen met bias pot is echter wel mogelijk.

Die bruingele zooi zoals je het noemt, is vermoedelijk gewoon hars wat gebruikt is bij het solderen. Kan geen kwaad.

Mogelijk staan erop de condensatoren het jaartal + weeknummer (bijv. 7603 = 1976 week 3). op de speakers staan ook codes. Geef die anders eens door.

Nico

ReinoutV
4 april 2005, 17:27
Op de speaker (Celestion G12M70) staat de volgende code, die amper leesbaar is 074 0375576. Op de onderdeeltjes op de prinplaat kon ik geen datum vinden. Om mn webshots staan een paar pic, misschien dat een van jullie er iets uit kan halen. Op een van de transformatoren staat 7603 gekrast. Iemand nog suggesties voor nieuwe buizen?

nicoverduin
4 april 2005, 17:50
Ik weet niet hoeveel uren hij gedraaid heeft maar:
Als hij uit de periode 75-76 dateerd, dan zouden de elco's wel eens vervangen moeten worden. Ik zou dat eerst doen voordat ik er nieuwe buizen in gooi. Dat kan altijd nog.
Nico

ReinoutV
4 april 2005, 18:49
Is er een goede amp-tech in Overijssel (Deventer, Zwolle, Wierden, evt. Enschede) die dat voor mij kan doen? En zijn er heeeeeel toevallig leuke mods voor dit type versterker die de moeite (en het geld :)) waard zijn? Nico, bedankt voor al je informatie!

nicoverduin
4 april 2005, 19:10
je hebt een pm :-D :-D