PDA

View Full Version : Leuke muziek voor gitaarensemble



GeeneW
28 juli 2002, 21:58
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het spelen in een ensemble. Wij zijn op zoek naar leuke muziek, heeft iemand tips? Het gaat om drie of vier stemmen. We hebben allemal drie if meer jaar les gehad op de muziekschool.

sebass
28 juli 2002, 22:46
Ik weet dat dit niet precies is wat je bedoelt maar ik heb een keer met 6 gitaristen hotel california unplugged gedaan (de akkoestische versie). Dat was echt zo mooi. Dus dat is leuk als jullie een keer een beetje lichte muziek willen spelen. Oh ja ik speelde de zang ook op de gitaar.

freddynl
29 juli 2002, 02:16
John McLaughlin,Al Di Meola, Paco de Lucia

2 cd's;
Pasion Grace & Fire (philips 811 334-2)
Friday night in San Francisco ( 800 047-2)

Vermoedelijk is 3 jaar les iets tekort, maar er staan een aantal nummers op welke zeker te doen zijn.

Thomasvv
29 juli 2002, 02:20
Op 2002-07-28 22:46, schreef sebass:
Ik weet dat dit niet precies is wat je bedoelt maar ik heb een keer met 6 gitaristen hotel california unplugged gedaan (de akkoestische versie). Dat was echt zo mooi. Dus dat is leuk als jullie een keer een beetje lichte muziek willen spelen. Oh ja ik speelde de zang ook op de gitaar.


Ik krijg zooon hoofdpijn van dat nummer.. het is op zich een heel mooi nummer, maar je hoeft maar Arrow op te zetten of je hoort 'et voorbij komen... Iedereen speelt het en iedereen heeft het thuis... Voor mij doodgedraaid..


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thomasvv op 2002-07-29 02:21 ]</font>

sebass
29 juli 2002, 10:22
Ja dat is wel waar maar speel het maar eens met 6 gitaristen unplugged. Het klonk echt erg mooi. Oh ja al en paco ik weet nog wel een mooi nummer van hun namelijk mediterrenean sundance.

MADdie86
29 juli 2002, 19:08
Dust in the wind van Kansas is ook mooi.
Ik heb een keer alle partijen op de gitaar gespeeld :smile: en toen speelde ik nog maar 10 maanden.
1 Stem de melodie
2 Gitaar spel
3 2e stem
4 solo verder in het nummer
En je kan 3 en 4 samen voegen, je kan ook met 2 gitaren het gitaar spel spelen (klinkt voller en mooier)

suc6