PDA

View Full Version : Advies gevraagd! les paul studio plus



Schoppenaas
2 april 2005, 19:31
Hey, :roll:

Ik ben 16 jaar en speel al een lange tijd akoustisch, sinds een een jaar of 3 speel ik ook elektrisch (ibanez rg series).

Omdat ik niet zo tevreden ben over mijn elek. gitaar wil ik binnenkort een nieuwe aanschaffen en heb een bedrag gespaard van ongeveer 1500 euro . ... Ik zat zelf te denken aan een gibson les paul studio plus. Is er iemand die ervaring heeft met deze gitaar? Of een andere gitaar zou aanbevelen uit deze prijsklasse?

Ik zou graag wat reacties ontvangen...... :cool:

Greetz to ya all

Blijepanda
2 april 2005, 19:38
Ik verplaats deze even naar elektrische gitaren.

Bluesbreaker
2 april 2005, 19:45
Wat voor versterker heb je?
Wat voor muziek speel je?
Wil je per definitie humbuckers?

Floris1984
2 april 2005, 21:16
Tis absoluut een goeie gitaar, ik zelf heb deze week ook een studio (2e hands) gekocht.

Maar wat je moet doen is kijken naar wat je graag wil hebben in een nieuwe gitaar. Met 1500 euro kan je namelijk heel veel kanten op en heb je veel keuze. Ga in ieder geval niet over een nacht ijs, denk veel na over wat je écht wil met je gitaar (rock, funk, jazz, metal, etc). Wees ook kritisch, want voor dat geld moet je gewoon een hele goeie gitaar kunnen kopen. Maar toch ben jij degene die moet kiezen wat je wil, niet wij hier op het forum...

grayfink
3 april 2005, 00:18
Gibson is gewoon erg goed en waardevast, wat dat betreft een goede keus. Maar.... als ik 16 was zou ik dan liever €500 of zo uitgeven, kun je ook al hele goede dingen voor kopen en heb je nog wat over voor als je helemaal je richting hebt gevonden.

harrie-beton
3 april 2005, 00:30
helemaal mee eens. Voor 500 euro kun je een hoop leuke gitaren vinden.

Fumi SG
3 april 2005, 01:08
een Mark Bailey zelfbouw gitaar..... als ik €1500,- had wist ik het wel :roll:

PeArLjAm
3 april 2005, 01:40
voor dat geld moet je voor een 2ehands standard of custom les paul gaan maar niet voor een studio! Ga eens wat proberen en kies de beste die je bevalt! succes!

Orpheo
3 april 2005, 08:31
hier in den haag staat een burny les paul te koop voor 750 eurootjes. ook wel de moeite waard vind ik (bij max guitarshop btw :razz: )

Raytheman
3 april 2005, 08:56
Toen ik 11 was had ik ook gespaard : 1325,- gulden. Daar had ik een nieuwe Fender stratacaster voor gekocht en die heb ik nog steeds. Dat was in 1974 en ik heb er nog steeds geen spijt van :D

BLOK182
3 april 2005, 11:43
LP studio plus lijkt me ook zo gek nog niet, zien der mooi uit en zijn wat minder lomp dan een standard/classic/custom. Toffe gitaren! P.s. een LP standard DC, dat misschien wat? Vind het zelf de fijnste Gibson die ik gecheckt heb, eigenlijk :-D

john.3001
4 april 2005, 11:20
voor dat geld moet je voor een 2ehands standard of custom les paul gaan maar niet voor een studio! Ga eens wat proberen en kies de beste die je bevalt! succes!

+3

chennie
4 april 2005, 13:29
een studio is wel de "cheapere" modellen van de les pauls. Ik zou het niet hebben gedaan, toen ik 16 was was 1500 (3300 gulden of iets) erg veel, nu nog steeds wel en dan wil ik ook het beste hebben voor dat geld. Ook al staat er gibson op vind ik persoonlijk het een mindere les paul.
Ik zou inderdaad kijken naar een tweedehands custom van gibson en natuurlijk open staan voor de high end modellen van iets goedkopere merken.

chennie
4 april 2005, 13:30
een studio is wel de "cheapere" modellen van de les pauls. Ik zou het niet hebben gedaan, toen ik 16 was was 1500 (3300 gulden of iets) erg veel, nu nog steeds wel en dan wil ik ook het beste hebben voor dat geld. Ook al staat er gibson op vind ik persoonlijk het een mindere les paul.
Ik zou inderdaad kijken naar een tweedehands custom van gibson en natuurlijk open staan voor de high end modellen van iets goedkopere merken.

chennie
4 april 2005, 13:31
een studio is wel de "cheapere" modellen van de les pauls. Ik zou het niet hebben gedaan, toen ik 16 was was 1500 (3300 gulden of iets) erg veel, nu nog steeds wel en dan wil ik ook het beste hebben voor dat geld. Ook al staat er gibson op vind ik persoonlijk het een mindere les paul.
Ik zou inderdaad kijken naar een tweedehands custom van gibson en natuurlijk open staan voor de high end modellen van iets goedkopere merken.

Wicked Willy
4 april 2005, 13:37
Lp Studio is op zich een leuke gitaar, maar om daar nu mee te beginnen. Ik denk dat je je geld beter op kan splitsen en 800-900 euro uitgeven aan een al dan niet tweedehands gitaar en de rest voor een leuke amp.

Wicked Willy
4 april 2005, 13:38
Lp Studio is op zich een leuke gitaar, maar om daar nu mee te beginnen. Ik denk dat je je geld beter op kan splitsen en 800-900 euro uitgeven aan een al dan niet tweedehands gitaar en de rest voor een leuke amp.