PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



BLOK182
28 juli 2002, 18:53
Nu al mijn geld op is (nieuwe amp), lijkt het mij wel zinnig weer eens flink te gaan sparen. Waarvoor? Ik denk een nieuwe gitaar.
Ik wil hier ongeveer 1200-1300 euro aan uitgeven en zat zelf al te denken aan een Gibson SG, een Gibson LP Studio of een tweedehands Gibson LP. Iemand nog andere alternatieven (ps graag met humbuckers, geen strats of teles)

BLOK182
28 juli 2002, 18:53
Oh ja ik wil er vanalles op kunnen spelen, maar vooral rock en metal en blues.

depterra
28 juli 2002, 19:09
jackson,esp, bc rich..voor metal dan :smile:

sash
28 juli 2002, 20:05
Ik denk dat je zelf het best kunt gaan voor een goeie gebruikte LP Standard of misschien een MusicMan Silhouette

Anders Destium
28 juli 2002, 21:49
Ik zou zelf eerst eens kijken hoe snel dat sparen in zijn werk gaat, bij mij valt dat weleens tegen! Ik ben zelf nogal tevreden over mijn gloedje nieuwe Ibanez S-serie 520(kostte 1150 euro), da's een compleet nieuwe finish: craquelé/leather alleen verkrijgbaar in deze kleur, weer eens wat anders dan anders!
Je moet er natuurlijk wel van houden, zeker omdat de gitaar niet glimt als andere, meer een soort aura creeert (ik hou al op :smile: )

http://www.serlui.nl/frankfurt02/fotofrankfurt/ibas520bbbk.jpg

BLOK182
28 juli 2002, 22:09
Ziet er cool uit. Wat dat sparen betreft, das idd af en toe best moeilijk. Maja als gitaar je #1 hobby is en hier geen fuck te doen is qua uitgaan dan kan je (inclusief verjaardag en vakantiewerk) toch wel een aardig bedrag wegleggen in een halfjaar.

Anders Destium
28 juli 2002, 22:14
Als ik m'n best doe kan ik ook een euro of 200 per maand vrij houden om mee verder te gaan, ik heb nu toevallig nog een redelijk bedrag om mee verder te "groeien". Ik wil denk ik over een tijdje een gt-6 of iets in die geest, mijn zoom 4040 is nog steeds (redelijk) goed, maar zo'n mooie gothic Gibson lp lijkt me zowel stijlvol als erg gaaf!

srv-man
28 juli 2002, 23:20
Een Hamer is een perfect alternatief voor een Les Paul, ze zijn over het algemeen goedkoper (zeker 2ehands), beter en mooier. En dan bedoel ik niet de slammer serie maar de volbloed USA´s. Wil je echt een Les Paul achtige, kijk dan naar de archtop, de studio of aanverwanten. Mag het ook iets zijn met Floyd Rose check dan bijv. de Diablo.

Epitheton
3 september 2002, 13:07
srv-man heeft gelijk, maar eigenlijk is Hamer vele malen beter dan een normale productie gitaren(zoals Gibson + Fender) Hamer USA gitaren zijn allemaal handgemaakt. Ze zijn goedkoper dan Gibson en Fenders, maar niet in Nederland, maar als je de kans krijgt om het in Amerika te kopen zou ik dat wel doen.

Ik heb zelf een Hamer USA Special met P-90's, hij is echt een lekker gitaar heel goed gemaakt, hun nekken zijn verschikkelijk lekker te bespelen.

Als je echt iets nieuws wil proberen zou ik de Hamer USA Newport of Hamer USA Monaco (Superpro, Elite) proberen.....

Voor informatie kan je terecht naar http://www.hikarate.com/hamer (The Hamer Fan Club)

rePUNKtative
3 september 2002, 16:01
Gibson LP Studio is naar mijn mening 3 keer poep helaas... Een SG is een leuke gitaar, maar je kan er in principe vrij weinig mee...

Dus ik zou gaan voor een tweedehands LP.

BLOK182
3 september 2002, 16:35
Laatst een Gibson LP Standard DC gezien, dus met een dubbele cut-away, is dat wat?

nirvana
3 september 2002, 17:40
ga voor deze gibson lp http://www.muziekcentrumvangorp.nl/images/tmp/1015256401.jpg voor maar 800 euros, vink wel weinig maar wie weet wat da ding al allemaal heeft meegemaakt

BLOK182
3 september 2002, 19:24
ziet er goed uit, maar ik heb gehoord dat de Studio van Gibson niezo geweldig was?

BLOK182
3 september 2002, 19:39
Daarom leek mij een Gibson LP Standard DC wel leuk.

BS
3 september 2002, 20:41
>Een SG is een leuke gitaar, maar je kan er in principe vrij weinig mee...

Weinig ? Is een geweldige gitaar en ook geschikt voor verschillende stijlen. 'T is dat ik een andere als 1ste op mijn verlanglijstje heb anders wist ik het wel.

BLOK182
3 september 2002, 20:42
Ja een Sg is ook mooi en niet zo gek duur, nou ja, bij Beyers dan he.

AutoStatic
6 september 2002, 13:20
Gaan met die SG. Rock out with your cock out.

Fenisi
6 september 2002, 13:38
Bij feedback hebben ze aanbieding ervan..

AutoStatic
6 september 2002, 13:43
Bizar, ik heb een SG Standard gehad, gekocht nieuw destijds voor f2100,-, da's €950,-. Dat was 7 jaar terug, alles is wel flink duurder geworden. Zal de inflatie wel zijn :wink:

moretel
6 september 2002, 13:45
Kan je gelijk de koreaanse versie van de wolfgang uitproberen, als ie er nog is, slechts 500 euro maar zijn geld dubbel en dwars waard.
Is een echte rockgitaar die ook clean en voor blues geschikt is. Lekker halsje , heerlijk gitaartje. Moet je zeker overwegen, hou je nog geld over ook.

Neals
7 september 2002, 21:07
koop gewoon een SG, dan mag je die ruilen tegen mijn ibanez RG :smile:

gust
14 september 2002, 17:36
Een gitaarbouwer vertelde mij eens dat het grote probleem van de studio is dat ze eigenlijk gemaakt is van de stukken hout die niet goed genoeg zijn voor de duurdere, en dus betere modellen. Moest ik jou zijn, en ik wil een gibson, zou ik naar de duurdere modellen gaan. Het loont op termijn echt de moeite. Tenzij...iemand dit alles tegenspreekt.

Swan
14 september 2002, 17:44
je moet gewoon helemaal geen Gibson kopen. jullie zijn zeker ook types die alleen maar in Nike etc rondlopen?
je betaalt veel teveel voor t merk en je kan kwalitatief veel betere instrumenten krijgen voor dezelfde prijs.

BLOK182
14 september 2002, 17:46
Kan je misschien een voorbeeld noemen? Ben wel geinteresseerd. Een tweedehands Fender USA Strat voor zo'n 750 euro is denk ik ook niezo gek duur of wel?

Swan
14 september 2002, 18:37
bijv. eentje BC Rich NJ serieus..(er zijn ook strat modellen voordat we gezeur krijgen over puntige gitaren), ook Neck Thru verkrijgbaar voor iets van 700 euro, erg goeie kwaliteit, floyd rose, etc

Noctiis
14 september 2002, 18:38
Swan houd je kop :wink:
Ik ga een Gibson SG halen en geloof me de kwaliteit is prima...

BLOK182
14 september 2002, 18:39
Ik had zelf bij musik produktiv een mooie ESP gezien met neck thru. Ik moet toch nog een keertje vanalles gaan proberen.

Noctiis
14 september 2002, 18:40
staar je niet blind op N/T. Het klinkt inderdaad goed en het speeld ook lekker, maar t.o.v. een set-neck verschilt t echt niet zo heel veel hoor.

Noctiis
14 september 2002, 18:41
hahaha tsja wie niet :wink:
hier in D'chem kan je je plezier op, er staan er 4 op een rij inmiddels (in de winkel, niet bij mij thuis helaarsch :sad:)

BLOK182
14 september 2002, 18:41
ok bedankt voor de tip. p.s. maar ik staar me er niet blind op hoor. Staar me liever blind op een Gibson LP Custom :wink:

Swan
14 september 2002, 18:55
de kwaliteit van die Gibson SG zal heus goed zijn...maar wat betaal je ervoor?

BLOK182
14 september 2002, 18:56
1225 bij feedback of zoiets voor een SG Standard

Noctiis
14 september 2002, 18:57
ik kan een Gibson SG Gothic voor 799 kopen... da's echt niet duur, zeker niet voor wat je krijgt.

BLOK182
14 september 2002, 18:58
nee das zeker niet duur, doen man.

Noctiis
14 september 2002, 18:59
dat ga ik ook zeker doen :smile:

signsofzodiac
14 september 2002, 19:21
Mmm, 1300 euro max... Een tweedehands Ibanez Jem, Les Paul Standard, amerikaanse Hamer, enz. Voor dat geld zou ik een in goede staat verkerende tweedehands superplank aanschaffen. Zeker met Gibsons weet je dan zeker dat de nek geen kuren vertoond. Heeft iemand trouwens die nieuwe Gothics van Epiphone geprobeerd? Het broertje van mijn vriendin is net begonnen met electrisch gitaar spelen en heeft de Gothic Explorer gekregen. Wat een woeste gitaar voor het geld zeg! Twee Gibson/SD/DiMarzio/EMG's erin en hij klinkt en speelt als zijn Gibson-broer, serieus. Ik heb al aardig wat Gibsons in mijn klauwen gehad de laatste tijd (op zoek naar een nieuwe) en die Epiphone is fantastisch. Als ik nog 500 euro over had gehad na m'n Universe...

Noctiis
14 september 2002, 19:25
goh, Gibson of Epiphone, Gothics blijven de pannen van het dak heerschen :grin:

rePUNKtative
14 september 2002, 19:32
yep, alleen die lak al OMG OMG OMG!!!! Wel jammer dat je er echt ALLES op ziet...

En toch vind ik de nieuwe voodoo lijn mooier :smile:.

Swan
14 september 2002, 19:33
ja zie je 1250 euro voor n SG standard....voor 1600 euro heb je n USA Jackson...

BLOK182
14 september 2002, 19:38
Mmm ik heb totaal geen verstand van Jakcsons, misschien kan je me vertellen wat voor gitaren zijn en wat je er mee kan spelen? Want een gitaar moet voor mij een beetje veelzijdig zijn, heb nog niet zoveel geld om voor elke stijl een andere te kopen :wink:

signsofzodiac
14 september 2002, 19:44
Aaaargggghhh, de Voodoo's zijn de lelijkste gitaren ooit gemaakt door Gibson. Een beetje goedkoop scoren bij de hardrockers onder ons. Vooral die lelijke inlay in de hals...

Jacksons zijn over het algemeen bekend als echte metal/hardrock gitaren. Ik vind ze zelf over het algemeen een beetje te weinig laag hebben, en clean vind ik ze niet zo sterk. Maar voor lekkere, ouderwetse "big hair", speedmetal en thrashmetal beukwerk zijn ze te gek. Zijn eigenlijk allemaal WEL errug goed gebouwd, zeker de amerikanen en ook de japanners (professional serie). Kwaliteit is het zeker, alleen persoonlijk niet erg veelzijdig.

BLOK182
14 september 2002, 19:49
ok bedankt, ik laat die Jacksons denk ik maar ff zitten (of ik moet er eentje tegenkomen voor een heel leuke prijs zodat ik mun epi voor het clean en blues kan gebruiken).

Swan
14 september 2002, 19:52
wat n onzin...clean zijn ze best goed en ja ze worden voornamelijk gebruikt door metalbands maar Jacksons zijn ook best te gebruiken voor andere stijlen...

komt zon Gibson SG stand. van 1250 euro uit USA of Korea ofzo?

BLOK182
14 september 2002, 19:54
Uit de USA. Ze kosten in de aanbieding 1250 euro, normaal ietjes meer, bij bijv. beyers 1450 euro.
Bij deze wil ik even mijn budget aanpassen:

1500 euro ( dan verkoop ik mijn Epi LP)
1200-1300 euro (en dan houd ik hem)

Anders Destium
14 september 2002, 20:06
Uit Venlo is misschien een beetje ver, maar bij Dijkman zag ik een tweedehands USA Soloist voor geloof ik 1550 euro of zoiets, maar dan wel met erg mooie donkerbruine quilted top, handgebouwd, neck-thru, echte parelmoeren sharkfininlays, 24 frets, 1 Seymour Duncan Hum en twee Seymour hotrails :grin: :grin:

Alsjeblieft laat iemand deze gitaar kopen voor ik me niet kan beheersen lees op de verkeerde plaats op het verkeerde moment ben :wink:

BLOK182
14 september 2002, 22:55
damn kwijl kwijl kwijl....
Bedankt voor de tip, maar ik moet toch nog een een hele tijd sparen voor zoiets. Maar ik ben me een beetje aan het orienteren wat er allemaal te koop is, ik zal Jackson ook maar op mun grote "testlijst" zetten.

Swan
14 september 2002, 23:07
vergeet BC Rich niet :wink: