PDA

View Full Version : Nieuw hier...



woutr
2 april 2005, 19:10
Hej,

K ben nieuw op dit forum. Ik heb 2 dagen geleden mn eerste basgitaar gekocht. Een metalic rode volcano precision bas. :P

woutr
2 april 2005, 19:18
http://i3.photobucket.com/albums/y94/Suus_Alger/john.jpg
:-D

MiKe
2 april 2005, 19:20
wat heb je dervoor betaald?

woutr
2 april 2005, 19:22
Niet zo heel veel maar €89,- :roll:

MiKe
2 april 2005, 19:24
En en, hoe speeltie?

woutr
2 april 2005, 19:27
Super!! :soul: hij speelt echt heerlijk!! ik heb hem gekocht bij wolve music in Ede!

woutr
2 april 2005, 19:45
hij heeft een mooi geluidje hor! :cool:

JCG
3 april 2005, 01:22
nieuw? ik heb geen idee wat ze horen te kosten. Maar ik wil ook een poging doen om bas te leren spelen.

woutr
3 april 2005, 16:03
ze kunnen best duur gaan, maar het is egt niet zo moeilijk om te leren. Je kan gewoon van de tabs(soort noten voor gitaar) af leren. :razz:

Primitive
3 april 2005, 16:07
ze kunnen best duur gaan, maar het is egt niet zo moeilijkom te leren. Je kan gewoon van de tabs(soor noten voor gitaar) af leren. :razz:

niet zo moeilijk hmmzzzzz, mja misschien de losse snaren aanslaan, zou elke mongool nog kunnen, maarja daarmee kun je nog geen bas spelen.....

maarja wat victor wooten of marcus miller speelt is ook niet moeilijk om te leren :roll: :roll: :roll:

woutr
3 april 2005, 16:11
precies!!

buuck
4 april 2005, 13:40
leren is niet moeilijk, maar vooruitgang boeken wel :P

Primitive
4 april 2005, 20:34
ach wat marcus miller kan, kon iedereen toch ook al binnen een week :roll:

Dazz23
5 april 2005, 09:18
Leer je spelen van tabs?
Dat is misschien voor even leuk (snel resultaat), maar ik zou je adviseren om toch maar noten te gaan leren lezen. Dat is eigenlijk ook niet zo heel moeilijk. En het mooie van notenschrift is dat hierbij ook meteen de klankduur wordt aangegeven. Dat doen tabs geloof ik niet.

Succes ermee.

olaf reijnders
5 april 2005, 10:48
Tabs kunnen ook bijdragen om noten te leren. Ik bedoel; in combinatie onder elkaar. Wanneer je het niet meer weet kan je spieken bij de tab.

olaf reijnders
5 april 2005, 10:49
Tabs kunnen ook bijdragen om noten te leren. Ik bedoel; in combinatie onder elkaar. Wanneer je het niet meer weet kan je spieken bij de tab.

Equalizer
5 april 2005, 11:30
Ik hoopte een tijdje dat ik noten lezen zo wel zou leren, maar ik kan m'n ogen niet tegenhouden om bij de tab te kijken..

Dazz23
5 april 2005, 13:01
Het gevaar van tabs is dat je spiergeheugen gaat ontwikkelen; je weet niet wat je speelt, maar alleen de grepen die je speelt.
Ik ben onlangs weer begonnen met bas spelen (na bijna 20 jaar er niets meer aan gedaan te hebben) en ik moet zeggen dat het notenlezen me goed afgaat. Mijn lesboek heeft nl. geen tabs, dus ik moet wel.

Wel moet ik toegeven dat tabs (vaak) al de optimale grepen voor je neerzetten. Dat scheelt puzzelwerk.

woutr
6 april 2005, 19:33
Ik ben echt nog maar net begonnen met bassen...ik wil binnenkort wel wat noten leren lezen...maar ik wil eerst wel wat kunnen spelen..en dat vind ik echt simpeler van tabs :razz:

big_Les_Claypool_fan
7 april 2005, 12:16
download guitar pro
ga dan naar www.mysongbook.com
download daar een nummertje (als ze die hebben)
open die met guitar pro
en je kan heel makkelijk het nummer leren

woutr
14 april 2005, 18:27
Kan je er ook zelf muziekjes in doen ofzo :???:

big_Les_Claypool_fan
14 april 2005, 20:14
wel de tabs van het nummer maar de nummers zelf niet

je kan alleen zelf er mee tabs maken of tabs downloaden en bekijken/luisteren