PDA

View Full Version : Flogging Molly sound met Brunetti MC2... Hoe??



vazig
2 april 2005, 18:23
Stel je speelt alleen maar folkrock zoals ook Flogging Molly dat doet.
Welk eenvoudig maar fantastisch effcet heb je nodig om die sound te bereiken in combinatie met een Brunetti MC2.

Dirk_Hendrik
2 april 2005, 19:12
met een heldere titel krijg je meer reacties

hoofd
2 april 2005, 21:27
zo bijzonder is die gitaarsound van Flogging Molly toch niet? Gewoon een simpele punkscheur...het is de 12snarige akoestische gitaar, de banjo, de mandoline, de viool, het fluitje en de accordeon die het folk maken, niet de electrische gitaar :wink:

vazig
3 april 2005, 08:21
OK modbreak I get your point....ik constateerde dat zelf ook maar toen was het berichtje al geplaatst.
Maaarrrr een simpele punkscheur wat houd dat dan in.. (ik ben echt een leek op het gebied van effecten.

headbang
3 april 2005, 12:14
kheb ne tijd meegeweest me flogging molly en de gitarist speelt gewoon op een fender buizenbak, een tele of een strat en dan een effectkasje welk weet ik niet juist allé 2jaar geleden toch hé kzal het 30 april weten zeggen op wat dat ze nu spelen want dan zie ik ze terug.

vazig
3 april 2005, 13:07
He spelen ze dan ergens in Nederland met koninginnedag ?????????

hoofd
3 april 2005, 13:20
Maaarrrr een simpele punkscheur wat houd dat dan in.. (ik ben echt een leek op het gebied van effecten.

Een simpele punkscheur is geen effect...je hoeft geen effecten te kopen, gewoon een beetje spelen met je MC2 totdat je er een lekker scheurgeluid uitkrijgt...'t lukt mij wel met me Brunetti Maranello. Verder gebruikt de gitarist geen enkel effect.

Mitch
3 april 2005, 22:10
Maranello is ook wel at anders gevoiced, makkelijker punk-schel te krijgen...
Misschien domweg een DS1 ? Met een BD2 moet je ook een eind komen.

headbang
4 april 2005, 16:06
He spelen ze dan ergens in Nederland met koninginnedag ?????????
ben van belgie en op 30april spelen ze hier op groezrock

headbang
4 april 2005, 16:07
He spelen ze dan ergens in Nederland met koninginnedag ?????????
ben van belgie en op 30april spelen ze hier op groezrock

headbang
4 april 2005, 16:07
He spelen ze dan ergens in Nederland met koninginnedag ?????????
ben van belgie en op 30april spelen ze hier op groezrock

DREAMMACHINE
4 april 2005, 16:20
.....en ze staan op fields of rock, 18 juni!.... :lol: