PDA

View Full Version : Vraag over dit model (zie in bericht)



Matthijs Hajonides
28 juli 2002, 18:26
Hallo,

Ik speel nu een tijdje gitaar, Het liefste speel ik accoustisch maar ik zit ook in een 'Rock' band waar ik electrisch gitaar speel, ik heb les in allebei en vind ook allebei leuk. Ik heb een hele mooie accoustische gitaar maar een brakke electrische die niet lekker speelt, ik heb de hele zomer gewerkt en met hulp van mijn recente 18e verjaarag heb ik wat geld gespaard en ben van plan een mooie gitaar te kopen. mijn budget ligt tussen de 600-700 euro. Maar ik wil niet een gewoon model zoals een strat ofzo, maar heb op internet op de website van fender dit model gevonden:

http://www.guildguitars.com/gear/gear.php?partno=3606400aaa

en was op slag verliefd, ik ken dit model al wel maar weet niet hoe het heet. Wie weet welke fabrikant binnen mijn budget mooi gitaartjes met dit model verkoopt?? niet duurder wel goedkoper.
Alvast bedankt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Matthijs Hajonides op 2002-07-28 18:28 ]</font>

Ibanez
28 juli 2002, 18:28
als je dit mooi vind, waarom koop je dan geen les paul?

Noctiis
28 juli 2002, 18:30
hij vraagt juist wat dat voor model is.
Dat is dus een Les Paul model...
Voor meer info en plaatjes kijk op http://www.lespaul.com
en Dean heeft ook een mooie lookalike: http://www.deanguitars.com
En zo zijn er nog wel meer fabrikanten

BLOK182
28 juli 2002, 18:47
Zoals bijv. Epiphone, das zeg maar de goedkopere Gibson (zie http://www.epiphone.com)

Matthijs Hajonides
28 juli 2002, 19:03
Bedankt vette gitaartjes zeg!! vooral die lesPaul Custom is goed, die sampletjes zijn echt lekker. Maar er staan nergens prijzen heeft iemand enig idee wat die lespaul's kosten?

Kitaarhiero
28 juli 2002, 19:08
een Gibson nieuw is al snel € 2000,- een Epiphone cost ongeveer de helft of minder. maar er zijn merken die goedkoper zijn dan epiphone, en soms ook beter.

Matthijs Hajonides
28 juli 2002, 19:23
o ja nog een vraagje :razz: zijn die les Pauls wel een beetje all-round want ik wil er wel vanalles op kunnen spelen?? dus van Metal tot blues,

Matthijs Hajonides
28 juli 2002, 19:47
mijn oog is op deze gitaar gevallen, Maar is Dean een beetje goede kwaliteit, hij is opzich niet zo heel duur dit is de special maar de gewone Dean Icon is 500 dollar dat is wel netjes
Hier is de link
http://www.deanguitars.com/content/imagelib/electrics/icon/index.htm

alhambra
28 juli 2002, 19:50
In de laatste of voor laatste guitarre und basse stond nu net een test van allerlei les paul klonen (dacht ik tenminste) ik heb hem ff niet bij de hand maar zal later ff posten wat het resultaat van tests was.

Noctiis
28 juli 2002, 19:52
die Dean Icon is best een goeie gitaar. Laatst op gespeeld en ik vond m prima spelen, maar probeer m gewoon een keertje zelf ergens uit! :smile:

Matthijs Hajonides
28 juli 2002, 19:52
wow dat zo heel handig zijn dank je wel ik wacht af.

Ic3gl0vE
29 juli 2002, 11:54
Op 2002-07-28 19:08, schreef Kitaarhiero:
een Gibson nieuw is al snel € 2000,- een Epiphone cost ongeveer de helft of minder. maar er zijn merken die goedkoper zijn dan epiphone, en soms ook beter.


Een epiphone kost iets van tussen de 500 en 600 euro ongeveer... das wel veel minder dan de helft van 2000 hoor :smile:

Zaz
29 juli 2002, 15:53
Kijk eens op http://www.musik-produktiv.de voor een overzicht van prijzen!
Zaz

nyc-kid
29 juli 2002, 17:07
welk epi les paul model staat eigenlijk te boek als het beste van dat merk? ik denk er namelijk ook over een les-paul achtige gitaar te kopen....

sebass
29 juli 2002, 17:28
Ik denk dat het ongeveer zo verloopt bij de epiphones:
Gothic, lp-90, lp-100, studio, standard, classic, custom.

Ik ben er nog wat vergeten en de standaard en classic moeten misschien omgedraaid worden. Maar je hebt dan een beetje een idee. Iemand anders zal het wel weer verbeteren :smile:

Anders Destium
29 juli 2002, 17:36
Ik hoor hier altijd erg weinig positiefs over Epiphone gitaren (veel mensen hebben namelijk een échte, een Gibson), maar als je vooral voor de looks gaat en de rest je net wat minder boeit dan zijn ze de moeite waard

Matje
29 juli 2002, 17:55
Op 2002-07-29 17:36, schreef Anders Destium:
Ik hoor hier altijd erg weinig positiefs over Epiphone gitaren (veel mensen hebben namelijk een échte, een Gibson), maar als je vooral voor de looks gaat en de rest je net wat minder boeit dan zijn ze de moeite waard


hoezo, epiphone maakt naar mijn weten nog steeds de beste LP klonen

Anders Destium
29 juli 2002, 18:09
Ik zit zelf niet midden in de Epi/Gibson wereld, maar als je eens tegen mensen zegt dat misschien een Epi-wat voor gitaar dan ook- een idee is is er altijd wel iemand met een Gibson in de buurt om Epi de grond in te boren.
Dat bedoelde ik eigenlijk, je hoeft je niet blind te staren op één model of merk (dat heb ik zelf wel een tijd gedaan overigens!)

Matthijs Hajonides
29 juli 2002, 22:44
Vind je het gek, naar wat ik gezien heb zijn gibsons vaak 4 tot 6x zo duur, dat is hetzelfde als een alpha met een ferrari vergelijken.

Maar ff back on-topic, ik zie zo'n epiphone wel zitten, ik ben nu 18 jaar en de gitaar die ik nu koop zal flink wat butsen oplopen zal overal mee naartoe gesjouwt worden en heeft dus toch niet zo'n lange levensduur. Hij moet dus ook weer niet te duur zijn. Maar ik had een vraag of iemand ervaring heeft met een epiphone les paul, qua geluid, ik hoef geen werelds geluid maar gewoon een mooi geluidje.

qwerty
29 juli 2002, 22:48
Tip: als je een dergelijk model koopt, neem er dan wel een met gelijmde hals, en niet met geschroefde hals, klinkt bij een LP model gewoon beter.........

Thomasvv
29 juli 2002, 23:15
WEet je wat het ook is, Epi's zien er misschien wel OK uit (de kop vind ik trouwens niet mooi, maar dat terzijde), maar kwalitatief zijn er wel een boel dingen op te merken. Het lastige is, is dat je die meeste dingen pas na een tijd merkt. Mijn ervaringen en die van vele mensen die ik ken die ook een Epi hebben gehad, is dat na een tijdje de nek ontzettend gaat zwabberen. dat hoeft dus niet bij elke te zijn, maar dat hoor ik wel vaker. Bovendien is het "hardhout" waar de body van gemaakt is gewoon een soort multiplex, in ieder geval geen mahonie en dan al helemaal niet uit 1 deel.

Natuurlijk is het zo dat Gibsons op het moment veeeel te duur zijn, maar er zijn nog zo veel andere merken dan Epi...

qwerty
29 juli 2002, 23:18
kwaliteit Verschilt per type Epi.
Ben zelf niet erg fan van epi´s, maar de duurdere hebben wel degelijk een masieve body, beetere afwerking en onderdelen.
en ja, die kop, gewoon een gibson-kop, hoort bij ´t model he.

:B

Thomasvv
29 juli 2002, 23:23
De Gibsonkop vind ik zeeeekr niet lelijk (k heb zelf een Gibson LP), maar de epi-kop is anders, kijk maar goed... de Gibson heeft hele kewle "vleugeltjes" die bestaan uit hele kleine stukjes extra hout en de epi heeft een of ander raar friemeltje bovenop

qwerty
29 juli 2002, 23:29
Verschilt volgens mij 9ook per model van epi.
Zijn namelij een aantal epi´s die exact dezelfde kop hebben als gibson.
Heb laatst nl gitund bass gelezen met multitest LP´s
en was een speciaal stuk over de kop omdat daar tegen andere fabr. lawsuits over zijn geweest.

Thomasvv
29 juli 2002, 23:31
Ik ben nog nie een Epi met dezelfde kop als Gibson gezien, jah, afgezien van de Explorers en de V's :grin:

Matthijs Hajonides
30 juli 2002, 16:23
Hey,

Nou ik heb een epiphone Les Paul standaard plus gekocht voor €520 bij bass connection in Hilversum. Ik kreeg 25% korting en heb er op gespeeld ook op andere les pauls. De man vond het een goede gitaar en ik ook de les paul heerlijk spelen.
Hij was mooi afgewerkt en niet duur dus ik ben tevreden.

Ic3gl0vE
30 juli 2002, 17:24
gefeliciteerd!