PDA

View Full Version : Kapot boss pedaal



Chroxy
2 april 2005, 15:20
test

Chroxy
2 april 2005, 15:22
afgelopen week voor 55 euro een Boss Ce-2 chorus gekocht (die ik graag wilde), bij deze chorus zat ook nog een Boss Metalzone 2, die helaas kapot was (dit wist ik al van te voren)..

Nu heb ik dus mn CE-2, daar ben ik heel tevreden mee
De boss heb ik ook getest, fijn pedaal, maar zodra het volume omhoog gaat,, aj, klinkt toch wel slecht..

Maar wat is er dus mis met de metalzone: hij staat altijd aan, hij kan dus niet uit, hoe dit komt, geen idee. Wat moet ik hieraan done? Lijkt me toch dat dit te verhelpen is?

DREAMMACHINE
2 april 2005, 15:35
...heel snel ver weg gooien!...in de prullenbak ofzo.... :lol:

Dirk_Hendrik
2 april 2005, 15:55
Wat je er mee moet doen is afhankelijk van hoe handig jezelf bent. Op het forum van http://www.diystompboxes.com loopt op dit moment een tread over een zelfbouw MT2. Het schema is daar dus ook te vinden. Mocht je niet zo handig zijn, dan kun je me altijd PM-en voor een reparatieafspraak.

Chroxy
2 april 2005, 16:10
ik heb het schema al gevonden, bedankt :)

maar waar zou het an kunnen liggen? Het pedaaltje doet het gewoon, er is een dikke distortion, maar hij kan dus niet uit.. (dus als je erop trapt)..

ik heb hem opengedraaid waar de batterij moet en eens op dat knopje geduwd en als ik daar op duw.. niks.. die doet het dus wel maar het signala wordt niet doorgevoerd..

RubenP
2 april 2005, 16:52
Zo te horen is de voetschakelaar kapot.

Ik zou Dirk_Hendrik vragen er een true-bypass schakelaar in te bouwen.
Heb je een beter pedaaltje dan dat het ooit is geweest :D

Ruben

Dirk_Hendrik
2 april 2005, 16:58
Kijk eens in dit:
http://experimentalistsanonymous.com/diy/Schematics/Distortion%20Boost%20and%20Overdrive/BOSS%20DS-2.gif

Schema naar het circuit rond Q1 en Q2 (rechtsonder). Hoewel het geen MZ is komt dat stuk circuit in bijna elk Boss pedaal voor en zeker in het jouwe. Dit circuit is een z.g.n. flipflop. Daar is het punt waar waarschijnlijk iets blijft hangen. Ik heb een soortgelijk probleem eerder gehad doordat C4 of C5 stuk was en geleidde. Als je en multimeter hebt kun je checken of de flipflop werkt door de spanning te meten op het knooppunt C5, R9, C22 en de transistor Q2 (uiteraard kunnen deze componetnummers in een MZ anders zijn.) Als de flipflop werkt kun je door de schakelaar in de drukken de spanning tussen 2 waarden laten omslaan waarvan 1 bijna 0 is.

Succes. Ik weet niet hoe handig je bent maar als je niet zoveel ervaring hebt heb je morgen wat te doen :-D

Dirk_Hendrik
2 april 2005, 17:00
Zo te horen is de voetschakelaar kapot.

Ik zou Dirk_Hendrik vragen er een true-bypass schakelaar in te bouwen.
Heb je een beter pedaaltje dan dat het ooit is geweest :D

Ruben

Dirk_Hendrik zou dat niet doen. Dirk houd namelijk niet van het aanranden van apparaten om die vieze dikke schakelaar naar binnen gefrommeld te krijgen. :-D

Als ik zo'n apparaat zou TB-en zou ik gebruik maken van de originele flipflopschakeling in combinatie met een miniatuur relais. :wink:

ChrisMW
4 april 2005, 01:58
Dirk_H

Wat kost dat per uur?

Robbert
4 april 2005, 11:08
Dirk_H

Wat kost dat per uur?

Paar milli-ampere denk ik :D

ChrisMW
4 april 2005, 11:11
Ha ha

Wou even de €s weten, geen mAs :D

Dirk_Hendrik
4 april 2005, 11:31
PM? :wink:

Antal
4 april 2005, 16:00
Dirk_H

Wat kost dat per uur?

Bang voor je concurentiepositie?

Robbert
4 april 2005, 16:13
Bang voor je concurentiepositie?

Ik geloof niet dat B. concurrentie heeft hier :D

ChrisMW
4 april 2005, 16:59
Ben gewoon benieuwd....

Werken aan fx-pedaaltjes komt hier zelden voor gezien de ratio tussen de prijs v/e pedaaltje en de kosten hier.

Het kan ook mogelijk zijn dat ik mensen door moet sturen en dan is het wel handig om 'n adresje te weten.

ChrisMW
4 april 2005, 17:00
Ben gewoon benieuwd....

Werken aan fx-pedaaltjes komt hier zelden voor gezien de ratio tussen de prijs v/e pedaaltje en de kosten hier.

Het kan ook mogelijk zijn dat ik mensen door moet sturen en dan is het wel handig om 'n adresje te weten. Er vragen hier ook veel mensen naar gitaarbouwers en daar ken ik er al 'n paar van...