PDA

View Full Version : E snaar ontstemd ineens heel snel



Ic3gl0vE
28 juli 2002, 16:09
Hallo daar,
mijn E snaar (die dikke) ontstemd ineens heel snel. Na 5 minuten spelen moet ik 'm alweer opnieuw stemmen. Ik heb een gitaar met een Floyd rose licenced brug en de snaren zitten er ongeveer 2 of 3 weken op (een setje d'addario 0.09 reg. bottoms)
Dit probleem heb ik nog niet eerder gehad... eerst bleef mijn gitaar gewoon een maand gestemd, weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

p.s. de toplock zit wel goed vastgedraaid en ookal gebruik ik de tremelo niet dan ontstemd de snaar alsnog...

ik heb de snaar er ook al uitgehaald om te kijken of 'ie gebroken is maar hij ziet er nog goed uit... dat de hele tremelo gaar is lijkt me ook stug want de gitaar is pas 4 of 5 maanden oud en ik gebruik de tremelo nauwelijks... help

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2002-07-28 16:13 ]</font>

Anders Destium
28 juli 2002, 22:01
Heb je je oude snaar nog?
Ik zou dan even kijken of het aan je brug ligt, en misschien naar een nieuwe snaar op zoek gaan.
Het kan zijn dat de winding van de snaar niet echt goed zit, zodat je één voor één de strengen van je snaar uit elkaar trekt, dit komt niet echt vaak voor maar het zou kunnen.
Als je denkt dat dit het is zou ik zelf terug gaan naar de winkel waar je je setje vandaan hebt (en desnoods flink blaten), en even polsen of het vaker voorkomt

Ic3gl0vE
29 juli 2002, 11:43
Op 2002-07-28 22:01, schreef Anders Destium:
Heb je je oude snaar nog?
Ik zou dan even kijken of het aan je brug ligt, en misschien naar een nieuwe snaar op zoek gaan.
Het kan zijn dat de winding van de snaar niet echt goed zit, zodat je één voor één de strengen van je snaar uit elkaar trekt, dit komt niet echt vaak voor maar het zou kunnen.
Als je denkt dat dit het is zou ik zelf terug gaan naar de winkel waar je je setje vandaan hebt (en desnoods flink blaten), en even polsen of het vaker voorkomt


Hmm oude snaar heb ik niet... aan de brug is niets te zien. Naar de winkel teruggaan is ook niet ècht makkelijk want ik had dit setje in Tsjechie gekocht (was 7 euro, en hier bij de muziekwinkel is een setje d'addario €9,40). Maar ik zal is een nieuwe snaar proberen en kijken of het helpt

bedankt

Mitch
29 juli 2002, 13:05
Ik ben geen tremolo-man, dus ik weet niet hoe het precies zit met je stemmechanieken, maar bij een vaste brug hebben de stemmechanieken een stelschroefje bovenop het stemmechaniek zelf. Erg klein, ze vallen niet op als het goed is....
Deze bepaalt hoe 'stroef' je stemmechaniek loopt. Als dit stelschroefje toevallig wat losser is gaan zitten ontstemt je snaar ineens héél snel.

Ic3gl0vE
29 juli 2002, 13:08
stemmechaniek is wel ok volgens mij... en bij een floyd rose tremelo zet je de topkam ook vast en dan heeft het vrij weinig uitwerking als het stemmechaniek draait (je molt er wel je snaar mee)