PDA

View Full Version : TAD buizen?? wtf



Thom TK
1 april 2005, 20:24
test

Thom TK
1 april 2005, 20:25
Ik ben dus ff naar de gitaarboer gegaan om mijn lampjes te vervangen op mijn amp, maar ze vroegen voor de preamp buizen 17,50 per stuk !
Volgens mij is dat behoorlijk duur, maar ze zeiden dat het buizen zijn geselecteerd door Koch, van het type TAD.

Heeft iemand hier ervaring mee??

Jeroenvanhulsteijn
1 april 2005, 21:01
volgens mij vragen de meeste muziekzaken ontzettend veel geld voor buizen. Ik heb ooit eens 17,50 p/st voor sovtek preamp buisjes moeten betalen.

Jeroenvanhulsteijn
1 april 2005, 21:02
ik geloof trouwens dat bij Mesa Boogie de buizen binnen bepaalde specifieke waarden liggen, zodat je niet meer hoeft te biassen. Of zoiets....mss is dat met die Koch buizen ook. Dat je met die Koch buizen hetzelfde geluid weer terugkrijgt.

Quink
1 april 2005, 21:34
van het type TAD.

Heeft iemand hier ervaring mee??

TAD = Tube Amp Doctor?? :???:

http://www.tubeampdoctor.com/

LordRiffenstein
1 april 2005, 21:57
van het type TAD.

Heeft iemand hier ervaring mee??

TAD = Tube Amp Doctor?? :???:

http://www.tubeampdoctor.com/

Jup, de meeste buizen zijn gewoon JJ/Sovtek/EH enz maar dan goed geselecteerd dus het verhaal dat Koch ze nog eens geselecteerd heeft is BS.

Quink
2 april 2005, 00:32
Jup, de meeste buizen zijn gewoon JJ/Sovtek/EH enz maar dan goed geselecteerd dus het verhaal dat Koch ze nog eens geselecteerd heeft is BS.

Geselecteerde geselecteerde buizen zogezegd.... :-D

(Tjesus wat een fuck woord om te typen. geslecteerd, ermm, gesleerrterd, er, ah fuck it, speciaal uitgezocht.)

Mitch
2 april 2005, 11:08
ik geloof trouwens dat bij Mesa Boogie de buizen binnen bepaalde specifieke waarden liggen, zodat je niet meer hoeft te biassen.

Het ging over pre amp buisjes :wink:
Voor 17,50 heb ik al leuke NOS buisjes liggen, wat een oplichterij zeg !