PDA

View Full Version : Hoe kan ik het best gitaar leren spelen?



baywatchdude
28 juli 2002, 15:41
Ik ben van plan eeen gitaar te kopen maar ik heb geen idee hoe ik het best mezelf gitaar kan leren spelen. Kan iemand me helpen door een paar tips te geven.

Ic3gl0vE
28 juli 2002, 16:14
als je nog niet eerder een instrument hebt bespeelt en je hebt geen verstand van muziektheorie enzo dan zou ik les nemen

Leen Kap
28 juli 2002, 19:16
Ik zou sowieso les nemen. Ik heb eerst anderhalf jaar keihard geoefend maar op een gegeven moment kwam ik geen centimeter vooruit. Al na een paar lessen schoot ik ineens een stuk op.

suzanne
28 juli 2002, 22:50
les nemen is zeker niet onverstanding. je kan jezelf absoluut een heleboel leren, maar lang niet alles.
dus..... :smile:

harmonyman
17 augustus 2002, 12:09
Natuurlijk is les nemen een optie. Zelf heb ik overigens nooit les gehad. Het hangt er volgens mij ook een beetje vanaf wat je met je gitaar wil gaan doen. Als je jezelf in eerste instantie eenvoudig wil begeleiden bij het zingen van nummers, dan is er niks op tegen om eerst eens een boek met akkoorden te kopen en een songbook met eenvoudig bewerkte nummers die je aanspreken. Of kijk eens op het net rond bij bijvoorbeeld www. harmonycentral.com of http://www.wholenote.com. Daar kun je al heel wat informatie en leuke nummers vinden plus een aantal lessen en tips voor zowel beginners als gevorderden. Als je na een half jaar of zo het nog steeds leuk vind om te spelen, of het gevoel krijgt dat je vastloopt, kun je altijd nog op zoek gaan naar een leraar, of een vriend(in) die ook speelt. Met name die laatste mogelijkheid wordt jammer genoeg nogal eens vergeten. Muzikanten kunnen van elkaar namelijk vaak nog verrassend veel leren.