PDA

View Full Version : nieuwe amp !



glacius
1 april 2005, 19:12
ok mensen, ik wil even laten weten dat ik een nieuwe top heb aangeschaft ..

een marshall jcm 2000 DSL100 !!! damn heerlijk topje in combinatie met mijn gibson les paul en een slash signature 4X12
foto's komen soon !!

up-guitarman
1 april 2005, 20:05
Hey, congrats !!!

Idd, nice topje, wordt dringend tijd dat ik ook eens voor een buizenampje ga !!!
Wat ik me al lang afvraag, hoe is de clean nu op zo'n DSL ???

NeeraDJ
1 april 2005, 21:15
Ik vond 'm wel geinig, maar kon wel wat mods gebruiken IMO. De clean is niet slecht, zeer bruikbaar. Gefeliciteerd iig!

Les Paul
2 april 2005, 05:46
Gefeliciteerd! Uitstekende keuze.

Naar mijn idee is de DSL100 de beste Marshall van dit moment. Ik gebruik hem ongeveer een jaar en ben nog steeds uiterst tevreden.

De clean van de DSL is goed, maar zelf gebruik ik sinds kort een Peavey Rockmaster ernaast voor het clean. Op deze manier kan ik de beide Marshall kanalen gebruiken voor die heerlijke Marshall oversturing!

marc_o
4 april 2005, 12:25
Ik vind die top ook echt te gek, en ik denk er ook wel eentje aan te schaffen.....Het is natuurlijk typisch een versterker die je moet bespelen met de volumeknop van je gitaar, echt clean moet je 'm niet maken, dan kun je beter wat anders kopen vind ik. Kanaal 1 instellen om zo'n lekkere dikke Black Crows-sound te maken, dat is toch clean genoeg???

guhlenn
4 april 2005, 13:15
Erg fijn ding ja :D

heb er zelf een. clean is ook echt clean. De rockmaster klintk kut in vergelijking als je het mij vraagt (je vreog het niet maar ik zeg het toch LOL)

Ben wel benieuwd welke mods neer a dj eraan zou willen doen/

Les Paul
4 april 2005, 13:25
heb er zelf een. clean is ook echt clean. De rockmaster klintk kut in vergelijking als je het mij vraagt (je vreog het niet maar ik zeg het toch LOL)


Het clean van de DSL is prima, maar ik wil een 3e kanaal voor clean, omdat de DSL kanalen allebei zo lekker oversturen.

Overigens de clean van de rockmaster is ook erg mooi. De andere kanalen gebruik ik niet, daar heb ik de DSL voor.

guhlenn
5 april 2005, 10:40
ok agreed. Ik vat trouwens niet waarom ze die twee modes niet schakelbaar hebben gemaakt. Oh ik wete het wel dan was de TSL helemaal kut geweest in vergelijking! hehehe

glacius
5 april 2005, 17:26
ik zit eraan te denken om hem te modden, het knopje omzeilen met een footswitch :lol:

NeeraDJ
5 april 2005, 23:50
Ben wel benieuwd welke mods neer a dj eraan zou willen doen/
Het laag was niet strak genoeg, de crunch vond ik lacking. Ik vind een open sound niet erg, maar het mag van mij allemaal wel wat strakker. Ook vond ik 'm niet responsief genoeg. Miss een mastervolume alhoewel deze op lage volumes ook redelijk klinkt.

guhlenn
6 april 2005, 13:25
voorop gesteld; smaken verschillen.

MAAR

"Ik vind een open sound niet erg, maar het mag van mij allemaal wel wat strakker. Ook vond ik 'm niet responsief genoeg."

open is dynamisch naar ik aanneem (aangezien strak meestal geassocieerd wordt met hevige compressie). Responsief is ook dynamisch. dus hij is en TE dynamisch en niet dynamisch genoeg.

proficiat. LOL

de deep switch geeft de amp meer bass dan goed is. er zit een mastervolume op... dus ik herken precies niks van wat jij vermeld. Op welk cab heb je hem getest?

Laat ik het omdraaien; welke amp is waarom beter?

ps. als je geen zin hebt in deze discussie... please ignore. Vnd eht persoonlijk een erg leuke sport om over dit soort details te neuzelen. maar ik hoef geen flamewar... :cool:

NeeraDJ
6 april 2005, 15:08
Nee hoor is wel lollig

open is dynamisch naar ik aanneem (aangezien strak meestal geassocieerd wordt met hevige compressie). Responsief is ook dynamisch. dus hij is en TE dynamisch en niet dynamisch genoeg.
Hallo onzin, you lost me here. Open pff moeilijk uit te leggen, gain aside, denk aan de Soldano HR100 vergeleken met de Framus Cobra. HR100=open, Cobra=strak. Als je de cobra niet kent, denk dan aan een Mesa Triaxis op zijn strakst, als je die niet kent dan kun je vast wel clips vinden.

de deep switch geeft de amp meer bass dan goed is. er zit een mastervolume op... dus ik herken precies niks van wat jij vermeld. Op welk cab heb je hem getest?
Pff das dus echt niet zo, hou er maar eens een Powerball of een VHT CLX naast dan ervaar je strak laag. Ik ben langzaam aan begonnen met de DSL van master en poweramp op 1 tot master op 4 en poweramp op 5. En ik ervaarde veel verschil. Overigens zag ik laatst een advertentie op marktplaats van een gozer die zijn DSL bij CMW amps heeft laten modden, met mastervolume stond erbij overigens. Ik heb het op een JCM800 4x12 met die G12-65s getest.

Als je wilt kun je je reactie PM'en, niet zo leuk voor glacius denk ik

Negative K3 fan
6 april 2005, 15:21
doe het liever open en blpoot, dan hebben wij er ook nog iets aan

guhlenn
7 april 2005, 10:48
zie ook geen probleem, veel conretere info over de dSL zul je niet vinden.

goed de reactie.

Ik heb de triaxis gehad en het strakste geluid van de triaxis is er duidelijk een van veel compressie, ik houdt daar niet zo heel erg van. De hotrod ken ik en tsja, gast, die heeft vrijwel geen bass.. LOL Klinkt erg lekker maar ik heb maar een keer de bass op 10 moeten zetten en dat was bij de HR (was wel 50 watt). Dus... cobra ken ik niet. Marshalls zijn nou eenmaal mid georienteerde amps, en dat is weat mij betreft duidelijk A good thing. Want al die bass gaat ind e weg zitten . Gitaar leeft in het midden gebied, kunt wel 60 hz blijven boosten totdat je de bassist niet meer hoort maar da's alleen thuis leuk.

Ik heb de powerball er , letterlijk, thuis naast gehad. En ja die heeft meer bass. En nee dat was niet goed. Zeker, voor thuis is dat lekker, wapperende broekspijpen, maar neem je het op of sta je op eht podium dan is dat hinderlijk. zie boven. Maar ik vind de powerball een relatief slechte versterkerdus neem mijn mening met een korreltje zout.

Ik weet niet wat jij onder mastervolume verstaat. Ik haal m'n info iig niet avn marktplaats.nl :razz:

"Ik ben langzaam aan begonnen met de DSL van master en poweramp op 1 tot master op 4 en poweramp op 5. En ik ervaarde veel verschil. "

Wat wil je hiermee zeggen?

Het jcm 800 65 cabinet is fantastisch... Die DSL klinkt daar ook fantastisch op.

Niet om je op de kast te jagen, maar neem je vaak op en/of speel je veel in band situatie?

NeeraDJ
8 april 2005, 00:27
De HR kan onwijs goed klinken, but that's beside the point, daar kunnen we in een Pm over babbelen. Ik zou je aanraden Chris van CMW amps (ofzo) een belletje te geven over die master volume mod op de DSL, de logica ontgaat mij anders waarom iemand in zijn advertentie zou vermelden dat hij betaalt heeft voor iets dat hij al had.

Wees alsjeblieft een beetje objectief, je bent steeds je mening aan het betrekken waar het geen toegevoegde waarde lijkt te hebben, althans voor mij niet. Zoals ik al zei, de DSL out of the box ligt mij niet, of je het accepteert of niet.

Ik heb gisteravond nog opgenomen, en ik heb vandaag weer een gig achter de rug, maar wat schiet je precies met zo'n vraag op?

guhlenn
8 april 2005, 10:57
Met zo'n vraag maak je een verschil tussen thuis gebruik en studio live werk. whole diffetrent world als je het mij vraagt. BEn het met je eens dat die HR fantastisch klinkt. maar hij is allesbehalve bassig. Geluid en objectief gaat vrij moeilijk samen he? tis allemaal een kwestie van smaak. misschien moet je je wat minder aangevallen voelen. Ieder z'n eigen ding natuurlijk. Echt inhoduelijk was jouw reactie ook niet dus ik dacht dat het meer een leuter over geluid onderonsje werd. Dan niet :)

Een ding; ik vind het echt TE komisch dat jij afgaat op een advertentie op marktplaats. Fantastisch.

ChrisMW
19 april 2005, 15:53
Hoi allemaal

We doen hier geen MV mods voor DSL/TSLs, misschien (!) is het verhaal v/d eigenaar/gebruiker zo geweest: "klinkt beter op lage MV standen".

Ik hoop dat dit wat extra duidelijkheid geeft, aarzel absoluut niet ons te contacten via telefoon of email.

mvg & keep on rockin'!