PDA

View Full Version : Klote geluid G,B,E snaren



belfrink
28 juli 2002, 15:08
Ik heb pas een nieuwe versterker gekocht een 100 Watt Torque met een 12" Celestion speaker, maar ik krijg nog steeds geen mooi geluid in de hogere snaren. Het geluid is echt z`on niet om aan te horen schelle toon. Ik gebruik een Boss GE-7 Equalizer + Aria Pro II Heavy Metal Distortion + Cry Baby. Met deze apparatuur moet het toch mogelijk zijn om een beetje gejank uit je versterker te halen. Heeft iemand een oplossing?

Ic3gl0vE
28 juli 2002, 17:14
aangezien je een gibson les paul standard hebt zal het niet aan je elementen liggen maar misschien moet je is een nieuw setje snaren proberen?

belfrink
28 juli 2002, 18:14
Ik heb er net een nieuw setje snaren op liggen .10 - .46 dus daar ligt het niet aan, ik probeer een beetje het cleane Iron Maiden sound te krijgen maar dus lukt dus niet. De lage tonen klinken wel lekker maar de hoge klinken gewoon lang niet zo warm als Iron Maiden. Of ligt het misschien aan het ontbreken van een aantal effekten.

FragDaddy
28 juli 2002, 18:16
ik heb (volgens mij) hetzelfde probleem als jij nu net beschrijft. bij mij zijn de hoge tonen niet echt lekker (schel) sinds ik mijn JCM 800 heb. ik heb het wel voor het grootste gedeelte kunnen oplossen door goed te EQ'en, maar ik denk zelf dat de buizen 'rot' zijn.

ik dacht dat het door mijn gitaar komt, ik heb een nogal lichte gitaar met elementen met een behoorlijke output. ik begrijp echter dat jij ook prolemen hebt met jou gibson les paul (een gitaar waar ik voor aan het sparen ben) en dat had ik even niet verwacht. ik denk dus dat het de buizen zijn.

AllodoX
28 juli 2002, 22:49
'k zou maar eens beginnen met die equaliser en distortion pendaal.

in welke volgorde staan die ? staan die in de fx-loop ( heel fout ) ?

simpel verhaaltje.. de vraag : " waar komt je geluid vandaan ? " uit je versterker of uit je gitaar ? :smile:

AllodoX
28 juli 2002, 22:50
probeer anders eens je elementen wat lager te zetten aan de " hoge " kant.. wil ook wel es schelen.

Grooveyard21
29 juli 2002, 12:01
Tip: begin eerst bij de basis, dus alleen gitaar en amp, dat moet zo goed mogelijk klinken, voeg daarna pas effecten toe.

Krijg je de basis niet goed, dan blijf je een klote geluid houden. Die versterker die je gebruikt is dat een buizen amp?

iron maiden gebruikt marshall buizen amps.

Lacrymosa
29 juli 2002, 17:46
Speel is met een paar andere plactrums, dit is een van de dingen die alle tone-seakers onder ons nog wel is over het hoofd zien (inclusief ikzelf tot een tijdje terug)

CheerS!!

belfrink
29 juli 2002, 19:09
Ik ben al een beetje aan het tweaken geweest met de tone regelaars, maar als je deze heel laag zet dan worden de hogere tonen wel warmer maar gaan de bassnaren weer erg laag klinken en das niet de bedoeling. Dus het tweaken met de equalizer van de amp en van de GE-7 lijkt me de beste oplossing. Heeft iemand van jullie misschien nog wat presets voor de amp en voor de GE-7.

brookhuis4
31 juli 2002, 00:49
ik heb het midkanaal van de versterker altijdhelemaal openstaan, bepaald nl voor een groot deel het geluid ( alles is goed te horen,speel op een lespaul en 5150 II ).

brookhuis4
31 juli 2002, 00:50
ik heb het midkanaal van de versterker altijdhelemaal openstaan, bepaald nl voor een groot deel het geluid ( alles is goed te horen,speel op een lespaul en 5150 II ).

Eko
31 juli 2002, 20:32
Probeert iemand hier wel eens iets uit voor dat hij het koopt? Je neemt je eigen gitaar mee naar de zaak en luistert of het geluid wat je wilt hebben er ook echt uit komt. Zoals anderen al opmerkten, eerst alleen de gitaar met de versterker( basis) die moet goed zijn in alle standen. Daarna pas effecten toevoegen.