PDA

View Full Version : Acoustische bas



Anavrin
1 april 2005, 14:02
blabla

Anavrin
1 april 2005, 14:03
Ik zit weer eens te gassen op een (semi)acoustische bas. Lijkt me gewoon wel handig... Hebben jullie aanraders? Max mag het ding zo'n 350 euro kosten.

AntY
1 april 2005, 14:41
waarom?

Anavrin
1 april 2005, 15:14
gewoon om eens onversterkt te gaan jammen... ach schijt, waarschijnlijk koop ik dan zo'n ding, en kom er na een half jaar achter dat ik er eigenlijk niks mee doe, en dan verpats ik dat ding weer, of het blijft weer ergens in een hoekje staan verstoffen... Maar ja, weet iemand nog een Ibanez SR5000 te koop?




:lol:

Chris Wolstenholme
1 april 2005, 16:23
als je onversterkt wil jammen tegen akoestische gitaren ga je met zon ding de boot al in, dat werkt gewoon niet.

basswasp
1 april 2005, 16:31
Voor echt onversterkt zou ik voor een contrabas gaan :D

Als je geen bezwaar hebt tegen een kartonnen doos-geluid dan kan je een akoestische kopen ;)

Semi-akoestische bassen zijn onversterkt vrijwel niets waard. De klank is wel uniek. Ze zijn wel kwetsbaar...
Probeer eens een:
DeArmond Starfire
Epiphone Rivoli (Gibson EB-2, als je te veel geld hebt :satisfie:)
Epiphone Jack Casady Signature (als je er één kan vinden)
Hagström Concorde (als je er één kan vinden)
Ibanez AGB140 (vond ik persoonlijk niks)
Yamaha BEX4C

basswasp
1 april 2005, 16:34
Voor echt onversterkt zou ik voor een contrabas gaan :D

Als je geen bezwaar hebt tegen een kartonnen doos-geluid dan kan je een akoestische kopen ;)

Semi-akoestische bassen zijn onversterkt vrijwel niets waard. De klank is wel uniek. Ze zijn wel kwetsbaar...
Probeer eens een:
DeArmond Starfire
Epiphone Rivoli (Gibson EB-2, als je te veel geld hebt :satisfie:)
Epiphone Jack Casady Signature (als je er één kan vinden)
Hagström Concorde (als je er één kan vinden)
Ibanez AGB140 (vond ik persoonlijk niks)
Yamaha BEX4C

Primitive
1 april 2005, 18:58
@basswasp:

zolang op het forum, en dan nog niet weten dat het goed werkt, en dan TOch nog een dubbelpost :-D

Chaney
6 april 2005, 16:18
Als je niet teveel geld wilt uitgeven, en je wilt hem niet versterkt
gaan bespelen, kun je gaan voor een Playmate (by Dean). Kost
EUR 189,00.

Ik heb er ook eentje, en versterkt is het niks, maar voor thuis
op de bank is het ideaal!

basswasp
6 april 2005, 16:52
Ach... dat forum is gewoon gaar... soms post ie normaal en soms ben je een kwartier bezig om je topics weer op te vissen :(

Ik jam en oefen gewoon op m'n elektrische bas zonder versterker. Als het een beetje stil is om je heen, dan wil het best. Alleen voor bij het kampvuur heb je er niks aan, want het geknetter van het vuur is dan harder :)

Azrael
6 april 2005, 17:30
Maar ervaring met een akoestische bas is dat je ze zonder extra instrumenten al amper hoort. Maar misschien zijn er wel modelen die wat meer lawaai maken natuurlijk 8-)

BassAgent
6 april 2005, 18:04
Ik ben niet echt voor akoesten. Je hoort ze echt niet met andere muzikanten.