PDA

View Full Version : Nieuwe rig!!! check it out (incl. pics!)



ED BOB
1 april 2005, 00:41
balen dat dit nog steeds noodzakelijk is....

BartL
1 april 2005, 00:44
Typ 's door :cool:

ED BOB
1 april 2005, 00:46
Ben altijd buizenfreak geweest maar heb toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken voor modeling en heb nu dit....

http://www.bandopbezoek.nl/pictures/vetta1.jpg
http://www.bandopbezoek.nl/pictures/vetta2.jpg
http://www.bandopbezoek.nl/pictures/vetta3.jpg

Voor het geld wat ik heb gebeurd voor mijn buizen rig (engl sovereign) + rack met een beetje bijleggen, heb ik nu 2 set ups: één Vetta hd + 4x12"cab die ik gebruik voor de band én een Vetta combo voor thuis... Echt helemaal perfect, wat een luxe. Vooral die top klinkt waanzinnig!!!

BartL
1 april 2005, 00:47
:o


Zo veel beter dan je ENGL?

Proficiat 8-)

ED BOB
1 april 2005, 00:48
hej... Bartl je was wel erg snel en ongeduldig.... :wink:

ED BOB
1 april 2005, 00:53
:o


Zo veel beter dan je ENGL?

Proficiat 8-)

Ik wil niet zeggen beter... maar iig wel veelzijdiger. Die Engl was/is absoluut héél erg goed maar veel beperkter. Ik speel zelf in een allround coverband en heb wat meer nodig. Bovendien vind ik het wel handig om alles in één "doos" te hebben.
Zoals ik al zei ik was vroeger buizenfreak en had altijd wat tegen modeling....totdat ik het zelf een keer geprobeerd had.
Ik ben trouwens niet over één nacht ijs gegaan. Ik heb een tijdje lang mijn Engl rig. Naast de Line6 gebruikt.
Uiteindelijk beviel die Line6 toch beter.

bloempot
1 april 2005, 01:17
ziet er mooi uit :-D hoeveel heeft de top+4*12 je gekost als ik vragen mag?

Bluesbreaker
1 april 2005, 07:22
Leuke magnetron :o .


Als je in een gelikte coverband speelt kan ik me inderdaad voorstellen dat je op een gegeven moment voor de vele mogelijkheden van line6 valt, zelf zou ik het echter nooit doen.

BLOK182
1 april 2005, 09:24
Congrats, 2 vetta's, toe maar 8-)

NeeraDJ
1 april 2005, 09:47
Cool! Veel plezier ermee en verdrink niet in de mogelijkheden hè :wink:

TMKXL
1 april 2005, 10:21
Awesome man! Als je daar geen goed geluid uit krijgt...
Hoe veel heb je ervoor betaalt als ik vragen mag?

Chiel
1 april 2005, 10:38
Ik speel zelf in een allround coverband en heb wat meer nodig.


Het is idd erg gemakkelijk als je alles in één hebt. DI in de tafel en klaar is Kees (okay ED BOB in dit geval :lol: ). Dat moet ik wel nageven aan die Line6 gear. Supergemakkelijk en snel in gebruik.

Maar goed, ik vind het wel wat hebben om van je eigen sound uit te gaan. Zelf gebruik ik drie basisgeluiden uit een CAE preamp. Kun je toch nog een beetje je eigen creatieve ei kwijt en klink je ook meteen net een beetje anders als de massa. Maar goed ik moet het wel nageven dat het een flink imposante stack is!!

marc_o
1 april 2005, 11:20
Ik hoor dat ze goed klinken, maar ik vind het uiterlijk om te spugen. Heb zelf vroeger zo'n Johnsson Millennium gehad, ook al zo'n stuk speelgoed om te zien. Maar je kunt er veel mee, dat is waar. Het lullige is wanneer er iets stuk gaat, geen normaal mens kan het repareren, en zo ben ik mijn Johnsson destijds wel eens 4 maanden kwijt geweest voor een reparatieklusje.
Je zult wel terugkeren naar buizen mettertijd. Ik heb namelijk precies die stap gemaakt die jij nu hebt gedaan, van de Savage 120 naar modelling. Daarna gauw weer terug naar Engl en nu een paar jaar aan de Rivera.....

Jeroenvanhulsteijn
1 april 2005, 11:44
Ik vind het een spuuglelijk ding (zo'n discoradio van de Radio Modern), maar het lijkt me gewoon een fantastische versterker om mee te spelen. En hoezo kun je bij zo'n versterker niet van je eigen geluid uitgaan? Lijkt me dat ze dat ook wel ergens gemodelled hebben :razz: GEFELICITEERD! Nu nog een variax...

ED BOB
1 april 2005, 12:11
Bedankt voor jullie reacties...

Wat betreft de prijs. Ik heb beide Vetta's gekocht voor een hele mooie prijs echter deze ga ik niet vrijgeven. Ik heb mijzelf al eens in de vingers gesneden door hier een prijs neer te zetten van een gitaar. Toen ik deze later voor meer geld wilde verkopen ging dat vrij moeilijk omdat ik die lage prijs had vrijgegeven. Als ik vervolgens op Mark zijn ervaring afga, staan beide amps binnenkort weer te koop :wink:

Wat betreft, de veelzijdigheid, verdrinken in mogelijkheden en eigen geluid.
Ik denk dat de truuk is om, ondanks dat mogelijkheden van een Vetta bijna onbeperkt zijn, het geluid toch simpel te houden. Dus gewoon een amp-simulatie zonder al te veel of zelfs geen effecten. De Engl Powerball simulatie is echt fantastisch! :-D
Wat een hele mooi opties is, is dat je met 2 amps tegelijk kunt spelen.PS Verder ben ik persoonlijk wel gecharmeerd van het uiterlijk....maar ja.. ieder zijn smaak!

Wat betreft het stuk gaan en moeilijk repareren, dat klopt. Echter imo gaat digitaal spul t.o.v. buizen niet zo snel kapot en als er eentje kapot gaat, heb ik altijd nog een reserve :wink:

De variax lijkt mij ook leuk speelgoed iig zit op de top wel al een aansluiting voor de variax. Misschien ooit in de toekomst als back up gitaar of zo.

PS..het "gelikte" van onze coverband valt wel mee, sterker nog we zijn heel puur, zonder samples e.d.

Greetz, Ed

doncker
1 april 2005, 12:25
Edgar,

Is de vetta eigenlijk moeilijk in te stellen ? Of heb je na een uurtje programmeren al een paar mooie geluidjes.

greets

kristof

ED BOB
1 april 2005, 12:45
Ik vind het niet moeilijk. Wat ik al eerder zei de truuk is om het simpel te houden en om niet te veel tegelijk te willen doen.
Verder zitten er 'gewone' pots op zodat het voelt als een gewone versterker

BramVersteeg
1 april 2005, 13:14
Het is een imposante stack, dat zeker. Ik begin ook steeds meer het nut in te zien van alles in één alleen gaat mijn buizenbak er voorlopig nog niet voor de deur uit :wink: Het lijkt me alleen wel vreemd om alles opeens digitaal op te slaan als je normaal gewend bent om gewoon aan je knoppen te draaien en dat je meteen ziet hoe alles staat. Veel plezier met je Vetta's en ik wil ze wel eens proberen op een meeting ofzo. :P

Fumi SG
1 april 2005, 17:44
De variax lijkt mij ook leuk speelgoed iig zit op de top wel al een aansluiting voor de variax. Misschien ooit in de toekomst als back up gitaar of zo.

kun je die Variaxen niet gewoon met een jack-plug aansluiten dan?? :o Of kun je die net als de nieuwe Gibsen Les Paul Digital met een netwerkkabel aansluiten??

Thom TK
1 april 2005, 19:02
Lijpe stack :cool:
Michael Romeo gebruikt hem ook :).

congrats!

ED BOB
1 april 2005, 19:28
De variax lijkt mij ook leuk speelgoed iig zit op de top wel al een aansluiting voor de variax. Misschien ooit in de toekomst als back up gitaar of zo.

kun je die Variaxen niet gewoon met een jack-plug aansluiten dan?? :o Of kun je die net als de nieuwe Gibsen Les Paul Digital met een netwerkkabel aansluiten??

Een variax kun je conventioneel aansluiten dan gaat er een digitalekabel van de variax naar een converter (soort pedaaltje) en vervolgens met een gewone jack - jack van naar de jack input.

Met de die digitale input kun je de variax rechtstreeks aansluiten met de digitale kabel. Het voordeel is dat dan de variax 'praat' met de vetta.
met je vetta pedal board kun je dan ook de variax aanspreken. Dus met één druk op de knop van een banjo op een accoustische versterker naar een Les Paul op een Bogner. Leuk speelgoed....

1959SLP
1 april 2005, 20:25
Triest om te zien dat gitaristen niet van fouten van andere gitaristen leren.

Fumi SG
1 april 2005, 22:12
Triest om te zien dat gitaristen niet van fouten van andere gitaristen leren.

why??

BramVersteeg
2 april 2005, 12:21
Triest om te zien dat gitaristen niet van fouten van andere gitaristen leren.

Beetje flauw he :roll:

vettavillenl
2 april 2005, 14:55
gefeliciteerd! Dubbel Vetta.. :-D

Negative K3 fan
2 april 2005, 15:51
Het lijkt me alleen wel vreemd om alles opeens digitaal op te slaan als je normaal gewend bent om gewoon aan je knoppen te draaien en dat je meteen ziet hoe alles staat.

Dat klopt helemaal niet, ik heb zelf een podxt, maar vrijwel alle (nieuwe) modeling bakken hebben ook gewoon knoppen waar je aan kunt draaien enzo, ook meteen resultaat. De bas mid en treble knoppen zijn zelfs zo gemodeleerd dat ze precies zo reageren als op de originele amp, er zit dus duidelijk verschil tussen de eq van een mesa model (die de eq vroeg in het circuit heeft zitten) en een marshall circuit (die de eq voor de fase draaier heeft).

ED BOB
2 april 2005, 17:49
Het lijkt me alleen wel vreemd om alles opeens digitaal op te slaan als je normaal gewend bent om gewoon aan je knoppen te draaien en dat je meteen ziet hoe alles staat.

Dat klopt helemaal niet, ik heb zelf een podxt, maar vrijwel alle (nieuwe) modeling bakken hebben ook gewoon knoppen waar je aan kunt draaien enzo, ook meteen resultaat. De bas mid en treble knoppen zijn zelfs zo gemodeleerd dat ze precies zo reageren als op de originele amp, er zit dus duidelijk verschil tussen de eq van een mesa model (die de eq vroeg in het circuit heeft zitten) en een marshall circuit (die de eq voor de fase draaier heeft).

idd klopt precies.
het voelt als een 'gewone' amp.