PDA

View Full Version : hoeveel voor een tele uit '77?



pikkepiemel
1 april 2005, 00:13
ik kan een amerikaanse tele kopen uit '77, heb hem nu een weekje om te proberen, heeft lichte gebruiksbeschadigingen (lees plectrumkrasjes, klein deukje) maar speelt en klinkt voor de rest erg goed?

hoeveel zouden jullie maximaal bieden?

vulvasonic
3 april 2005, 21:47
rond de 1200 euri.

Dat zou ik er niet voor geven, maar dat is de gangbare prijs voor een in redelijke staat zijnde tele uit '77.

taylor
4 april 2005, 12:31
ligt eraan of die echt helemaal origineel is natuurlijk,dus ook de pots,originele koffer ect

als die alleen wat lichte krassen heeft is die wel meer waard dan 1200 euro want dan is die mint.

ik heb weleens strat uit 79 helemaal mint(met originele koffer) voor rond de 1900+ euro zien weg gaan.

alleen onder (pro) gitaristen is een mint gitaar niet populair want er is of niet/nooit op gespeelt of het het geen fijne gitaar dus echt iets voor verzamelaars.om op te hangen en naar te kijken......

groovyB3
4 april 2005, 13:31
De '79 Strats zijn wel zo'n 1200 waard. Tenminste, dat geeft de gek ervoor. Tele uit '77 zou ik rond de 1000 schatten.

vulvasonic
4 april 2005, 19:00
ligt eraan of die echt helemaal origineel is natuurlijk,dus ook de pots,originele koffer ect

als die alleen wat lichte krassen heeft is die wel meer waard dan 1200 euro want dan is die mint.

ik heb weleens strat uit 79 helemaal mint(met originele koffer) voor rond de 1900+ euro zien weg gaan.

alleen onder (pro) gitaristen is een mint gitaar niet populair want er is of niet/nooit op gespeelt of het het geen fijne gitaar dus echt iets voor verzamelaars.om op te hangen en naar te kijken......

Bij een handelaar zijn de prijzen altijd belachelijk hoog. Ik heb een strat uit 82 die ik zo zou kunnen verkopen voor boven de 2000 euri. NOT. De prijzen op de tweedehands markt vanuit particuliere verkopers zijn gelukkig een stuk 'vriendelijker'.

Vandaar dus; rond de 1200





(ik wil gewoon gelijk hebben hoor.... :D )

taylor
5 april 2005, 11:14
ja dat klopt wel wat je zegt.

de prijzen van vintage fender gaan elk jaar omhoog dus...al betaal je 1500 euro voor die tele in die staat dat verdien je zo weer terug.

een 82(dan smith) strat dat lijkt me sterk dat je daar 2000 voor kunt vangen die zijn nog niet echt gewild.

de prijzen die van de vintage guide bv zijn voor gitaren in exellent condition dus niet MINT!maar ja of die tele mint is dat kan ik niet zeggen...