PDA

View Full Version : London City Combo, the sequel!



AutoStatic
31 maart 2005, 23:09
Er stond er gewoon een op Marktplaats! Ik hoopte al dat ik niet te laat was maar nee, de combo was er nog. In Amsterdam bovendien dus praktisch om de hoek. Heb 'm dus net opgehaald en gelijk even wat foto's gemaakt:

http://www.autostatic.com/londoncity/img/combo/combo-front-low.jpg

http://www.autostatic.com/londoncity/img/combo/combo-back.jpg

http://www.autostatic.com/londoncity/img/combo/combo-reverb-hundred.jpg

http://www.autostatic.com/londoncity/img/combo/combo-front-closeup.jpg

http://www.autostatic.com/londoncity/img/combo/combo-back-closeup.jpg

http://www.autostatic.com/londoncity/img/combo/combo-speaker.jpg

http://www.autostatic.com/londoncity/img/combo/combo-speaker-closeup.jpg

http://www.autostatic.com/londoncity/img/combo/combo-reverb.jpg

Combo is in erg goede staat cosmetisch gezien. Hij is ooit één keer nagekeken maar er is toen niets vervangen dus neem aan dat interieur volledig origineel is (zelfs het varkensneusje zit er nog op), alhoewel ik mijn twijfels heb over de speakers. De man van wie ik 'm heb overgenomen zei wel dat het Celestions waren maar dat kan ik zo snel niet terugvinden, misschien even eruit schroeven. Helaas vond de vorige eigenaar het wel praktischer om er flightcase handvatten in te laten zetten, is gelukkig wel mooi gedaan, maar daarvoor zijn er wel gaten gemaakt in de kast en is het handvat bovenop eraf gehaald. Hij gaat er nog naar op zoek, misschien heeft ie 'm nog ergens.
De versterker klinkt prima, is niks mis mee. Er zit een tremolo en een reverb op die allebei nog werken, helaas zijn de bijbehorende pedaaltjes wel zoek.
Ik ben er in ieder geval super content mee en denk dat ik deze combo live ook ga gebruiken ipv mijn half-stack. Is praktischer en de combo is veelzijdiger vanwege de tremolo en de reverb. Het is een 100 Watter trouwens, met twee verschillende kanalen voor zover ik kan nagaan. Een clean kanaal en eentje voor de reverb/tremolo.

Quink
31 maart 2005, 23:18
:o Wow, ontzettend mooi ding. Gefeliciteerd!

iam
1 april 2005, 00:19
idd mooi ding!

buizencombo?

AutoStatic
1 april 2005, 07:59
Yup, is een buizenbak.

Jeroenvanhulsteijn
1 april 2005, 11:36
Die ziet er inderdaad erg mooi uit! Mooi speakerdoek is dat!

Dirk_Hendrik
1 april 2005, 15:13
Als dat celestions zijn zou ik thuis ineens een paar celestions extra hebben..... ik zou er niet van uit gaan.

andy
1 april 2005, 15:18
Mooi ding.

Maar wat is het verschil in geluid nou tussen die combo en top en box??

andy
1 april 2005, 15:20
O ja, volgens mij zijn dat geen Celestions.

1959SLP
1 april 2005, 18:36
Volges mijn zijn t ook geen Celestions, maar whatever, word hier wel ff ontiegelijk geil van. Congratz Autostatic.

AutoStatic
1 april 2005, 18:38
Iemand dan enig idee wat voor speakers het dan wel zijn?

http://www.autostatic.com/londoncity/img/combo/combo-speaker-front.jpg

http://www.autostatic.com/londoncity/img/combo/combo-speaker-serial.jpg

andy
2 april 2005, 01:55
Heb je een weekje geduld?? Ik heb er ook zo een liggen, vrijwel identiek, afkomstig uit een oude kast. Dan kijk ik ff. Maar die ligt in de repetitie ruimte. Maar vertel eens, hoe klinkt die combo in vergelijking met top, kast, welke extra mogelijkheden zijn er............ :wink:

edit: Qua speaker, misschien Mc Kenzie ( weet niet of ik het goed schrijf)
Samen met Fane, goedkoper alternatief voor Celestion in jaren 70, 80.

AutoStatic
3 april 2005, 23:51
Top staat nog bij reparateur dus kan niet naast elkaar vergelijken. Een aantal dingen zijn wel duidelijk:
- krijg de buizen bijna niet overstuurd, kan ook aan brakke potmeter liggen, combo is nl ook een stuk zachter dan top terwijl combo ook 100 W is.
- tremolo is zeker bruikbaar, ook hier denk ik echter dat de potmeter brak is. Is schakelbaar met footswitch, werkt prima.
- reverb is ook redelijk bruikbaar, en met redelijk bedoel ik dat ie niet super klinkt in vergelijking met bijv. de reverb in een Twin of in de JCM 900 top die ik heb liggen. Is wel ook schakelbaar met footswitch en dit werkt ook. Nu ben ik niet zo'n reverb mens dus daar kan ik wel mee leven.
- geluid is typisch London City maar klinkt opener, is ook logisch, combo is van achter open ;) Ga combo dinsdag in oefenhok uitproberen, dan kan ik er meer over zeggen. Ik denk wel dat de speakers het af zullen leggen tegen de Celestions die in mijn LC kast zitten. Ik heb het idee dat deze speakers doffer zijn. De typische hoge LC rinkel zit er wel in net zoals de stevige dynamiek, ondanks dat de combo niet gesloten is.
- het kanaal zonder de reverb en tremolo is (nog) onbruikbaar omdat de bas potmeter stuk is.
- Beide kanalen hebben bright schakelaars, je geluid krijgt dan meer hoog. Ben wel benieuwd wat de bedoeling is achter zulke schakelaars, wat doen ze eigenlijk?

Mede door de reverb, tremolo en de bright schakelaars kan ik nu al wel zeggen dat de combo veelzijdiger is dan de DEA130 top die ik heb.

iam
4 april 2005, 00:15
- Beide kanalen hebben bright schakelaars, je geluid krijgt dan meer hoog. Ben wel benieuwd wat de bedoeling is achter zulke schakelaars, wat doen ze eigenlijk?



ik denk dat je het antwoord zelf al geeft?
ze voegen dat extra beetje hoog toe aan je sound (om een LP wat 'scheller' te laten klinken bv)

mag ik zo indiscreet zijn om te vragen wat je betaald hebt?

AutoStatic
4 april 2005, 00:25
Heb er €225,- voor betaald.
En met mijn vraag over de bright schakelaars bedoel ik meer wat de filosofie erachter is en wat de techniek erachter is die ervoor zorgt dat het helderder klinkt.

ChrisMW
4 april 2005, 01:03
Meestal ( 't lijkt er sterk op dat je LC 'n soort Fender "copy" is ) wordt er 'n klein condensatortje op de volumeregelaar geschakeld die voor meer hoog zorgt ( hogere tonen worden meer doorgelaten ) op lagere volumes. Als je volume-regelaar voluit staat heeft zo'n bright-switch geen invloed meer.

Succes met je aanwinst!

AutoStatic
4 april 2005, 12:55
Dat gaat zeker lukken! Iedereen alvast bedankt voor alle info!

iam
4 april 2005, 15:06
Heb er €225,- voor betaald.
En met mijn vraag over de bright schakelaars bedoel ik meer wat de filosofie erachter is en wat de techniek erachter is die ervoor zorgt dat het helderder klinkt.

DAMN das (zo goed als) nix :o

AutoStatic
4 april 2005, 16:00
Degene van wie ik 'm heb overgenomen vond al die versterkers maar in de weg staan. Zijn 1959 Marshall stack uit 1966 houdt ie wel, alhoewel hij er wel spijt van heeft dat ie ooit de onderste kast heeft verkocht. Ik zo van, eeehhhh, ja, heb er niet zoveel verstand van maar ondertussen stond ik met m'n oren te flapperen. En ja, hij stond er echt, de 1959.
De combo stond trouwens TEAB op Marktplaats maar waarschijnlijk moet iedereen gedacht hebben dat het zo'n transistor JIC ding was.

Nielsje
5 april 2005, 21:45
Damn!

dagen, weken, maanden hou ik marktplaats en gitaarmarkt in de gaten op een leuke deal, kijk ik een weekje niet, krijg je dit :S:S:s

kutterdekut

maar voor jou is het fantastisch! gaaf ding :) ziet er echt lijp uit.

soundsamples? en kan er een foto af van de binnenkant? (ptp board etc?)

super ding :) hopen dat je een betrouwbare hebt.

iam
6 april 2005, 01:12
er staat nog een london buizencombo op marktplaats...

TEAB

(is me iets te ver en die gast vraagt te bellen, en ik hou daar niet van)

AutoStatic
6 april 2005, 14:18
Dat is de combo die ik dus gekocht heb.
Gister uitgeprobeerd in de oefenruimte maar ik denk dat er nog wel gesleuteld zal moeten gaan worden aan deze bak voordat het niet meer als een kartonnen doos klinkt ;)
Er zit weinig laag in en het geluid is niet zo vol. Ik denk dat de buizen hun beste tijd wel hebben gehad en ook gaan er tzt andere speakers in, dezelfde als in mijn LC cab. Ook nog wat experimenteren in hoeverre de achterkant open moet blijven. Hard gaat het dus wel :D

http://londoncity.autostatic.com/img/combo/combo-cab-front.jpg

andy
9 april 2005, 23:46
Ik heb nog ff naar de speaker gekeken. Ik heb idd precies dezelfde liggen, maar ik kan geen merk ontdekken helaas. Merkloos dan maar. :-?

AutoStatic
10 april 2005, 18:49
Bedankt voor de research Andy! Tzt komen er toch andere speakers in denk ik.

Rutger
11 april 2005, 10:39
k Zou toch eerst aan een servicebeurt denken voor ik m zou opentrekken!

Kicke amp hoor! :)

AutoStatic
11 april 2005, 12:00
Donderdag ga ik m'n LC top ophalen bij Dr Tube en dan neem ik de combo gelijk mee zodat Xavier kan checken wat er zoal aan moet gebeuren. Als de kosten meevallen laat ik 'm gelijk achter.

AutoStatic
18 mei 2005, 21:19
Wie is de gelukkige van de combo die vorige week op Marktplaats stond? Die is voor minder dan €200,- weg gegaan en was zo goed als origineel. Ik pieste (gelukkig, had toch geen doekoe) net naast de pot.

joophobbema
7 februari 2013, 19:19
De speakers die in London City speakerkasten werden gebruikt, zoals Celestion G12H, waren later vaak ook Italiaanse RCF speakers. Maar ook andere italiaanse merken, meestal een donker paars geverfd frame/
B.v. in de 15 inch LC baskast (zwarte VOX tolex) zat een italiaanse RCF Mod. L17P/64 AF speaker (zwart frame), is een basspeaker met een RMS van 75 watt en max. vermogen van 100 watt.

De hier getoonde speaker is in ieder geval van italiaanse makelij.

arcane
7 februari 2013, 20:31
whoehoe, weer een megabump.

Out Of Order
30 juli 2015, 13:52
Beste AutoStatic,

Jarenlang heb ik alle websites afgestruind op zoek naar London City combo's zoals ik er ooit één had. En dan vind ik "mijn" combo bij jou terug. De beschadiging aan de kast aan de rechterbovenkant ter hoogte van de logo plaat zat er al in toen ik de versterker kocht in 1986. Daaraan herkende ik de versterker onmiddellijk.

Ik heb alle reacties gelezen en kan de meeste conclusies beamen. De speakers zijn origineel en geen Celestions. Er zat een draagband bovenop, geen flightcase handles. De potmeters werden krakkemikkig na een aantal jaar en ik heb de versterker laten nakijken nadat het geluid ook nog weleens wegviel. Er is iets uitgeknipt, dat uit een jaren 60 radio leek te komen, en vervangen. Daarna weer perfect geluid. Pedaal heb ik er nooit bij gehad maar ik kan me niet meer herinneren of het er ooit bij heeft gezeten of verdwenen is. Zelf heb ik dat nooit gebruikt omdat ik er een Boss pedalen bak aan had hangen.

Ergens halverwege de jaren 90 heb ik hem van de hand gedaan omdat ik naar het buitenland verhuisde. Altijd spijt van gehad want ik heb nooit meer iets gehad wat zo goed klonk.

Afijn, heel veel succes ermee! Nu mijn gitaar nog terug vinden!

Kakihara
30 juli 2015, 15:21
Beste AutoStatic,

Jarenlang heb ik alle websites afgestruind op zoek naar London City combo's zoals ik er ooit één had. En dan vind ik "mijn" combo bij jou terug. De beschadiging aan de kast aan de rechterbovenkant ter hoogte van de logo plaat zat er al in toen ik de versterker kocht in 1986. Daaraan herkende ik de versterker onmiddellijk.

Ik heb alle reacties gelezen en kan de meeste conclusies beamen. De speakers zijn origineel en geen Celestions. Er zat een draagband bovenop, geen flightcase handles. De potmeters werden krakkemikkig na een aantal jaar en ik heb de versterker laten nakijken nadat het geluid ook nog weleens wegviel. Er is iets uitgeknipt, dat uit een jaren 60 radio leek te komen, en vervangen. Daarna weer perfect geluid. Pedaal heb ik er nooit bij gehad maar ik kan me niet meer herinneren of het er ooit bij heeft gezeten of verdwenen is. Zelf heb ik dat nooit gebruikt omdat ik er een Boss pedalen bak aan had hangen.

Ergens halverwege de jaren 90 heb ik hem van de hand gedaan omdat ik naar het buitenland verhuisde. Altijd spijt van gehad want ik heb nooit meer iets gehad wat zo goed klonk.

Afijn, heel veel succes ermee! Nu mijn gitaar nog terug vinden!

Euh ... Je reageert op een bericht van 10 jaar geleden...

Out Of Order
30 juli 2015, 15:37
Ja, dat weet ik. Ik hoop dat AutoStatic dit ooit nog ziet. ;)

zjanke
30 juli 2015, 16:29
Ik denk het niet...

Laatste activiteit5 april 2011 22:00