PDA

View Full Version : Amp hunt is over: and the winner is... [mini-review inside]



Mitch
31 maart 2005, 19:55
Rivera Clubster 45

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/Clubster_45small.jpg

Mitch
31 maart 2005, 20:12
Zoals sommigen van jullie weten was ik al een tijdje op zoek naar een andere amp. Mijn beide Rivera's (M100 en R55) combineerden niet zo denderend met mijn De Gier Custom en aangezien deze geen punt van discussie is, moest er een verandering op versterkergebied komen.
Punt was, dat ik mijn De Gier op EL84 amps veel beter tot zijn recht vond komen. Meestal net effe wat helderder, vergeleken met de grom in het mid-laag die de Rivera's hebben (waardoor Strats/Teles juist lekkerder uitkomen).
Ik speelde de laatste maand al op een Vox (te leen) en hoewel ik daar de 'ballen' en beetje miste, was de manier waarop het door de mix heen prikt wel érg lekker !

Nou is Sander de Gier dus sinds kort Rivera-dealer geworden en hij was nogal enthousiast over de Clubster 45. 2xEL34, geen mid control op clean, geen boost op het clean kanaal, simpelere pre amp (2 buizen i.p.v. 5) dus mijn vooroordeel: uitgeklede budget-versie van de R55. Ik was dus niet bepaald geïnteresseerd, maar ach, 't is toch om de hoek: laat maar horen !
Hij had een Pubster 25, Clubster 45 en Chubster 40 staan.
Pubster is de kleinste, met 2x6V6en een 10" speaker. Klank was aardig, maar brak erg snel op. Echt scheurijzertje, kan me voorstellen dat een rock/blues gitarist het lekker vindt.
Chubster zag er gelikt uit in zijn rode tolex en had ook een wat geraffineerde klank, deed me het meest aan mijn M100 denken. Had ook datzelfde dikke mid-laag, waar ik juist vanaf wilde.
Toen de Clubster.

:o

Totaal andere amp ! Mijn vooroordeel was binnen tien seconden weg. Heel direct, mooi tophoog en een voor mij perfecte mid-karakteristiek op clean. Scheur zoals ik gewend was met de M100, maar dan net effe brutaler. Verbluffend veel laag ook uit zo'n klein kastje. De buitenmaten zijn nog een tikkie kleiner dan de R55 en da's ook maar een bescheiden combo'tje.
Daarna nog eens getest met mijn Rivera Thiele cab en oei, oei, wat blies dat zeg ! Deed me veel aan de Brunetti Maranello denken: licht, direct, drukkend en verrassend veel en bruikbaar laag. Maar dan met een voor mij beter scheurkanaal. CLean brak wel ietsje vroeger op dan ik zou willen, dus even een 12AT7 ingeprikt et voilà: dat was 't.

Volledig tegen mijn verwachtingen in heb ik dus gewoon weer een EL34 Rivera gekocht ! Zo zie je maar: specs zeggen soms bar weinig....

robzilla
31 maart 2005, 20:32
feli! :)

klinkt goed!

AART
31 maart 2005, 21:21
gefeliciteerd.

Robbert
31 maart 2005, 22:23
Congrats! :D

cosmos
31 maart 2005, 22:54
Gefeli, tof!

Toaster
31 maart 2005, 22:55
ik heb ooit de twintone naast de chubser gehad.

Vond het allebei geweldige ampjes. De chubste leek mij toen lekkerder voor blues.

Hoeveel verschilt deze amp nu met die chubster?

BartL
1 april 2005, 00:00
Cool...gefeli! Ziet er goed uit. Klein, maar toch een patser 8-)

Maar Michel, aan wie heb je je M100 nou verkocht? :???:

























:-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D :-D :D 8-)

BLOK182
1 april 2005, 09:30
Congrats dude! Begin serieus ook steeds happier met mijn Rivera te worden, speel der nu best vaak op icm mijn Engl 4x12, klinkt te gek 8-)

marc_o
1 april 2005, 11:34
Hoe vaak moet ik het nog zeggen?
Echte mannen spelen op RIVERA, en aangezien ik wel een hele echte man ben, heb ik er 2....dat spreekt voor zich natuurlijk.

Gefeliciteerd met je wijze, wijze besluit Seymour....ben erg benieuwd!

Jeroenvanhulsteijn
1 april 2005, 11:40
Gefeliciteerd! Is die kast nu scheef (zoals vloermonitor) of lijkt dat zo?

Thijssie
1 april 2005, 11:46
Hoe vaak moet ik het nog zeggen?
Echte mannen spelen op RIVERA,

:o

Ff ingrijpen!

Echte mannen spelen natuurlijk met een Les Paul op een 1 kanaals Marshall!!!! :-D :-D :-D

Nicci
1 april 2005, 13:15
dat was vroeger thijssie. en dan nog: wilde je dat langharige volk van de jaren zeventig mannen noemen? sinds een aantal jaren spelen echte mannen rivera.

nu nog op zoek naar een roze telecaster en ik ben klaar!

marc_o
1 april 2005, 13:31
Hoe vaak moet ik het nog zeggen?
Echte mannen spelen op RIVERA,

:o

Ff ingrijpen!

Echte mannen spelen natuurlijk met een Les Paul op een 1 kanaals Marshall!!!! :-D :-D :-D

Tot ze geld genoeg hebben voor een Rivera....

Thijssie
1 april 2005, 15:25
Echte mannen spelen op een Les Paul over een 1-kanaals Marshall!!!


Tot ze geld genoeg hebben voor een Rivera....


dat was vroeger thijssie. en dan nog: wilde je dat langharige volk van de jaren zeventig mannen noemen? sinds een aantal jaren spelen echte mannen rivera.

nu nog op zoek naar een roze telecaster en ik ben klaar!


Thijssie gaat vast popcorn kopen wat hij gaat eten als hij van het spectakel gaat genieten als Marc en Nicci hun punt aan Zakk Wylde gaan verduidelijken :-D :-D :-D

Phyrexian
1 april 2005, 15:43
Cool. Wat betaal je voor zo'n Clubster?

harrie-beton
1 april 2005, 16:20
ik zie hier een echte man dan


http://82.73.227.132/website1/gitaarnet2004/medium/gitaarnet_forum_22mei2004-027.jpg

Thijssie
1 april 2005, 16:54
ik zie hier een echte man dan


http://82.73.227.132/website1/gitaarnet2004/medium/gitaarnet_forum_22mei2004-027.jpg

Dit lijkt me eerder het bewijs dat als je constateert dat een mus een vogel is, dat niet alle vogels mussen zijn :-D

Mitch
1 april 2005, 17:16
Ik weet niet wie ik leuker vindt op de foto: het middelpunt of de bijzaak in de hoek rechts :D

@Toaster: de Chubster is wat gedistingeerder. Niet alleen qua uiterlijk :wink: Klinkt wat rustiger, zeker clean. Is uiteraard wat veelzijdiger, maar voor mij was de wat brutalere sound van de Clubster 'meteen goed' als je begrijpt wat ik bedoel. In tegenstelling tot veel andere non-masters staat de power amp hier meteen lekker te knorren en staat -ie al tegen oversturen aan op bruikbare volumes.
Ik ken de specs niet uit mijn hoofd, maar ik heb het idee dat er ook een wat tammere speaker in zit. In mijn ervaring is de Chubster 40/55 meer een doorontwikkeling van de M-serie, zowel qua techniek als geluid. De Clubster 45 is echt een totaal andere amp. De R-serie zit een beetje tussen deze beide in. Wel wat meer in your face, maar minder dan de Clubster.

@Jeroen: ja, dat zie je goed, speaker staat iets schuin en da's niet verkeerd ! Zeker bovenop een 1x12 cab die op de grond staat heb je zowel een goed laag als een goede spreiding. Simpel maar effectief.
Zei daar iemand mini-stack ? 8-)

@Bart: één of andere vage knakker op het station wilde de M100 wel van me kopen vanmiddag :wink:

@Phyrexian: Clubster 45 is 1215E bij De Gier. Is incl. footswitch (kanaal en reverb)

BLOK182
1 april 2005, 17:16
Vandaag nog die Clubster 45 bij Jukebox zien staan, ziet der netjes uit! Ben niet aan testen toegekomen, ik bleef maar raggen over mijn Powerball over een Bogner v30 kast :D En ja, echte mannen spelen Rivera 8-)

Quink
1 april 2005, 21:30
Rivera Clubster 45

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/gitaarzooi/Clubster_45small.jpg


Mmm, raar, ik krijg hier op de een of andere manier helemaal geen GAS van.



Helemaal niet.






Echt niet hoor.












Ook niet een klein beetje.

















Aahh, shit, GAS. http://smile.smilies.nl/443.gif http://smile.smilies.nl/443.gif Eikel!!


:-D Ha ha, Mooi ding hoor. Volgende meeting?






P.S. Mijn god, wat voor een man ben je als je je mannelijkheid moet bepalen aan de hand van de versterker waar je op speelt :-?




http://smile.smilies.nl/1562.gif http://smile.smilies.nl/1562.gif

vinni
1 april 2005, 23:12
Ligt het aan mij?....of komen we een beetje tot inkeer?

Ik bedoel....

Ik hoor steeds meer gitaristen die met een kleine versterker dik tevreden zijn. Die Marshallmuren hoeven blijkbaar niet meer zonodig.

En gefeliciteerd met je aanschaf!

Vinni

Anders Destium
1 april 2005, 23:38
Gefeliciteerd Michel, toch weer een Rivera :lol:


Ik speel zelf met veel genoegen over een combo Vinni, ik ben blij dat ik niet de enige ben :wink:

ResNovae
2 april 2005, 10:58
Bedankt voor je heldere review! Dit ga ik zeker meenemen bij mijn amp-hunt.

Heb jij de clubster 25 toevallig ook gehoord ? Vermogen van de 45 lijkt me voor thuis een beetje overkill.

Mitch
2 april 2005, 11:04
Nou, het beestje heeft gisteren meteen zijn vuurdoop gekregen op een middelgroot podium en hij was echt ge-wel-dig in de mix zeg ! Hij is echt perfect op een laag ge noeg volume te houden dat de geluidsman het nog OK vindt, terwijl hij dan toch prima als 'monitor' te horen is. Zaalgeluid was er volgens de 'crew' in de zaal ook puik mee, beter dan bij een paar Marshalls vóór mij.
:dance:
Hij kan trouwens echt achterlijk hard, voor degenen die daar opgewonden van worden :lol: maar hij snijdt op hele normale volumes al door de mix als een mes door de boter !

Mitch
2 april 2005, 11:12
Heb jij de clubster 25 toevallig ook gehoord ? Vermogen van de 45 lijkt me voor thuis een beetje overkill.

Nee, wel de Pubster 25. Die is zéker zacht genoeg voor thuis. Is in een kroeg ook nog wel mee op te treden, maar dan wel alleen overstuurd.

Ik moet zeggen dat mijn reeds verkochte M100 en de nog te koop staande R55 makkelijker zacht zijn te krijgen met een nog steeds goede buizensound dan de Clubster 45.

BLOK182
2 april 2005, 21:02
Rivera's kunnen idd leip hard, vandaag nog met de mijne in de studio gezeten, I love it :)

Dweezman
4 april 2005, 09:49
hij lijkt wel wat op m'n allereerste ampje: een Avora! :wink:

no offence. tof ding!

marc_o
4 april 2005, 10:02
Ben er ook erg benieuwd naar, het is echt weer hoog tijd voor een nieuwe meeting!!!!!!!!

robzilla
4 april 2005, 13:04
Ben er ook erg benieuwd naar, het is echt weer hoog tijd voor een nieuwe meeting!!!!!!!!

zeker! 8-)

Negative K3 fan
4 april 2005, 13:44
1 mei is de volgende...

in limburg :S

BartL
4 april 2005, 14:23
Uiteraard...Limburg is ook vet :-D

marc_o
4 april 2005, 14:53
Waarom niet in Nederland?

robzilla
4 april 2005, 15:32
Waarom niet in Nederland?

whehe idd :lol:

die in Limburg is toch vintage amp meeting? Ik vond Leiden/Oestgeest een beste locatie voor een pedalendag :)

Mitch
4 april 2005, 19:43
O ja, da's waar, in mei de amp meeting. Hmmm, toch nog eens over denken of dat de rit waard is. Lijkt me wel gaaf om zowel de vintage Fenders als Marshalls te horen, zeker als referentiepunt.

Negative K3 fan
4 april 2005, 23:02
en evt nog een vox :)

Mitch
5 april 2005, 00:00
Ook een ouwe ? Korg re-issue met greenbacks ken ik al.

Mitch
10 april 2005, 22:01
Oké, omdat ik er zo blij mee ben een actiefoto.... :)
Dit was tijdens de vuurdoop van de Clubster 45 in Total Music, Schiedam.
Buiten beeld de Rivera Thiele 1x12 cab die de Clubster helemaal een wolf in schaapskleren maakt.

http://varik.xs4all.nl/fotosites/cantripweb/images/DSC_9915.jpg

marc_o
11 april 2005, 14:46
Ik vind jou toch wel een MAN onder de mannen hoor....geile donder! 8-)

BlackSun
11 april 2005, 14:57
En die gitaar van je is helemaal botergeil :D

Nicci
11 april 2005, 16:23
als alle echte mannen foto's gaan plaatsen . . . .
(onder voorbehoud; geen idee of dit werkt)

http://community.webshots.com/user/nicci_foto

nu dan?

Mitch
11 april 2005, 18:47
Ik vind jou toch wel een MAN onder de mannen hoor....geile donder! 8-)

Hé viespeuk, het ging om de amp en hoe blij ik er van werd hè ?
Ik plaats volgende keer wel weer gewoon een foto waar de gitaar vóór mijn kruis valt.....
:soul:

@Nicci: dat komt door webshots. Twee dingen:
-je kan niet direct linken, alleen de link plaatsen
-als je een link plaatst vanuit je eigen 'boek' werkt die link niet voor ons, want wij hebben ons niet aangemeld met jouw wachtwoord :wink:
Probeer 't nog 's.

BLOK182
11 april 2005, 19:10
www.imageshack.us

Nicci
11 april 2005, 19:17
ok.

http://img163.echo.cx/img163/6333/img024417hg.jpg (http://www.imageshack.us)

Negative K3 fan
11 april 2005, 19:30
Oké, omdat ik er zo blij mee ben een actiefoto.... :)
Dit was tijdens de vuurdoop van de Clubster 45 in Total Music, Schiedam.
Buiten beeld de Rivera Thiele 1x12 cab die de Clubster helemaal een wolf in schaapskleren maakt.

http://varik.xs4all.nl/fotosites/cantripweb/images/DSC_9915.jpg

ahh lijpe foto, die gitaar!!!!!!!1111 argh sjongejonge!

groovyB3
11 april 2005, 22:24
Ik dacht je nu eindelijk eens verstandig zou worden toen je je Rivera's wegdeed, maar nu is er weer een Rivera :razz: :D

Anyways: congrats!

Mitch
11 april 2005, 22:41
Thankx :)

Nicci, wat voor cab had jij ook alweer onder je R55 ?

marc_o
12 april 2005, 09:24
@ nicci:
Te gek, jij hebt een Patrick Eggle Los Angeles uit de eerste serie....die zijn erg goed, heb zelf nog een berlin Standard uit de eerste serie (zie webshots)
Welke Rivera heb je daar nu staan?

Nicci
12 april 2005, 09:54
De R55 met een cabinet van kitty hawk. zit een celestion van ik geloof 100 watt in.
fijn gitaartje die patrick eggle. liep ik bij dom toeval een keer tegen aan. ik heb al eens nagevraagd bij eggle uit welk jaar hij kwam. ze kwamen niet verder dan begin jaren negentig.

marc_o
12 april 2005, 12:09
Als het goed is staat het jaartal op de achterkant van de kop, maar daar zal je in de tussentijd ongetwijfeld hebben gekeken. Ik denk dat ie uit dezelfde periode komt als mijn Eggle's (heb er nu eentje over) en dat waren modellen die ze maakten tot en met 1994, na dat jaar ging Patrick bij het bedrijf weg, startte Redwing (ook geweldig, en daarna MXR en nu weer onder eigen naam, maar dan ongelooflijk duur). Na 1994 verschenen deze Los Angeles-gitaren ook niet meer in de catalogus. misschien dat ik er nog eentje heb.

Nicci
12 april 2005, 12:27
het maakt me niet zoveel uit wanneer hij gemaakt is. begin jaren negentig vind ik nauwkeurig genoeg. ik zag laatst een Patrick Eggle te koop staan. is dat die jij over hebt? mooi gitaartje alleen jammer van de humbuckers :D

marc_o
12 april 2005, 13:34
Heb er geen te koop staan, heb deze nu 11 jaar en heeft geen nut om weg te doen.

kijk maar bij mijn webshots welke ik heb.

Nicci
12 april 2005, 18:03
ah, nee dat is niet die te koop stond. ik ehb het even nagekeken, maar dat is ook een los angeles. een vrij chique uitvoering.

BluesJR
14 april 2005, 13:01
Gefeliciteerd met je geweldige aankoop Seymour!
Ik kon natuurlijk niet achterblijven met een berichtje na de Rivera thread van 'way back when..'. Ik ben erg benieuwd naar de sounds van de nieuwe lijn Rivera's. Misschien is het mogelijk om een soundfile te maken van de amp? Als je hem zo omschrijft dan lijkt het beetje op wat mij ook erg aantrok in mijn Budda tov de R55 en Chubster. Misschien leuk idee om een korte online jam te doen ofzo.. ik heb nog wel wat backingtracks klaar voor gebruik.

Rock on!

Blues

Droffie
14 april 2005, 13:17
Hoe vaak moet ik het nog zeggen?
Echte mannen spelen op RIVERA,

:o

Ff ingrijpen!

Echte mannen spelen natuurlijk met een Les Paul op een 1 kanaals Marshall!!!! :-D :-D :-D

Echte mannen schredden op een akoestische gitaar met 013 snaren en twee centimeter hoge actie :-D

Mitch
14 april 2005, 13:45
Gefeliciteerd met je geweldige aankoop Seymour!
Ik kon natuurlijk niet achterblijven met een berichtje na de Rivera thread van 'way back when..'.


Hé, ben jij nog steeds on-line ? Lang niet gezien !
Opnemen heb ik niet zulke geweldige middelen voor helaas. Binnen nu en een maand of drie gaan we wel wat opnemen in de studio, daar wil ik sowieso wel wat van gaan posten.

Svenson
15 april 2005, 04:45
Hoe vaak moet ik het nog zeggen?
Echte mannen spelen op RIVERA,

:o

Ff ingrijpen!

Echte mannen spelen natuurlijk met een Les Paul op een 1 kanaals Marshall!!!! :-D :-D :-D

Echte mannen schredden op een akoestische gitaar met 013 snaren en twee centimeter hoge actie :-D

Echte mannen shredden helemaal niet!! :)

guhlenn
15 april 2005, 10:18
Droffie, in akoestisch land is 013 MEDIUM. Maar ik ben het met jee eens hoor (alleen is mijn atcie wat lager...;)

IndiepoprockJesse
15 april 2005, 10:29
Oké, omdat ik er zo blij mee ben een actiefoto.... :)
Dit was tijdens de vuurdoop van de Clubster 45 in Total Music, Schiedam.
Buiten beeld de Rivera Thiele 1x12 cab die de Clubster helemaal een wolf in schaapskleren maakt.

http://varik.xs4all.nl/fotosites/cantripweb/images/DSC_9915.jpg

kwam er ook iemand opdagen???

toen ik er speelde was er namelijk nog geen hond (maar toen was het ook pas net open maar goed)

groovyB3
15 april 2005, 16:09
Echte mannen shredden helemaal niet!! :)

Yeah! +1! :D

Mitch
15 april 2005, 19:08
kwam er ook iemand opdagen???

toen ik er speelde was er namelijk nog geen hond (maar toen was het ook pas net open maar goed)

Redelijk volle bak, maar wanneer speelde je er ? In één van de voorrondes of zo ? Toen was er inderdaad bar weinig puliek, finale was beter !