PDA

View Full Version : richwood V.S. Stagg



marcelthijssen
31 maart 2005, 15:29
test

marcelthijssen
31 maart 2005, 15:30
omdat stagg gitaren heeft in dezelfde prijsklasse:

hoe zijn die als je ze met elkaar vergelijkt?
Aan het laaiende enthousiasme over richwood weet ik mischien het antwoord al :wink:

marcel

bloempot
31 maart 2005, 15:35
ik heb er een paar geprobeerd en je mag gerust zijn ze zijn allemaal even slecht :wink:

groovyB3
31 maart 2005, 16:12
omdat stagg gitaren heeft in dezelfde prijsklasse:

hoe zijn die als je ze met elkaar vergelijkt?
Aan het laaiende enthousiasme over richwood weet ik mischien het antwoord al :wink:

marcel

Idd, goed geraden ;)
Je moet trouwens wel de vintage series gitaren hebben van Richwood, die standaard gitaren zijn wel enorm kut.

scholier
31 maart 2005, 16:21
Ik heb een keer op een stagg gespeeld omdat ik een wah-wah wou uittesten bij feedback en jezus wat speelt die kut! Het geluid was ook kut en de fretboard enzo voelde echt kut aan kut dus :-D (hoevaak kan je kut zegge :???: ) Met Richwood heb ik betere ervaringen, kheb zelf een richwood bas en die speelt heel lekker, en het geluid is ook oke, gaan voor de richwood dus :-D

marcelthijssen
31 maart 2005, 16:36
Ok, de richwood dus.
Heb nog een vette EMG set David Gilmour liggen namelijk; die mag wel weer 's gebruikt worden. :)
Voor 'n strat model moet ik dus de Stallion vintage hebben??

Zijn er nog andere 'el cheapo' merken die 't ombouwen waard zijn?

marcel

frekie
31 maart 2005, 17:43
Je moet de RW vintage serie hebben met het gouden logo. Elementen heb je al dat is maar goed ook :-D Mechanieken zijn ook slecht. Wat blijft er dan over zou je zeggen. Nou hals, body, slagplaat, jack ingang, draagbandknopjes, tremolobrug, snaargeleiders, tremolo afdekplaatje, nekplaat met 4 schroeven, potmeter knopjes... ben ik nog wat vergeten :-D
Ik heb bij vdHaar een originele Fender slagplaat gezien, kostte alleen al 40 euri :-? Of tel bovenstaande onderdelen maar eens bij elkaar op bij Voxhumana. Blijft de RW een koopje.

marcelthijssen
31 maart 2005, 17:52
die Gilmour EMG set is compleet met slagplaat en alle electronica :D
Dus alleen nog 'n setje stemmers d'r op...

en mischien dat ik 'm een leuk kleurtje ga spuiten.

maar zal d'r eerst 's een uitzoeken :-)

Ibanez RuleZ
31 maart 2005, 18:26
omdat stagg gitaren heeft in dezelfde prijsklasse:

hoe zijn die als je ze met elkaar vergelijkt?
Aan het laaiende enthousiasme over richwood weet ik mischien het antwoord al :wink:

marcel

ik denk dat ze allebij evengoed branden. misschien de richwood ietsje beter... maar dat heb ik nog niet geprobeert

harrald

Cubensis
31 maart 2005, 20:09
omdat stagg gitaren heeft in dezelfde prijsklasse:

hoe zijn die als je ze met elkaar vergelijkt?
Aan het laaiende enthousiasme over richwood weet ik mischien het antwoord al :wink:

marcel

ik denk dat ze allebij evengoed branden. misschien de richwood ietsje beter... maar dat heb ik nog niet geprobeert

harrald

spelfouten daargelaten denk ik dat multiplex beter brandt, dus ga ik voor stagg :D