PDA

View Full Version : Muziek van de film "the wall"



sebass
27 juli 2002, 19:10
Kent iemand deze film. Ik zag hem laatst op tv. Het is een oorlogsfilm geloof ik maar daar gaat het verder niet om. Het gaat ook op het eind (want dat is het enige dat ik gezien heb) voornamelijk over een gast die gitaar speelt. Ik vroeg me af wat hij speelde. Het zijn in ieder geval hele coole stukjes. Het heeft wel iets weg van de stijl van Jimi (zoals star spangeld banner alleen dan minder abstract zeg maar). Ik denk dat het daar ook vanaf geleid is want de film is in de tijd gemaakt vlak na de oorlog in vietnam en jimi's tribute van star spangeld banner.

Thomasvv
27 juli 2002, 21:23
De film is zegmaar gebaseerd op een album.. en wel

The Wall van Pink Floyd.. Echt een meeeeeesterlijk album.. echt een conceptalbum.. Zeker een aanrader.

Ik geloof wel dat ze voor de film het 1 en ander hebben veranderd/toegevoegd...

sebass
27 juli 2002, 21:41
Nou het klinkt anders niet echt naar pink floyd :S

DPX
10 augustus 2002, 18:16
is t wel :grin:

starter
22 augustus 2002, 13:53
Als je de film hebt gezien, komt die helemaal terug als je het album opzet. Geen idee of ze eerst de film al hebben opgenomen, want de geluiden tussen de nummers op het album komen rechtstreeks uit de film.

Overigens heb ik de bladmuziek kunnen bestellen in Engeland. Vroeger heb ik muziek in een prachtig album met foto's ooit gehad, maar die heeft mijn nichtje zoekgemaakt :kill:

Nu dus weer terug (helaas zonder foto's :sad:) Helemaal te gek!

Mitch
26 augustus 2002, 21:31
Heiligschennis ! The Wall een oorlogsfilm ???????? Ken uw klassiekers !

Alle gekheid op een stokje: the Wall werd qua tekst volledig door Roger Waters geschreven (destijds bassist en grote drijvende kracht achter Pink Floyd) vanuit zijn frustraties over het Grote Ster zijn en constant in de clinch liggen met vrouw, betweterige moeder, fans met kudeedier-gedrag etcetera.... Hij gebruikte hier veel metaforen voor.

De live shows waren legendarisch: tijdens de show werd letterlijk een muur tussen band en publiek opgebouwd !
Het album is van '79, de film (met Bob Geldof in de hoofdrol) kwam na veel artistiek geruzie uit in '81.

De gitaarsolo's die je hoorde zijn dus echt van David Gilmour.

---Einde van dit bericht---

Thomasvv
26 augustus 2002, 22:05
En niet lang daarna was het gedaan met Pink Floyd.. Eigenlijk was het lot van Pink Floyd toen al een beetje bezegeld.. het was meer de band van Roger Waters geworden, en ja.. dat vonden de anderen niet echt geweldig..

sickgoose
27 augustus 2002, 05:08
Over Pink Floyd gesproken.
check deze link
Ga ze zien in het Omniversum,
de moeite waard !

http://www.heaven.be/pink_project.html

starter
27 augustus 2002, 09:38
Beetje laat lijkt me... :grin: