PDA

View Full Version : Advies nodig bij muziekworkshop voor jongeren!!!



timlawson
31 maart 2005, 14:10
Hoi,

Ik loop stage bij een welzijnsstichting, afdeling jongerenwerk. Ik ben op het moment bezig een orienterende muzikale workshop op te zetten voor jongeren (12 t/m 18).

Ontzettend gaaf natuurlijk, er is geld beschikbaar vanuit de stichting en de gemeente om een volledige backline inclusief instrumenten aan te schaffen (elek. gitaar, basgitaar, keyboard, drums + de nodige versterkers). De jongeren betalen een symbolisch bedrag van ongeveer 3 euro per les.

Over de invulling van deze workshop zit ik zelf nog te peinzen. Ik zit dus te denken aan een orienterende workshop van ongeveer 5 lessen a 1 uur. Informele sfeer, ik ken de jongeren al via avond jongereninlopen en dergeiljke. In de workshop mogen de jongeren elk instrument eens bespelen en bekijken. Ik beschik zelf over genoeg kennis van de instrumenten, en in didactiek heb ik ook al het een en ander les gehad.

Mijn vraag is of jullie misschien wat ideeen zouden kunnen spuien wat betreft lesinvulling en dergelijke. Het project staat nog in de kinderschoenen dus kan gelukkig nog alle kanten op.

bij voorbaat dank!

groetjes

Ik beschik zelf over de kennis om gitaar