PDA

View Full Version : Meningen gevraagd: Mesa Rectifier 2x12 Cab.



DarknessAwaits
31 maart 2005, 14:03
t3st

DarknessAwaits
31 maart 2005, 14:03
Ik heb de mogelijkheid om een Mesa 2x12 (Celestion V30's) cabinet te kopen van de eerste eigenaar (tevens eigenaar van de muziekzaak hier, dus eigenlijk koop ik 'm uit de winkel zeg maar). De prijs is relatief zeer ok volgens mij, aangezien ik er laatst een 2e-hands op internet zag voor €550, terwijl deze slechts €400,- moet gaan kosten.

Gisteren heb ik 'm al even uitgeprobeerd bij mijn huidige setup. Deze bestaat uit: Ibanez RG2550 met EMG81&SA -> Boss NS-2 -> Laney TF700 (transistor versterker), GT-3 in de FX-Loop -> Laney Hardcore 4x12 & Mesa Recto. 2x12.

Helaas heb ik met mijn band slechts enkele nummers gespeeld ivm. met schrijven van nieuw materiaal. Ik heb dus slechts een half uurtje een beetje goed kunnen luisteren. Wat me opviel was, dat wanneer ik alléén de Mesa aan had staan, er veel minder presence was. Het lijkt alsof de kast meer aan laag heeft en een minder gearticuleerd geluid dan mijn (goedkope) Laney.

Wellicht is mijn versterker de oorzaak, want ik kan me toch niet voorstellen dat de Mesa in potentie minder klinkt dan mijn Laney. Of zijn het misschien de V30's waar iedereen zo lovend over spreekt, die ik dus gewend ben?

Ik hoor graag alle reacties aan, mits ze een beetje degelijk onderbouwd zijn. EN JA, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar zoek je op "mesa cabinet" of dergelijk dan vind je alle 1973 onderwerpen waar ook maar één keer mesa vermeld staat.

Ibanez RuleZ
31 maart 2005, 14:05
ik zou zeggen, koop eerst eens een fatsoenlijke amp in plaats van al die cabinets...

maja, dat ben ik

harrald

wessel
31 maart 2005, 16:42
ik zou zeggen, koop eerst eens een fatsoenlijke amp in plaats van al die cabinets...

maja, dat ben ik

harrald

en doe mij die 2x12... :-D volgens mij is het wel een goede prijs... Het zal vast wel wat aan je geluid doen denk ik, maar ik zou ook eerst een goede amp kopen. Wat moet je nu met een transistor bak met 4x12 en 2x12? ik denk dat ik die 2x12 zou kopen en beide laneys zou inruilen voor een buizenbak ofzo

Wicked Willy
31 maart 2005, 17:12
Goede prijs, mooi cabinetje.....gewoon kopen dus!!!

doncker
31 maart 2005, 17:33
En als jij hem niet koopt, mij een pm sturen waar ik hem mag gaan ophalen :d

NeeraDJ
31 maart 2005, 19:13
Het feit dat de Laney kast speciaal voor transistor versterkers is gemaakt speelt hier een overduidelijk grote rol. De Mesa Recto cab is gemaakt voor de Mesa Recto of buizenamps met een soortgelijke voicing en klinkt daarom ook niet met elke amp goed. Of je een nieuwe amp wilt kopen moet je zelf weten. 400 Euro is netjes, ik kon eerst een Recto cab voor 300 piek meekrijgen maar die had enkele kleine tolexscheurtjes. Pas geleden kreeg ik een aanbod voor een in nieuwstaat verkerende Recto 2x12 voor 450 waar vast en zeker nog wel wat van af mocht dus als je het niet wilt dan denk ik dat je veel forumleden een plezier met het adresje zal kunnen doen (mij niet, pas niet bij m'n Powerball)

PS: Er is trouwens een fuctie die je aan kan stippen: "Zoek naar alle woorden". Als je dan zoekt komt het volledige begrip in het topic voor

Succes!

marc_o
1 april 2005, 11:38
Voor die prijs inderdaad kopen en als ie niet bevalt, ben je 'm voor dat geld zo weer kwijt. Win-win situatie.

DarknessAwaits
1 april 2005, 11:53
OK, ja ik weet dat ik ook een andere versterker moet. Alhoewel ik moet zeggen dat ik nog geen betere transistor versterker ben tegengekomen dan de mijne in zijn prijsklasse.

Maar nu doet de mogelijkheid zich voor om voor een redelijk bedrag een goede basiskast te kopen, en wellicht later een goede versterker. (Liefst een Mesa Dual Rectifier.., maar die zijn nogal prijzig he? :lol:)

Nog 1 vraag: er zitten 2 V30's in, die mij logischerwijs belastbaar zijn tot 30 Watt p/s. Toch kan de kast 140 Watt aan, hoe kan dit? En most of all, trekt zo'n kast het op een podium?

Bedankt voor alle reacties iig.

DarknessAwaits
1 april 2005, 11:54
dubbel

DarknessAwaits
1 april 2005, 11:55
uiteraard driedubbel...

Thijssie
1 april 2005, 12:07
Nog 1 vraag: er zitten 2 V30's in, die mij logischerwijs belastbaar zijn tot 30 Watt p/s. Toch kan de kast 140 Watt aan, hoe kan dit? En most of all, trekt zo'n kast het op een podium?

Celestion geeft de V30 op als 60w!

De meeste fabrikanten geven de belastbaarheid vaak met een veiligheidsmarge op en dat kan in de praktijk soms best wel hoger uitvallen.

Ik heb geen ervaring met de rectocabs maar je kunt gerust aannemen dat 2 V30's genoeg "druk" geeft voor op het podium....

BLOK182
1 april 2005, 13:08
V30 betekend niet dat ie dertig watt is, hij wordt standaard op 70 en soms 60 aangegeven.

marc_o
1 april 2005, 13:38
Inderdaad, ik had voorheen een Engl Sovereign 100 watt buizencombo en daar zit ook 1 V30 in.

Raffel
1 april 2005, 13:44
Het feit dat de Laney kast speciaal voor transistor versterkers is gemaakt speelt hier een overduidelijk grote rol. De Mesa Recto cab is gemaakt voor de Mesa Recto of buizenamps met een soortgelijke voicing en klinkt daarom ook niet met elke amp goed. Of je een nieuwe amp wilt kopen moet je zelf weten. 400 Euro is netjes, ik kon eerst een Recto cab voor 300 piek meekrijgen maar die had enkele kleine tolexscheurtjes. Pas geleden kreeg ik een aanbod voor een in nieuwstaat verkerende Recto 2x12 voor 450 waar vast en zeker nog wel wat van af mocht dus als je het niet wilt dan denk ik dat je veel forumleden een plezier met het adresje zal kunnen doen (mij niet, pas niet bij m'n Powerball)

PS: Er is trouwens een fuctie die je aan kan stippen: "Zoek naar alle woorden". Als je dan zoekt komt het volledige begrip in het topic voor

Succes!

Dat is het voordeel van ENGL-cabs. Tenminste, ik denk dat je redelijk wat moeite moet doen om de tolex van ENGL cabs te mollen. :)

DarknessAwaits
1 april 2005, 14:01
OK, m'n beslissing is gemaakt. Ik koop 'm.

Mocht ik er ooit spijt van krijgen laat ik jullie weten :wink: