PDA

View Full Version : nieuwe scheurbak2 ---vervolg



deedee
31 maart 2005, 12:57
ok, de jcm 800 die de vorige keer werd aangeraden heb ik uit mijn hoofd gezet in verband met hoge kosten: gewoon niet mogelijk met mijn budget.

daarom een nieuw rijtje wat zijn jullie ervaringen met deze amps en welke raden jullie wel/niet aan:

MARSHALL
MG-100HDFX + MG-412A
---> 100 WATT top + 120 WATT cabinet

MARSHALL
MG250DFX
---> 2x50 watt

RANDALL
RG100SC-G2
---> 2x50 watt

VOX
AD-60VTX
---> 60 Watt

LINE 6
SPIDER-2 212
---> 2 x 75 watt


als jullie m'n vorige topic niet hebben gevolgd komen hier de eisen:
-lekkere punk/metal scheur
-oevenruimte bestendig --> genoeg volume








deze amps heb ik geselecteerd in de muziekwinkel waar ik altijd kom: musicmaniacs. Daar werden mij dze aangeraden. Heb ze zelf nog niet getest, eerst wacht ik jullie reacties af, dan testen en mss meteen kopen.

GuitarMaster
31 maart 2005, 13:25
Ik ken alleen de Marshalls en de Vox, daarvan vind ik de Vox veruit de beste.

EpiCenturiesAWAy
31 maart 2005, 13:42
Dude ik zou zegge ga is ne jcm testen, dan vergeet ge al die koste wel zalle! En ZOveel koste zijn da nie!
*edit* Als ge dan toch echt geen buizenbak wilt dan zou ik gaan voor die randall! *

Bluesbreaker
31 maart 2005, 14:11
Dude ik zou zegge ga is ne jcm testen, dan vergeet ge al die koste wel zalle! En ZOveel koste zijn da nie!
*edit* Als ge dan toch echt geen buizenbak wilt dan zou ik gaan voor die randall! *

Zou je gewoon in het Nederlands willen posten?


Maar wat is je budget eigelijk topicstarter?

centuriesaway
31 maart 2005, 14:17
Dude zaag is nie

GuitarMaster
31 maart 2005, 14:43
Dude zaag is nie
We zitten hier op een nederlands forum, dus als je geen nederlands praat donder je maar op DUDE

dejohan
31 maart 2005, 14:56
Dude ik zou zegge ga is ne jcm testen, dan vergeet ge al die koste wel zalle! En ZOveel koste zijn da nie!
*edit* Als ge dan toch echt geen buizenbak wilt dan zou ik gaan voor die randall! *

Gij zij eene van de Keempe zekerst?

dejohan
31 maart 2005, 15:10
Dude zaag is nie
We zitten hier op een nederlands forum, dus als je geen nederlands praat donder je maar op DUDE

Nu kunnen Nederlanders wel klagen dat Vlamingen intolerante xenofoben zijn die op extreem rechtse partijen stemmen, maar op een Belgische forum mag je tenminste nog in dialect, het frans, duits of het Engels posten. Hoogstens zal er iemand zeggen dat hij je niet begrijpt.
Maar hier moet iedereen mooi standaard Nederlands praten, anders wordt je consequent de grond in geboord. Zelfs een gerenomeerde amptech is hier al weggepest omdat hij in het Engels postte. Ik ben het al een tijdje beu dat die taalfascisten hier iedereen die een andere taal/dialect bezigt professioneel zitten weg te pesten.
In posts van Nederlanders staan vaak (grove) taalfouten en niet bestaande woorden, hoor je mij of andere Belgen hier daarover klagen?

Ik vind het dialect van EpiCenturiesAWAy nu ook niet echt geweldig, maar als niemand hem begrijpt zal hij zich ook snel gaan vervelen. Wat ik niet leuk vind is dat er onmiddelijk moet geblaft en geroepen moet worden als er eens iemand een iets anders taaltje bezigt. Wees toch eens een beetje toleranter.

deedee
31 maart 2005, 15:49
Dude ik zou zegge ga is ne jcm testen, dan vergeet ge al die koste wel zalle! En ZOveel koste zijn da nie!
*edit* Als ge dan toch echt geen buizenbak wilt dan zou ik gaan voor die randall! *

ja, daarom doe ik het maar even niet, want dan sta ik thuis, en dan komt er een bonnetje. Dan wordt het toch moeilijk om de kosten te vergeten. :razz:

nee, daar heb ik echt geen zin in, nog meer kosten, ik koop een bak voor max. 625 euro, en daar moet ik dan wel effe mee door kunnen. Dit is het max. bedrag en over een jaartje heb ik nog geen zin om weer geld te moeten stoppen in een versterker.

deedee
31 maart 2005, 15:49
Dude ik zou zegge ga is ne jcm testen, dan vergeet ge al die koste wel zalle! En ZOveel koste zijn da nie!
*edit* Als ge dan toch echt geen buizenbak wilt dan zou ik gaan voor die randall! *

ja, daarom doe ik het maar even niet, want dan sta ik thuis, en dan komt er een bonnetje. Dan wordt het toch moeilijk om de kosten te vergeten. :razz:

nee, daar heb ik echt geen zin in, nog meer kosten, ik koop een bak voor max. 625 euro, en daar moet ik dan wel effe mee door kunnen. Dit is het max. bedrag en over een jaartje heb ik nog geen zin om weer geld te moeten stoppen in een versterker.

deedee
31 maart 2005, 15:50
Dude ik zou zegge ga is ne jcm testen, dan vergeet ge al die koste wel zalle! En ZOveel koste zijn da nie!
*edit* Als ge dan toch echt geen buizenbak wilt dan zou ik gaan voor die randall! *

ja, daarom doe ik het maar even niet, want dan sta ik thuis, en dan komt er een bonnetje. Dan wordt het toch moeilijk om de kosten te vergeten. :razz:

nee, daar heb ik echt geen zin in, nog meer kosten, ik koop een bak voor max. 625 euro, en daar moet ik dan wel effe mee door kunnen. Dit is het max. bedrag en over een jaartje heb ik nog geen zin om weer geld te moeten stoppen in een versterker.

deedee
31 maart 2005, 15:52
Dude ik zou zegge ga is ne jcm testen, dan vergeet ge al die koste wel zalle! En ZOveel koste zijn da nie!
*edit* Als ge dan toch echt geen buizenbak wilt dan zou ik gaan voor die randall! *

ja, daarom doe ik het maar even niet, want dan sta ik thuis, en dan komt er een bonnetje. Dan wordt het toch moeilijk om de kosten te vergeten. :razz:

nee, daar heb ik echt geen zin in, nog meer kosten, ik koop een bak voor max. 625 euro, en daar moet ik dan wel effe mee door kunnen. Dit is het max. bedrag en over een jaartje heb ik nog geen zin om weer geld te moeten stoppen in een versterker.

p.s. laten we weer ontopic verdergaan de Johan. Niet zeiken. ik heb ook liever geen fascisten in dit topic, maar ik ga jou ook niet wegpesten :lol:

deedee
31 maart 2005, 15:52
Dude ik zou zegge ga is ne jcm testen, dan vergeet ge al die koste wel zalle! En ZOveel koste zijn da nie!
*edit* Als ge dan toch echt geen buizenbak wilt dan zou ik gaan voor die randall! *

ja, daarom doe ik het maar even niet, want dan sta ik thuis, en dan komt er een bonnetje. Dan wordt het toch moeilijk om de kosten te vergeten. :razz:

nee, daar heb ik echt geen zin in, nog meer kosten, ik koop een bak voor max. 625 euro, en daar moet ik dan wel effe mee door kunnen. Dit is het max. bedrag en over een jaartje heb ik nog geen zin om weer geld te moeten stoppen in een versterker.

p.s. laten we weer ontopic verdergaan de Johan. Niet zeiken. ik heb ook liever geen fascisten in dit topic, maar ik ga jou ook niet wegpesten :lol:

deedee
31 maart 2005, 16:21
Dude ik zou zegge ga is ne jcm testen, dan vergeet ge al die koste wel zalle! En ZOveel koste zijn da nie!
*edit* Als ge dan toch echt geen buizenbak wilt dan zou ik gaan voor die randall! *

ja, daarom doe ik het maar even niet, want dan sta ik thuis, en dan komt er een bonnetje. Dan wordt het toch moeilijk om de kosten te vergeten. :razz:

nee, daar heb ik echt geen zin in, nog meer kosten, ik koop een bak voor max. 625 euro, en daar moet ik dan wel effe mee door kunnen. Dit is het max. bedrag en over een jaartje heb ik nog geen zin om weer geld te moeten stoppen in een versterker.

p.s. laten we weer ontopic verdergaan de Johan. Niet zeiken. ik heb ook liever geen fascisten in dit topic, maar ik ga jou ook niet wegpesten :lol:

AART
31 maart 2005, 16:23
Dude ik zou zegge ga is ne jcm testen, dan vergeet ge al die koste wel zalle! En ZOveel koste zijn da nie!
*edit* Als ge dan toch echt geen buizenbak wilt dan zou ik gaan voor die randall! *

ja, daarom doe ik het maar even niet, want dan sta ik thuis, en dan komt er een bonnetje. Dan wordt het toch moeilijk om de kosten te vergeten. :razz:

nee, daar heb ik echt geen zin in, nog meer kosten, ik koop een bak voor max. 625 euro, en daar moet ik dan wel effe mee door kunnen. Dit is het max. bedrag en over een jaartje heb ik nog geen zin om weer geld te moeten stoppen in een versterker.

een jcm kost echt geen 625, voor 450 - 500 vind je er tweedehands al makkelijk eentje, en als je geluk hebt met nieuwe buizen.

EpiCenturiesAWAy
31 maart 2005, 16:36
Jop , en die nieuwe buizen als je echt JE geluid vind in zo'n versterker denk ik niet dat je het erg gaat vinden om nieuwe buizen te kopen !

EpiCenturiesAWAy
31 maart 2005, 16:58
Juist ja , als je je geluid vind in een buizen versterker denk ik niet dat je het echt heel erg gaat vinden dat je een 100 euro gaat moeten betalen na 1.5 jaar toch zeker niet als je HET geluid hebt gevonden!

Bluesbreaker
31 maart 2005, 17:08
nee, daar heb ik echt geen zin in, nog meer kosten, ik koop een bak voor max. 625 euro, en daar moet ik dan wel effe mee door kunnen. Dit is het max. bedrag en over een jaartje heb ik nog geen zin om weer geld te moeten stoppen in een versterker.


http://www.gillstermusic.nl/phpmap/index.php

daar staat voor (vraagprijs!!) 625 een JCM900, een normale winkel, dus met garantie enz.

Als je nog goedkoper wilt moet je gewoon op gitaarmarkt / marktplaats gaan zoeken, daar vind je echt wel een prima buizenversterker voor die prijs.

EDIT:
Ik vroeg trouwens gewoon of degene die in een vaag accent ging posten in het Nederlands zou willen posten. Daar is niks discriminerends aan hoor, ik probeer ook zo goed mogelijk correct Nederlands te typen.

V!N
31 maart 2005, 18:27
Mensen, het gaat hier om een knul die vooral in zijn slaapkamer punk en metal wil spelen !

Prijs hem voor zijn verstandigheid af te stappen van het idee dat een JCM800 (welke versie dan ook) de ideale slaapkamer-punkbak is !

Fumi SG
31 maart 2005, 18:52
Ga voor de buizen, de JCM 800 dus. Heb je echt jaaaaren plezier van, ook als je gaat optreden in kleine kroegjes en clubs enzo!! Voor €625,- heb je, als je een beetje rondkijkt, een JCM 800 EN een setje nieuwe buizen..... als je geluk hebt zitten er nog goed buizen in en heb je aan €500,- genoeg :wink:

Ga je niet voor de buizen... dan de Randall. Ideaal voor punk/metal.

BlackSun
31 maart 2005, 20:32
Buizen gezeik altijd, man man.

Ga ze testen, en kies welke jij het lekkerst vind klinken, MAAR vergeet niet op een beetje hoog volume te testen!!

Waarschijnlijk zal de Randall er het best uitkomen 8-) Ik zou iig voor de Randall gaan.

deedee
31 maart 2005, 21:31
jullie zijn ook erg ook he?
ik zeg dat ik GEEN buizen wil omdat die duur zijn en in een kamer van 2,5 bij 2,5 krijg ik daar dus niet het geluid mee dat ik wil, omdat ik hem gewoon harder moet zetten.

kom dan niet met die JCM aanzetten, want dat gaat gewoon niet. :roll:

bedankt voor degene die wel eentje van de door mij genoemde versterkers aanraadden.

p.s. de marshall head + cabinet is zwaar in de aanbieding (normaal €900), toch is dat niet zo'n goede keuze???

deedee
31 maart 2005, 21:32
jullie zijn ook erg ook he?
ik zeg dat ik GEEN buizen wil omdat die duur zijn en in een kamer van 2,5 bij 2,5 krijg ik daar dus niet het geluid mee dat ik wil, omdat ik hem gewoon harder moet zetten.

kom dan niet met die JCM aanzetten, want dat gaat gewoon niet. :roll:

bedankt voor degene die wel eentje van de door mij genoemde versterkers aanraadden.

p.s. de marshall head + cabinet is zwaar in de aanbieding (normaal €900), toch is dat niet zo'n goede keuze???

deedee
31 maart 2005, 21:32
jullie zijn ook erg ook he?
ik zeg dat ik GEEN buizen wil omdat die duur zijn en in een kamer van 2,5 bij 2,5 krijg ik daar dus niet het geluid mee dat ik wil, omdat ik hem gewoon harder moet zetten.

kom dan niet met die JCM aanzetten, want dat gaat gewoon niet. :roll:

bedankt voor degene die wel eentje van de door mij genoemde versterkers aanraadden.

p.s. de marshall head + cabinet is zwaar in de aanbieding (normaal €900), toch is dat niet zo'n goede keuze???

deedee
31 maart 2005, 21:32
jullie zijn ook erg ook he?
ik zeg dat ik GEEN buizen wil omdat die duur zijn en in een kamer van 2,5 bij 2,5 krijg ik daar dus niet het geluid mee dat ik wil, omdat ik hem gewoon harder moet zetten.

kom dan niet met die JCM aanzetten, want dat gaat gewoon niet. :roll:

bedankt voor degene die wel eentje van de door mij genoemde versterkers aanraadden.

p.s. de marshall head + cabinet is zwaar in de aanbieding (normaal €900), toch is dat niet zo'n goede keuze???

deedee
31 maart 2005, 21:34
jullie zijn ook erg ook he?
ik zeg dat ik GEEN buizen wil omdat die duur zijn en in een kamer van 2,5 bij 2,5 krijg ik daar dus niet het geluid mee dat ik wil, omdat ik hem gewoon harder moet zetten.

kom dan niet met die JCM aanzetten, want dat gaat gewoon niet. :roll:

bedankt voor degene die wel eentje van de door mij genoemde versterkers aanraadden.

p.s. de marshall head + cabinet is zwaar in de aanbieding (normaal €900), toch is dat niet zo'n goede keuze???

deedee
31 maart 2005, 21:34
jullie zijn ook erg ook he?
ik zeg dat ik GEEN buizen wil omdat die duur zijn en in een kamer van 2,5 bij 2,5 krijg ik daar dus niet het geluid mee dat ik wil, omdat ik hem gewoon harder moet zetten.

kom dan niet met die JCM aanzetten, want dat gaat gewoon niet. :roll:

bedankt voor degene die wel eentje van de door mij genoemde versterkers aanraadden.

p.s. de marshall head + cabinet is zwaar in de aanbieding (normaal €900), toch is dat niet zo'n goede keuze???

deedee
31 maart 2005, 21:34
jullie zijn ook erg ook he?
ik zeg dat ik GEEN buizen wil omdat die duur zijn en in een kamer van 2,5 bij 2,5 krijg ik daar dus niet het geluid mee dat ik wil, omdat ik hem gewoon harder moet zetten.

kom dan niet met die JCM aanzetten, want dat gaat gewoon niet. :roll:

bedankt voor degene die wel eentje van de door mij genoemde versterkers aanraadden.

p.s. de marshall head + cabinet is zwaar in de aanbieding (normaal €900), toch is dat niet zo'n goede keuze???

deedee
31 maart 2005, 21:40
jullie zijn ook erg ook he?
ik zeg dat ik GEEN buizen wil omdat die duur zijn en in een kamer van 2,5 bij 2,5 krijg ik daar dus niet het geluid mee dat ik wil, omdat ik hem gewoon harder moet zetten.

kom dan niet met die JCM aanzetten, want dat gaat gewoon niet. :roll:

bedankt voor degene die wel eentje van de door mij genoemde versterkers aanraadden.

p.s. de marshall head + cabinet is zwaar in de aanbieding (normaal €900), toch is dat niet zo'n goede keuze???

deedee
31 maart 2005, 21:42
jullie zijn ook erg ook he?
ik zeg dat ik GEEN buizen wil omdat die duur zijn en in een kamer van 2,5 bij 2,5 krijg ik daar dus niet het geluid mee dat ik wil, omdat ik hem gewoon harder moet zetten.

kom dan niet met die JCM aanzetten, want dat gaat gewoon niet. :roll:

bedankt voor degene die wel eentje van de door mij genoemde versterkers aanraadden.

p.s. de marshall head + cabinet is zwaar in de aanbieding (normaal €900), toch is dat niet zo'n goede keuze???

Fumi SG
31 maart 2005, 22:21
zoals ik al zei in m'n vorige post..... geen buizen, dan de Randall :wink:


trouwens.... postproblemen?? Als je je volgende bericht plaats, druk dan op 'ok'. Krijg je dan 'kan de pagina niet weergeven', druk dan op Vernieuwen, dan klik je op vorige en je bericht staat er. Geen dubbelposts meer en je bent een stuk eerder klaar :)

Bluesbreaker
31 maart 2005, 22:37
jullie zijn ook erg ook he?
ik zeg dat ik GEEN buizen wil omdat die duur zijn en in een kamer van 2,5 bij 2,5 krijg ik daar dus niet het geluid mee dat ik wil, omdat ik hem gewoon harder moet zetten.


Sorry hoor man, jij zegt dat je geen buizen wilt omdat ze duur zijn, je hebt nergens gezegd dat je maar een kamer van 2,5 bij 2,5 hebt waar je je versterker zult gebruiken. Sterker nog:


oevenruimte bestendig --> genoeg volume

Ga dan aub niet zeuren dat mijn advies niet goed is, het advies is niet goed doordat je zelf verkeerde informatie aangedragen hebt.

Fumi SG
31 maart 2005, 22:53
jullie zijn ook erg ook he?
ik zeg dat ik GEEN buizen wil omdat die duur zijn en in een kamer van 2,5 bij 2,5 krijg ik daar dus niet het geluid mee dat ik wil, omdat ik hem gewoon harder moet zetten.


Sorry hoor man, jij zegt dat je geen buizen wilt omdat ze duur zijn, je hebt nergens gezegd dat je maar een kamer van 2,5 bij 2,5 hebt waar je je versterker zult gebruiken. Sterker nog:


oevenruimte bestendig --> genoeg volume

Ga dan aub niet zeuren dat mijn advies niet goed is, het advies is niet goed doordat je zelf verkeerde informatie aangedragen hebt.

Daar heb je een heel goed punt...... Deedee, geef nou eens in 1 zin aan wat je echt wilt. Een brute sound voor in de band of iets wat op je slaapkamer goed klinkt en in de band een stuk minder??

(begin nou niet weer over die prijs van die buizen, je moet je daar niet scheel op kijken) :wink:

BlackSun
31 maart 2005, 23:06
Uit deedee eerste topic:


Geplaatst: Zo Mrt 27, 2005 10:13 pm

uhmzz, 100 watt buizen, is dat mogelijk op m'n slaapkamertje van 2,5 bij 2,5 of kan dat niet zonder een stel buren en ouders achter je aan te krijgen.
bij m'n gitaarleraar speel ik op een 100 watt buizen van fender, en dat is nauwlijks te doen in z'n kamertje.
icon_biggergrin.gif

Ok, misschien niet het duidelijkst om dan nu een 2e topic te openen, amar hij heeft het iig wel gezegd
:razz:

Op dit forum is het gelijk "JCM800!!!!", als iemand om een rockversterker vraagt. Er is meer onder de zon, en niet iedereen verruimd zn budget zomaar eventjes. Daarnaast vind ik persoonlijk een JCM800 leuk, maar echt niet zo geweldig als uit sommige verhalen hier van et forum, maar dat blijft persoonlijk natuurlijk.

Die marshall MG series is slecht, klinkt ronduit bagger. Heb dat specifieke type MG dan niet gehoord, maar ik zou er niet voor gaan. Niet in aanbiedingen trappen, kies beter iets wat je goed vind klinken, ook al is het duurder of zelfs goedkoper.

Ga nog eens langs die winkel, en bespeel er eens 2 die je het meest aanspreken. Kies de beste, vergelijk hem met nog 1, en als je nog steeds tevreden bent, heb je je nieuwe amp voor je staan.

Mijn advies: Randall.

Orpheo
31 maart 2005, 23:54
625 euro was je budget??

tja, ik kom nu toch met een buizenbak aankakken:

Fender Hotrod Deluxe. een leuk, lief klein buizencombootje. Heel veelzijdig, 3 kanalen, komt echt wel een heeel lekkere sound uit, van lekker rock tot fijne blues, 40 watt. is 2ehands voor rond de 600 euro te koop.

of MOET het een stack zijn.....

Orpheo
31 maart 2005, 23:55
625 euro was je budget??

tja, ik kom nu toch met een buizenbak aankakken:

Fender Hotrod Deluxe. een leuk, lief klein buizencombootje. Heel veelzijdig, 3 kanalen, komt echt wel een heeel lekkere sound uit, van lekker rock tot fijne blues, 40 watt. is 2ehands voor rond de 600 euro te koop.

of MOET het een stack zijn.....

Daniel Ten-13
1 april 2005, 11:22
Randall

Misschien overbodig maar voor een kleine 100,- meer (ff sparen?) kreeg ik een Randall RH-100 top + 4x12 cellestion kast mee bij Rockpalace, Den haag.
Maar misschien idd te groot voor op een klein kamertje... :D

Anyway...RANDALL!

deedee
1 april 2005, 16:32
Uit deedee eerste topic:


Geplaatst: Zo Mrt 27, 2005 10:13 pm

uhmzz, 100 watt buizen, is dat mogelijk op m'n slaapkamertje van 2,5 bij 2,5 of kan dat niet zonder een stel buren en ouders achter je aan te krijgen.
bij m'n gitaarleraar speel ik op een 100 watt buizen van fender, en dat is nauwlijks te doen in z'n kamertje.
icon_biggergrin.gif

Ok, misschien niet het duidelijkst om dan nu een 2e topic te openen, amar hij heeft het iig wel gezegd
:razz:

Op dit forum is het gelijk "JCM800!!!!", als iemand om een rockversterker vraagt. Er is meer onder de zon, en niet iedereen verruimd zn budget zomaar eventjes. Daarnaast vind ik persoonlijk een JCM800 leuk, maar echt niet zo geweldig als uit sommige verhalen hier van et forum, maar dat blijft persoonlijk natuurlijk.

Die marshall MG series is slecht, klinkt ronduit bagger. Heb dat specifieke type MG dan niet gehoord, maar ik zou er niet voor gaan. Niet in aanbiedingen trappen, kies beter iets wat je goed vind klinken, ook al is het duurder of zelfs goedkoper.

Ga nog eens langs die winkel, en bespeel er eens 2 die je het meest aanspreken. Kies de beste, vergelijk hem met nog 1, en als je nog steeds tevreden bent, heb je je nieuwe amp voor je staan.

Mijn advies: Randall.

daarom heb ik een tweede topic geopend, de eerste was alleen maar jcm 800, toen ik heb besloten om dus geen jcm 800 te kopen leek het me handig om een nieuw topic te openen zonder jcm 800, niet helemaal gelukt. sorry.

up-guitarman
1 april 2005, 20:16
OK, terug on topic dan stel ik voor :) Dan krijgt Deedee mss eindelijk zijn antwoord ...

Over die verschillende amps;

MARSHALL
MG-100HDFX + MG-412A
en MG250DFX
Allebei kut ... Als je voor een marshall solid state gaat dan zou ik eerder een 8080, 8100 + 4*12, VS100 of iets dergelijks aanraden (neem ok niet zo'n AVT met ingebouwde FX want die zuigen ook big time)

RANDALL
RG100SC-G2
Volgens mij beter dan de marshall (ik heb zelf zo'n 8100 top en die gaat hopelijk deze zomer buiten voor een buizentop ...)

VOX
AD-60VTX
---> 60 Watt
Geen ervaring mee ...

LINE 6
SPIDER-2 212
---> 2 x 75 watt
Best goeie amp, lekker veel mogelijkheden zeker voor die prijs !!!

Als ik er ιιntje zou moeten uitkiezen voor jou muziek zou ik voor de Randall gaan ... Anders een oude valvestate 2de hands of die spider, maar al die mogelijkheden heb je niet echt nodig voor hetgeen wat je ermee wilt doen dus zou ik gaan voor een simpele recht toe recht aan amp !!!

Vwalla, ik hoop da ge hier iet aan hebt (en da ge nog wa nuttige antwoorde krijgt !!!)

Erik

BLOK182
1 april 2005, 20:21
Heb de Spider2 (2x12) in de oefenruimte van mijn band, en nee, sorry, ik vind em echt ruk. Trouwens, ff ter zijde, die MG serie van Marshall, daar kan je redelijk van staan te kijken. Die dingen hebben in bandsituatie serieus een vette sound zolang der maar een echte pro met een goeie gitaar op speelt. Tijdje terug op de jamsessie speelde de gitarist van Dylana Smith met mijn PRS over zo'n MG en dat klonk redelijk ongelooflijk wat die eruit haalde!

Fumi SG
1 april 2005, 22:09
Die MG-series valt inderdaad nog wel mee hoor. Ik heb met de band, toen we nog geen oefenruimte hadden, een aantal maanden op school gerepeteerd. Ik op de MG-50dfx, en er kwam wel een heel aardige sound uit..... De gitarist uit de band van een kennis van me speelt op die MG top, maar hoe daar de sound van is weet ik niet, want hij speelt altijd met een multi-effect.

up-guitarman
2 april 2005, 02:29
Mja, ik weet het niet ... Als ik mijn 8100 topje naast een maat van me zijn MG topje zet wordt de MG toch weggeblazen ...

Fumi SG
2 april 2005, 09:20
Mja, ik weet het niet ... Als ik mijn 8100 topje naast een maat van me zijn MG topje zet wordt de MG toch weggeblazen ...

... en hebben jullie dezelfde cab??

BlackSun
2 april 2005, 19:42
Je kan beter vergelijking MG - Randall maken dan MG-Valvestate in dit topic....

ervaring met beide...de MG rent met zn staart tussen zn poten weg 8-)

ToTaL FaKe
2 april 2005, 22:09
625 euro was je budget??

tja, ik kom nu toch met een buizenbak aankakken:

Fender Hotrod Deluxe. een leuk, lief klein buizencombootje. Heel veelzijdig, 3 kanalen, komt echt wel een heeel lekkere sound uit, van lekker rock tot fijne blues, 40 watt. is 2ehands voor rond de 600 euro te koop.

of MOET het een stack zijn.....

+1 voor Hotrod Deluxe.

2ehands 500-575 euro. Koop je er nog een Tubescreamer of een RAT bij en je staat ook het mannetje want je hebt dan gelijk ook een mooie clean. Ook zit er een boost knop op zodat je je clean een beetje kan opboosten naar een SRV soundje 8-)

Bluesbreaker
3 april 2005, 00:31
Tijdje terug op de jamsessie speelde de gitarist van Dylana Smith met mijn PRS over zo'n MG en dat klonk redelijk ongelooflijk wat die eruit haalde!

Vrij grote kans dat het Jeff Zwart was? Is mijn gitaarleraar, hoewel hij zelf echt een ultieme versterker heeft kan hij je als hij wil met alles verbazen.

misundaztood
3 april 2005, 14:41
Ik vond eigenlijk dat voorstel van die jcm900 geen slecht gedacht; De jcm900 is gemaakt toen men de jcm800 niet het van het vond en het niet prettig vond dat de 800 op lage volumes niet goed genoeg klonk (niet genoeg gain had).

Met de 900 kan je de gain op het 2e kanaal regelen om veel oversturing te hebben en dan de poweramp toe draaien, dan krijg je een geluid dat overeenstemt met dat van een transistorbak; zelfde met het clean.
Voordeel is dat je hem ook kunt gebruiken als een goede lampenamp; de overdrive van je eindlampen gebruiken door de master open te draaien en (eventueel de pramp meer toe); dit is dan weer handig voor repitities en optredens...

Ook is die jcm900 combo uit die winkel heel handig omdat zeer mobiel is. En je hebt garantie van de winkel, dus geen zorgen. Ook gaan buizen wel lang genoeg mee hoor als je uw amp niet iedere dag op 10 zet valt dat best wel mee. Je kan er soms meer dan 10 jaar mee voort...

Iedereen raadt buizen aan omdat ze gewoon beter klinken, wil je ze natuurlijk op slaapkamerniveau gebruiken, dan is het meestal een ander verhaal. Maar in de preamp van die 900 zit al genoeg gain zodat je hem op slaapkamerniveau niet moet opendraaien...

BLOK182
3 april 2005, 15:27
Tijdje terug op de jamsessie speelde de gitarist van Dylana Smith met mijn PRS over zo'n MG en dat klonk redelijk ongelooflijk wat die eruit haalde!

Vrij grote kans dat het Jeff Zwart was? Is mijn gitaarleraar, hoewel hij zelf echt een ultieme versterker heeft kan hij je als hij wil met alles verbazen.
ja het maffe is dat ik vaak zat met een gepraat heb maar niet weet hoe ie heet of wat haha. Grote kerel, kale kop?

Bluesbreaker
3 april 2005, 16:33
Nee

BLOK182
3 april 2005, 16:42
Nee dat is em zeker niet :) Maar goed, een echte goeie gitarist kan dus zelf met een simpele/goedkope amp gewoon serieus te gek klinken, dat wilde ik ff duidelijk maken.

V!N
3 april 2005, 17:58
Er wordt gevraagd welke redelijk goedkope transistorversterker voor punk en metal volstaat. In de eerste instantie voor op de slaapkamer en op termijn misschien eens in zijn eerste bandje ..

Wat bezielt jullie dan in vredesnaam om maar door te blijven emmeren over buizenversterkers voor een SRV-geluid of instellingen voor een JCM900 om deze meer als een een transistor-versterker te laten klinken ?

Deedee, koop lekker die Randall. Je hebt zelf deze al meerdere malen aangedragen als een van de versterkers die binnen je budget valt en ook nog eens het meest geschikte geluid voor jouw stijlen heeft.

deedee
3 april 2005, 19:31
ok, en zijn er nog transistors van marshall die ik moet proberen???
of alleen de mg.

up-guitarman
3 april 2005, 21:08
Test eens de valvestate (maar niet de AVT met FX ingebouwd, die zijn kut ...)

deedee
4 april 2005, 17:40
zijn alle valvestates transistors?????

Fumi SG
4 april 2005, 17:48
zijn alle valvestates transistors?????

in feite wel.... dan zullen er wel weer mensen aankomen met het feit dat er tσch een buis in zit, maarjah das de preamp. Zo'n Valvestate zou je ook heel goed op je slaapkamer kunnen gebruiken. Of de sound goed is?? Zijn de meningen flink over verdeeld.

Trouwens.... die AVT's zijn toch helemaal transistor, ook de preamp??

Ibanez RuleZ
4 april 2005, 19:27
die knul wil PUNK spelen. dan kan dat prima met een valvestate, klinken ook aardig op lage volumes (net zoals op hoge volumes gewoon aardig) en zeker voor punk, prima bakjes.

En de AVT... ik heb dr een in de oefenruimte staan en weet je, ik vond t niet eens zo slecht, dus ook die gewoon testen...

klinken op accoorden slagwerk prima

Harrald

BlackSun
4 april 2005, 22:18
En toch zou ik voor de randall gaan :D

ToTaL FaKe
4 april 2005, 22:21
Of een Line 6 flextone III ? in haarlem hebben ze alle 3 de versies staan :)

Nrrrk
5 april 2005, 22:13
Haal die Randall nou, ik heb hem ook, en hij is fantastisch.

Ik ga wel binnenkort een Randall RM100 halen (volledig buizen), maar ja, die RH100 blaast alle versterkers in zijn prijsklasse TOTAAL weg. ik krijg bij elk optreden complimenten over mn sound. kicks-ass! Je moet hem echter wel veel contour geven en veel middle, dan klinkt ie BIJNA net zo goed als een buizen bakkie.

ToTaL FaKe
5 april 2005, 22:25
wat kost zo'n RH100 nieuw in nederland eigenlijk ? 350 euro ofzow tog ?

Fumi SG
5 april 2005, 22:34
volgens mij €300,- rond.....